کشف آثاری از یک تمدن ناشناخته در اسپانیا

کشف آثاری از یک تمدن ناشناخته در اسپانیا

براساس بررسی‌های اولیه باستان‌شناسان آثار تاریخی کشف شده به مردمان تمدن ناشناخته «ایبریا» تعلق دارند که هزاران سال قبل در بخش‌هایی از اسپانیای فعلی زندگی می‌کرده‌اند.

کد خبر : ۱۴۴۲۳۰
بازدید : ۲۶۰۱

صدها اثر تاریخی ارزشمند متعلق به یکی از تمدن‌های ناشناخته قاره اروپا در اسپانیا کشف شدند.

در جریان بارش سنگین باران در حومه شهر تاریخی «لولی» اسپانیا آثار تاریخی چند هزار ساله کشف شدند.

به گزارش هریتیج‌کی‌، براساس بررسی‌های اولیه باستان‌شناسان آثار تاریخی کشف شده به مردمان تمدن ناشناخته «ایبریا» تعلق دارند که هزاران سال قبل در بخش‌هایی از اسپانیای فعلی زندگی می‌کرده‌اند.

آثار تاریخی کشف شده شامل یک حمام بزرگ با اتاق‌های ویژه آب سرد و گرم‌، بقایای چند خانه و یک بازار کوچک است. باستان‌شناسان همچنین تاکنون موفق به تعیین قدمت دقیق این آثار کشف شده نشده‌اند، اما در تعلق آنها به مردمان تمدن ایبریا تردیدی وجود ندارد.

علاوه‌بر بقایای یک حمام، صدها اثر تاریخی دیگر نیز کشف شده‌اند که از آن جمله می‌توان به ظروف سفالی و سنگی و زیورآلات ساخته شده از طلا و نقره اشاره کرد. در سال 2010 نیز یک کوزه سفالی 2200 ساله متعلق به مردمان تمدن ایبریا در استان «آلیسانته» اسپانیا کشف شد که یک اثر تاریخی نادر به شمار می رود.

در این شرایط مسئولان فرهنگی دولت اسپانیا که کشورشان یکی از پنج مقصد برتر گردشگر جهان بوده و در سال 2013 میزبان بیش از 60 میلیون گردشگر بود قصد دارند محوطه تاریخی کشف شده را پس از پایان پروژه کاوش به یک موزه فضای باز تبدیل کنند.

منبع: ایسنا

۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید