بقایای جسد خلبان آمریکایی بعد از هشتاد سال از زیر دریا بیرون کشیده شد

بقایای جسد خلبان آمریکایی بعد از هشتاد سال از زیر دریا بیرون کشیده شد

در طول جنگ جهانی دوم، یک خلبان ۲۲ ساله اهل کالیفرنیا در یک سانحه هوایی در سواحل مالت غرق شد. حالا هشتاد سال بعد از آن حادثه، غواصان لاشه‌ی هواپیما را پیدا کردند و بقایای او را از زیر آب بیرون آوردند.

کد خبر : ۱۵۱۶۶۵
بازدید : ۴۶۲

فرادید| ایروینگ نیومن اهل لس‌آنجلس، گروهبان نیروی هوایی آمریکا، سال ۱۹۴۳ به بخش بمب‌افکن منتقل شد. نیومن و ۹ خدمه او در تاریخ ۶ می‌در یک هواپیمای B-24 Liberator در بمباران بندر رجیو دی کالابریا در سیسیل ایتالیا شرکت کردند. 

به گزارش فرادید، حین حرکت به سمت هدف، هواپیمای آن‌ها با مشکل موتور مواجه شد و خلبانان ناچار به اصلاح مسیر شدند و از گروه بمب‌افکن اصلی دور شدند و مستقیماً به سمت شلیک ضدهوایی دشمن رفتند. هواپیما حین فرود اضطراری آتش گرفت و جایی در نزدیک سواحل مالت در آب سقوط کرد. 

به گفته شرکت Underwater Malta، «چرخ‌های هواپیما هنگام برخورد با سطح، پایین بوده و هواپیما را وارونه کرده است و پس از چند دقیقه شناور ماندن، نخست بخش دم و در آخر، دماغه به زیر آب فرو می‌رود.» 

DjG.B24.2016.18 copy 55

غواصان نزدیک لاشه B-24 Liberator حین کاوش در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹

سقوط هواپیما دست‌کم پنج خدمه را مجروح کرد. ۹ خدمه نجات یافتند، اما نیومن جزو آن‌ها نبود. 

مقامات گفتند نیومن را مفقودشده در نظر گرفتند و تصور میشد بقایای او قابل‌دستیابی نباشد اما غواصان و باستان‌شناسان لاشه هواپیما را در سواحل مالت پیدا کردند. 

لاشه‌ی هواپیما حدود یک مایل دورتر از ساحل Marsaxlokk در مالت بود. این هواپیمای جنگ جهانی دوم در عمق ۱۸۰ فوتی زیر آب روی بستر شنی قرار داشت. در عکس‌ها لاشه هواپیما قابل‌مشاهده است. 

به گفته‌ی تیمی گامبین، باستان‌شناس ارشد، باستان‌شناسان زیر آب از دانشگاه مالت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به کاوش این لاشه مشغول بودند. غواصان شواهد مادی، تجهیزات پشتیبان حیات و بقایای مشکوک انسان را پیدا کردند. DPAA این بقایا را متعلق به نیومن می‌داند. 

DjG.B24.2016.22

غواصان در حفاری‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ روی لاشه B-24 Liberator کار کردند. 

گامبین گفته است: «در تمام مدتی که کار می‌کردیم، کل تیم می‌خواست چند مایل بیشتر طی شود تا بقایای این پسر را پیدا کنیم و به خانه بیاوریم. نمی‌توانم بیش از این بر اهمیت این موضوع برای هر یک از افراد گروه تاکید کنم.» 

گامبین تلاش تیمش را یک افتخار بزرگ توصیف کرد: «ما می‌توانیم کمک کوچکی به خاتمه دادن به انتظار خانواده‌هایی کنیم که عزیزان خود را در درگیری‌های گذشته از دست داده‌اند.» زمان و مکان دفن نیومن مشخص نشده است و هیچ عکسی نیز از بقایای جسد او ارائه نشده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید