هَکنی مارشِز و ۱۲۰ زمین فوتبال کنار هم!

(تصاویر) تبدیل مرداب‌ها به زمین فوتبال در بریتانیا، 100 سال قبل!

(تصاویر) تبدیل مرداب‌ها به زمین فوتبال در بریتانیا، 100 سال قبل!

دهه های 1970 و 80 شاهد افزایش محبوبیت ساندی لیگ بود و تیم ها از سراسر لندن و فراتر از آن برای بازی در هکنی مارشز راهی این منطقه می شدند.

کد خبر : ۱۵۳۸۴۷
بازدید : ۱۰۹

هکنی مارشز (Hackney Marshes) به عنوان خانه معنوی ساندی لیگ فوتبال (Sunday league football) – رقابت های فوتبال آماتور در بریتانیا - شناخته می شود. در دوران اوج خود در دهه های 1950 و 60 میلادی، 120 زمین فوتبال اندازه کامل در این مکان وجود داشت که بیش از 2500 فوتبالیست محلی را هر یکشنبه گرد هم می آورد.

با گذشت زمان، بخش های کریکت و راگبی افزوده شدند و تعداد زمین های فوتبال تا سال 1990 به 106 و در حال حاضر به 88 کاهش یافته است.

در دهه 1920، شورای شهرستان لندن (London County Council) مالکیت زمین را کسب کرد و کار روی تبدیل مرداب ها به یک پارک عمومی آغاز شد. پارک به طور رسمی در سال 1932 افتتاح و خیلی زود به یک مقصد محبوب برای ساکنان محلی تبدیل شد.

تیم های فوتبال محلی شروع به شکل گیری کردند. نخستین زمین های فوتبال تقریبا همزمان با تبدیل مرداب ها به یک پارک عمومی شکل گرفتند.

زمین فوتبال هکنی مارشز

در دوران پس از جنگ جهانی دوم، رشد و توسعه فوتبال در هکنی مارشز ادامه یافت. ایجاد شورای لندن بزرگ (Greater London Council) در سال 1965 منجر به افزایش سرمایه گذاری در تاسیسات ورزشی شد و هکنی مارشز نیز از این بودجه های جدید بهره مند شد. زمین های فوتبال بیشتری شکل گرفتند و اتاق های رختکن و امکانات دیگر اضافه شد.

دهه های 1970 و 80 شاهد افزایش محبوبیت ساندی لیگ بود و تیم ها از سراسر لندن و فراتر از آن برای بازی در هکنی مارشز راهی این منطقه می شدند. کیفیت زمین ها بهتر و امکانات مدرن تر و مجهزتر شدند. هکنی مارشز به کعبه ای برای فوتبال آماتور تبدیل شد.

از آغاز ساده و فروتنانه به عنوان یک زمین فوتبال پایه تا وضعیت فعلی آن به عنوان یکی از مهم ترین مکان های فوتبال آماتور در جهان، زمین های فوتبال هکنی مارشز نقش مهمی در توسعه این ورزش ایفا کرده اند. میراث ساندی لیگ در هکنی مارشز چیزی است که برای نسل های آینده ماندگار خواهد بود.  

زمین فوتبال هکنی مارشز

منبع: عصر ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید