کدام کشورها بهترین فناوری موشکی جهان را دارند؟؛ ایران در جایگاه چندم قرار دارد؟

کدام کشورها بهترین فناوری موشکی جهان را دارند؟؛ ایران در جایگاه چندم قرار دارد؟

بر اساس گزارش‌های موجود کشورهایی که دارای فناوری تولید موشک‌های جنگی هستند به ترتیب آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان، هند، اسرائیل، پاکستان، ایران و کره شمالی هستند.

کد خبر : ۱۷۷۳۴۶
بازدید : ۱۹۴

موشک‌های جنگی یکی از ابزارهای نظامی پیشرفته و قدرتمند هستند که تعدادی از کشورها در جنگ‌ها و تنش‌های منطقه‌ای آنها را به کار می‌برند. این موشک‌ها می‌توانند اهداف مختلفی را در فواصل دور و با دقت بالا بزنند و اغلب دارای سرباره‌های هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیک هستند.

بر اساس گزارش‌های موجود، کشورهایی که دارای فناوری تولید موشک‌های جنگی هستند به ترتیب زیر هستند: آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان، هند، اسرائیل، پاکستان، ایران و کره شمالی از فناوری تولید موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز، موشک‌های هوا به هوا، موشک‌های هوا به زمین و موشک‌های زمین به زمین برخوردار هستند اما هر کدام به تنهایی فناوری‌های منحصر به خود را  نیز دارند.

آمریکا در حال توسعه موشک‌های هایپرسونیک است که می‌توانند با سرعت بیش از صوت حرکت کنند و از سیستم‌های دفاع موشکی عبور کنند. روسیه و کره شمالی موشک‌های هایپرسونیک تولید کرده‌اند که می‌توانند با سرعت بالاتر از 20 ماخ حرکت کنند و از سیستم‌های دفاع موشکی عبور کنند.

چین و ایران فناوری موشک‌های هایپرسونیک دارند که می‌توانند با سرعت بالاتر از 10 ماخ حرکت کنند و از سیستم‌های دفاع موشکی عبور کنند. فرانسه، انگلیس، اسرائیل و پاکستان در حال توسعه موشک‌های هایپرسونیک هستند که می‌توانند با سرعت بالاتر از پنج ماخ حرکت و از سیستم‌های دفاع موشکی عبور کنند.

هند نیز موشک‌های هایپرسونیک تولید می‌کند که می‌توانند با سرعت بالاتر از شش ماخ حرکت و از سیستم‌های دفاع موشکی عبور کنند.

منبع: اقتصاد نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید