(تصاویر) سفر به ایران قدیم؛ از لونا پارک تا روزگار جوانی فردین

(تصاویر) سفر به ایران قدیم؛ از لونا پارک تا روزگار جوانی فردین

در ادامه عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و... را مشاهده خواهید کرد.

کد خبر : ۱۸۴۸۸۶
بازدید : ۳۹۷۳۲

با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ۲۴ فروردین ۱۳۸۰‌‌

برای اقامه نماز جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌ای در مورد مکارم اخلاق و غرایز انسان ایراد کردم.در خطبه دوم، از اقتدار ملی و ایجاد اشتغال و روز ارتش و بنیاد مسکن و مسائل فلسطین صحبت‌کردم. ظهر بچه‌ها جمع بودند و عصر بستگان آمدند. آقای محسن هاشمیان، ‌مدیرعامل شرکت تعاونی صادرکنندگان پسته رفسنجان،‌ گزارشی از مشکلات و راهکارهای حل مشکلات تعاونی پسته آورد و گفت، تعاونی در حال حاضر برای هر کیلو پسته، 500 تومان ضرر می‌دهد و از مدیریت‌ها که امور کشور را به رکود کشیده‌اند، انتقاد داشت و گفت‌ اگر آینده به همین وضع بگذرد، مشکل جدی برای انقلاب پیش خواهد آمد.

شب، دکتر معتمدی، رئیس دانشکده علوم دریایی دانشگاه آزاد اسلامی با همسرش آمد که او هم استاد دانشگاه است و هر دو بازنشسته شده‌اند.

آقای سیدحسین مرعشی، ‌برادر همسرم، سردفتر ثبت اسناد رسمی شماره 337 تهران‌، از طرف سردفتران، از تصمیم قوه قضاییه برای پرداخت هزینه دفترها به بانک‌ها و جلوگیری از رد و بدل پول در دفترخانه شکایت داشت که عملاً مانع از دریافت هزینه اضافی می‌شود.

آقای دکتر سعید لاهوتی، ‌همسر فاطی‌ گفت، وضع نقدینگی بیمارستان‌ها بد است و باعث کم شدن خدمت‌رسانی به بیماران است. آمریکا و چین، پس از بیرون رفتن سرنشینان هواپیمای آمریکا از چین، به حملات لفظی پرداخته‌اند. آمریکا می‌گوید، چین باید جوابگوی معطل‌کردن 11 روزه سرنشینان باشد و هواپیما که هنوز در چین است و می‌گوید، به پرواز تجسسی در نزدیکی مرزهای چین ادامه خواهد داد.

چین می‌گوید، تخلف و تجاوز آمریکا، هنوز مسئله‌اش تمام نشده و آمریکا باید جوابگو باشد.در اکثر خطبه‌های جمعه امروز، ائمه جمعه از بازداشت ملی‌گراها به اتهام براندازی حمایت کرده‌اند و به مجلس و رئیس‌جمهور و گروه‌هایی که از دادگاه انقلاب انتقاد کرده‌اند، اعتراض دارند و مشاجره‌ها وسیع شده است.

2

آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی در بازدید از صنایع و امکانات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی (دهه 1360)

عکسی از ‌جوانی محمدعلی فردین همراه با مهری خمارلو همسرش

فردین در سن ۱۹ سالگی ازدواج کرد. همسرش در اینباره گفته بود: فردین دوست برادرم بود، با هم ورزش می‌کردند و موجب آشنایی مختصر من و فردین شد، پیشنهاد ازدواج از طریق برادرم مطرح شد، او بسیار سر به زیر و محجوب بود، او با 19 سال سن و من هم 17 ساله در همان سال ازدواج کردیم. (اطلاعات آنلاین)

3

جوانی محمدعلی فردین همراه با مهری خمارلو همسرش.

شرکت مردم در رفراندوم آری یا نه به جمهوری‌اسلامی - فروردین ۱۳۵۸.

4

وقتی «لونا پارک» هنوز شهربازی بود

شهربازی تهران یا لونا پارک تهران در اواخر دهه ۴۰ ‌ توسط شرکتی به نام لونا پارک در زمینی به وسعت ۳۷ هزار متر مربع ساخته شد. در دهه ۸۰ شمسی برای تکمیل شبکه بزرگراهی و احداث پل اوین-درکه، معاون خدمات شهردار وقت تهران خبر از خداحافظی با لونا پارک را داد که سرانجام در ۲۱ فروردین ۱۳۸۵ این مجموعه به طور دائم بسته ‌ و وسایل آن به شهر بازی قم منتقل شد. / انتخاب

5

لونا پارک تهران

چند چهره معروف انقلاب در کردستان

پس از آغاز تنش در کردستان و به نتیجه نرسیدن اقدامات اولیه دولت موقت برای بازگشت آرامش به آن منطقه، آیت‌الله طالقانی در کنار شهید بهشتی، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و بنی‌صدر به آن منطقه سفر کردند. در این تصویر که متعلق به اوایل سال ۵۸ است، افراد فوق در حاشیه شهر سنندج دیده می‌شوند.

6

چند چهره معروف انقلاب در کردستان

تصویری کمتر دیده شده از دکتر چمران در بعلبک لبنان

شهید مصطفی چمران ‌وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی ‌ و بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ ایران و عراق بود. وی پیش از انقلاب با دعوت امام موسی صدر به لبنان رفت و هشت سال آنجا فعالیت داشت.

بعد از پیروزی انقلاب، وزیر دفاع دولت موقت‌، نماینده مجلس و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ عراق با ایران شد. مصطفی چمران در دهلاویه در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ به شهادت رسید. این تصویر متعلق به سال ۱۳۵۴ در اردوگاه آموزشی «جنتا» در کوهستان‌های نزدیک بعلبک لبنان است.

7

تصویری کمتر دیده شده از دکتر چمران در بعلبک لبنان

منبع: هفت صبح

۲۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید