ارتباط طول انگشتان شما با سلامتیتان چیست؟

ارتباط طول انگشتان شما با سلامتیتان چیست؟

طول انگشتان شما می‌تواند نشان‌دهنده خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها در آینده باشد.

کد خبر : ۱۴۹۳۶۰
بازدید : ۱۹۲

اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که وضعیت سلامتی شما در آینده چگونه خواهد بود، پاسخ این سؤال می‌تواند در انگشتان شما باشد.

طبق مطالعات متعددی که انجام شده است، طول انگشتان شما می‌تواند نشان‌دهنده خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها در آینده باشد.

ارتباط انگشتان با سلامتی

نسبت طول انگشت اشاره در مقایسه با انگشت حلقه یا همان انگشت چهارم، بین مردان و زنان کاملاً متفاوت است. در زنان، طول هر دو انگشت تقریباً برابر است. اما در مردان، انگشت حلقه معمولاً بلندتر از انگشت اشاره است.

نظریه دانشمندان هندی برای علت این موضوع، این است که جنین پسر، در رحم مادر، بیشتر در معرض هورمون مردانه (تستوسترون) قرار دارد.

یک پژوهش در سال ۲۰۰۶ نشان داد که بلندتر بودن انگشت حلقه نسبت به انگشت اشاره، با عملکرد بهتر در برخی از ورزش‌ها، به ویژه دو و میدانی، در مردان و زنان مرتبط است.

ارتباط انگشتان با سلامتی

یافته‌های پژوهش دیگری در سال ۲۰۰۸ نشان داد که داشتن انگشتان بلندتر نیز با افزایش خطر ابتلا به استئوآرتریت (Osteoarthritis) زانو و لگن در زنان مرتبط است. استئوآرتریت یا همان آرتروز، وضعیتی است که باعث می‌شود مفاصل دردناک و سفت شوند. استئوآرتریت، شایع‌ترین نوع آرتریت (Arthritis) در بسیاری از کشورهاست.

درست است که نمی‌توان طول انگشتان خود را تغییر داد، با این حال، می‌توان با حفظ وزن مناسب، داشتن فعالیت فیزیکی، کنترل سطح قند خون و داشتن یک رژیم غذایی سالم، از ابتلا به آرتروز جلوگیری کرد.

ارتباط انگشتان با سلامتی

اگر زمانی که احساس اضطراب، گرما یا بیماری دارید، کف دست‌هایتان عرق می‌کند، این عامل می‌تواند نشانه پرکاری تیروئید باشد.

مشاهده لکه‌های قرمز یا بنفش روی کف دست‌ها، می‌تواند نشانه وجود عفونتی نادر در پوشش دریچه‌های قلب به نام اندوکاردیت (Endocarditis) باشد، که گاهی کشنده است. همچنین دست‌های قرمز و لک‌دار می‌توانند علامت اولیه نوعی بیماری کبدی به نام سیروز (Cirrhosis) باشند. بیماری سیروز، نتیجه آسیب طولانی مدت و مداوم به کبد است.

ارتباط انگشتان با سلامتی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر فکر می‌کنید که ممکن است به هر یک از بیماری‌های فوق مبتلا باشید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید