ترفندهای کاربردی آشپزی برای کدبانوها

ترفندهای کاربردی آشپزی برای کدبانوها

دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفندهای مربوط‌به آشپزی و مواد غذایی موجب می‌شود تا بتوانید خیلی راحتتر و با صرف زمان کمتر آشپزی کنید، درحالی‌که کمتر خسته شده‌اید و آشپزخانه نیز ریخت و پاش نشده است.

کد خبر : ۱۳۵۸۹۳
بازدید : ۸۹

 فرادید| معمولا آشپزی برعهده کدبانوها و خانم‌های خانه است که با سلیقه و درنهایت عشق و علاقه غذاهای خوشمزه‌ای را برای خانواده تهیه می‌کنند. تقریبا همه خانم‌ها می‌دانند هر غذایی را چطور درست کنند یا مواد غذایی را چگونه طبخ کنند تا درنهایت یک غذای خوشمزه و سالم بپزند.

به گزارش فرادید، اما دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفندهای مربوط‌به آشپزی و مواد غذایی موجب می‌شود تا بتوانید خیلی راحتتر و با صرف زمان کمتر آشپزی کنید، درحالی‌که کمتر خسته شده‌اید و آشپزخانه نیز ریخت و پاش نشده است.

در ادامه این مطلب با شرح چند ترفند کاربردی برای آشپزی با ما همراه باشید.

ترفند ریش‌ریش کردن مرغ

برای پخت غذاهایی مثل سالاد الویه، سالاد ماکارانی، برخی پلوهای مخلوط و انواع سالادها نیاز دارید تا سینه یا فیله مرغ را بپزید؛ سپس ریش‌ریش کنید. این کار معمولا با دست یا چنگال انجام می‌شود که بسیار زمان‌بر است.

برای راحتی کار می‌توانید بعد از اینکه فیله مرغ پخت، آن را همراه با آبی که مرغ در آن پخته است، داخل یک کاسه بریزید؛ سپس همزن برقی را با دور کم روشن کنید و داخل کاسه بگیرید و روی مرغ‌ها دور بدهید. خواهید دید که فیله مرغ در عرض چند ثانیه به صورت یکدست و زیبا ریش‌ریش شده است.

پوست کندن راحت ماهی

بسیاری از افراد از پوست ماهی خوششان نمی‌آید و دوست دارند ماهی را بدون پوست سرخ کنند؛ همچنین برای تهیه فیله ماهی سوخاری یا پخت ماهی داخل فر بهتر است ماهی بدون پوست باشد. معمولا وقتی ماهی را داخل روغن سرخ می‌کنید، پوست ماهی بعد از سرخ شدن، خود به خود کنده می‌شود.

اما ما می‌خواهیم یک راه آسان برای کندن پوست ماهی قبل از سرخ کردن به شما آموزش بدهیم. به این ترتیب که تکه‌های ماهی خام را داخل یک سینی بچینید و آب جوش سماور یا کتری را روی ماهی و پوستش بریزید. چند ثانیه صبر کنید؛ سپس گوشه پوست ماهی را با ناخن بکشید. خواهید دید که پوست به راحتی از ماهی جدا می‌شود. به این ترتیب می‌توانید پوست ماهی را کاملا از ماهی جدا کنید.

پوست کندن بادمجان کبابی

بادمجان کبابی یکی از مواد پرکاربرد و خوشمزه‌ای است که برای پخت غذاهایی مانند میرزا قاسمی، کشک و بادمجان، دیپ بادمجان، سالاد و انواع غذاهای بین‌المللی استفاده می‌شود. بعضی‌ها دوست دارند خودشان در منزل بادمجان کبابی درست کنند؛ اما پوست کندن بادمجان کباب شده کمی مشکل است.

برای اینکه بتوانید بادمجان کبابی را به‌راحتی پوست کنید، بعد از اینکه بادمجان را کاملا کباب کردید، یک تکه بزرگ سلفون روی میز پهن کنید؛ سپس بادمجان کباب شده را ابتدای سلفون بگذارید و بعد بادمجان را همراه با سلفون رول کنید، به طوری که سر بادمجان کمی از سلفون بیرون باشد. حالا بادمجان سلفون پیچیده را داخل کاسه نگه دارید و از قسمت ته بادمجان با دست به سمت جلو فشار وارد کنید تا گوشت کباب شده بادمجان از لای پوست سرخ بخورد و داخل کاسه بریزید. به این صورت فقط پوست وسط سلفون باقی می‌ماند.

راهکار عالی برای کپک نزدن رب گوجه فرنگی

معمولا بعد از اینکه درب قوطی رب گوجه فرنگی را باز می‌کنید، تا زمانی که رب کاملا تمام شود، باقی مانده رب داخل قوطی کپک می‌زند. بعضی‌ها برای جلوگیری از کپک رب، آن را داخل شیشه خالی می‌کنند که در بسیاری از موارد باز هم کپک می‌زند.

یک راه‌حل آسان برای کپک نزدن رب گوجه فرنگی این است که رب را داخل کیسه فریزر خالی کنید و با دست سطح رب را داخل کیسه کاملا پخش کنید تا صاف و کتابی شود؛ سپس کیسه رب را داخل فریزر بگذارید تا رب حالت نیمه بند یا نیمه منجمد بگیرد. حالا کیسه را از فریزر خارج کنید و با چاقو کیسه را ببرید و رب نیمه منجمد را داخل سینی بگذارید.

با یک چاقوی تیز رب یخ زده را به قسمت‌های مساوی به صورت مکعب‌های کوچک تقسیم کنید. حالا مکعب‌ها را داخل یک ظرف دردار بریزید و دوباره داخل فریزر بگذارید. هربار که خواستید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید، کافی است یکی از مکعب‌ها را از فریزر خارج و به غذا اضافه کنید.

رفع شوری غذا با نوشابه

معمولا وقتی غذا شور می‌شود، می‌گویند چند تکه سیب زمینی خام به آن اضافه کنید تا شوری غذا از بین برود. اما در بسیاری از موارد سیب زمینی نتوانسته است شوری غذا را کاملا از بین ببرد.

اگر خورشت شما بیش از حد شور شده است، بهترین راه برای از بین بردن شوری خورشت، این است که یک تا دو قاشق غذاخوری نوشابه سیاه داخل خورشت بریزید و اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه بجوشد. خواهید دید که شوری خورشت کاملا از بین رفته است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید