بحرینی‌ها مدعی کشف یک تمدن تاریخی شدند!

بحرینی‌ها مدعی کشف یک تمدن تاریخی شدند!

این شهر دارای یک منطقه مسکونی با بازار و صدها خانه و همچنین گورستانی که ساکنان محل، مردگان را در آن به‌ خاک می‌سپرده‌اند بوده و حدود 4000 سال قبل در مسیر تجارت ساکنان تمدن بین‌النهرین با مردمان تمدن سند در جنوب آسیا بوده است.

کد خبر : ۱۴۵۳۳۷
بازدید : ۷۲۳۳

مقامات دولت بحرین مدعی شدند، بقایای یک شهر تاریخی متعلق به تمدن کهن را کشف کرده‌اند.

مقامات بحرین اعلام کرده‌اند بقایای شهری متعلق به یک تمدن کهن که براساس بررسی‌های محققان «دیلمون» نام دارد را کشف کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این شهر دارای یک منطقه مسکونی با بازار و صدها خانه و همچنین گورستانی که ساکنان محل، مردگان را در آن به‌ خاک می‌سپرده‌اند بوده و حدود 4000 سال قبل در مسیر تجارت ساکنان تمدن بین‌النهرین با مردمان تمدن سند در جنوب آسیا بوده است.

البته این محوطه تاریخی که «سار» نام دارد و قلعه مشهور بحرین روی آن واقع شده، آثار تاریخی ارزشمند دیگری از یونانی‌ها شامل یک بنای بزرگ با دیوارهای سنگی را در خود جای داده است.

در کنار این بنا اتاقی وجود دارد که استخوان‌های سوخته حیوانات و خاک مخلوط با زغال دیده می‌شود. این شواهد نشان می‌دهد که به احتمال فراوان این اتاق مکانی مخصوص قربانی کردن برای خدایان بوده است.

بازرگانان تمدن «دیلمون» در هزاران سال قبل انحصار تجارت مس را در اختیار داشتند. مس در آن دوران بسیار گرانقیمت بوده و از معادنی در عمان با کشتی به شهرهای تمدن بین‌النهرین در عراق فعلی برده می‌شد.

اکنون تحقیقات دانشگاهی درباره سبک زندگی مردمان تمدن دیلمون در 4000 سال پیش همچنان ادامه دارد. این تحقیقات بیشتر روی تجارت، رژیم غذایی، خدایان، سفالگری و دیگر صنایع و همچنین شیوه‌های دفن مردگان متمرکز است.

منبع: ایسنا

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید