کشف هزاران سکه با فلزیاب

کشف هزاران سکه با فلزیاب

گروهی از افرادی که با استفاده از دستگاه‌های فلزیاب در جنگل‌های رومانی مشغول کاوش بودند، ۴۶۸۰ سکه و سه لوح نقره تاریخی را کشف کردند.

کد خبر : ۱۴۳۲۶۴
بازدید : ۶۴۹۵

گروهی از افراد با استفاده از دستگاه فلزیاب گنجینه‌ای از سکه‌های تاریخی را در جنگلی واقع در رومانی کشف کردند.

به گزارش لایوساینس، ‌ گروهی از افرادی که با استفاده از دستگاه‌های فلزیاب در جنگل‌های رومانی مشغول کاوش بودند، ۴۶۸۰ سکه و سه لوح نقره تاریخی را کشف کردند.

«رائول سوتا»، یکی از کسانی که با کمک دستگاه فلزیاب این گنجینه را کشف کرده است، دستیابی به این اکتشاف را «رویای هر فرد علاقه‌مند به تاریخ و کاوش» توصیف کرد.

«سوتا» ‌ توضیح داد زمانی که به همراه دو فرد دیگر در جنگل مشغول کاوش با دستگاه فلزیاب بود، در نقطه‌ای از جنگل، سیگنال کوتاه، اما ثابتی را دریافت کرد. پس از اینکه حفاری همان نقطه را آغاز کرد با یک سکه نقره کوچک مواجه شد. با ادامه حفاری چند سکه دیگر کشف شد. این گروه از افراد در نهایت ظرفی مملو از سکه‌های تاریخی را کشف کردند.

این سکه‌ها در فاصله سال‌های ۱۵۰۰ تا ۱۵۵۰ میلادی، یعنی دوره حکومت «اولاسلوی دوم» پادشاه بوهم، مجارستان و کرواسی ضرب شده‌اند. وزن این سکه‌ها و ظرف سرامیکی آن‌ها در مجموع به ۴.۵ کیلوگرم می‌رسد.

با توجه به قانونی که یابندگان هر نوع شیء‌ ارزشمند را به مطلع کردن مسؤولان موزه یا شهر در ۷۲ ساعت نخست کشف ملزم کرده است، جویندگان گنج این سکه‌ها را به شهرداری «نوجورید» در رومانی تحویل دادند.

بر اساس این قانون، کاوشگران فلزیاب می‌توانند مستحق دریافت ۳۰ تا ۴۵ درصد از ارزش گنجینه کشف‌شده باشند.

منبع: ایسنا

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید