کشف یک سنگ‌ نگاره باستانی در شهرستان نایین

کشف یک سنگ‌ نگاره باستانی در شهرستان نایین

برآورد اولیه نشان می‌دهد که این سنگ نگاره متعلق به قرن پنجم تا ششم هجری قمری است.

کد خبر : ۱۴۳۴۶۲
بازدید : ۶۶۶

سخنگوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از کشف یک قطعه سنگ نگاره تاریخی در شهرستان نایین متعلق به قرن پنجم تا ششم هجری قمری خبر داد.

به گزارش میراث فرهنگی استان، شهرام امیری با اشاره به اینکه یک سنگ نگاره تاریخی در حومه نایین توسط یکی از روستاییان پیدا شده است که وی موضوع را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان گزارش کرده است، اظهار کرد: این سنگ نگاره با همراهی مردم منطقه و دوستداران میراث فرهنگی، این قطعه سنگ تاریخی به اداره میراث فرهنگی نایین منتقل شد.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه نشان می‌دهد که این سنگ نگاره متعلق به قرن پنجم تا ششم هجری قمری است، افزود: ارزیابی‌های اولیه و نوع سبک حکاکی بر روی سنگ نگاره نشان می دهد که این قطعه متعلق به سده‌های اولیه دوران اسلامی به ویژه قرن‌های پنجم تا ششم هجری قمری است.

سخنگوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با تاکید بر اینکه برآورد دقیق قدمت این سنگ و ویژگی‌های آن نیازمند کار کارشناسی بیشتر است، اضافه کرد: احتمال دارد این قطعه سنگ تاریخی در موزه مردم شناسی نایین نگهداری شود.

وی ادامه داد: با انجام کارهای مطالعاتی بر روی این سنگ نگاره می‌توان از نتایج آن برای کارهای پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی و تاریخ استفاده کرد.

منبع: خبرآنلاین

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید