بهترین بازی ها برای مبارزه با افسردگی

بهترین بازی ها برای مبارزه با افسردگی

بازی Mahjong که با الهام از یک بازی باستانی چینی ساخته شده است، ثابت کرده است که توانایی کاهش افسردگی خیلی خوبی دارد. طی یک مقاله که توسط مجله Social Science & Medicine چاپ شد، از این بازی به عنوان یک دارو خیلی خوب برای ذهن نام برده شد.

کد خبر : ۱۷۹۰۵۶
بازدید : ۴۴

متاسفانه بیماری افسردگی میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا درگیر خودش کرده است و روش‌های درمانی آن هم معمولا ارزان نیستند.

شاید حتی خیلی از ما به این روش‌های درمان هم دسترسی نداشته باشیم. برای همین خیلی از افراد به دنبال روش‌های دیگری هستند که با این بیماری مبارزه کنند. شاید باورش کمی سخت باشد، ولی برخی از بازی‌های ویدیویی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید افسردگی را شکست دهید، یا حداقل کمی آن را کاهش دهید.

برای همین هم هست که می‌خواهیم بهترین بازی‌ها برای مبارزه با افسردگی را به شما معرفی کنیم.

sing

در سال ۲۰۲۰ طی یک تحقیقی که دانشگاه آکسفورد انجام داد، مشخص شد که یک سری از بازی‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی روی ذهن بگذراند. مخصوصا بازی‌های آرامش‌بخشی مثل Animal Crossing می‌توانند از استرس شما به شدت کم کنند و به شما کمک کنند که با دید بازتری به زندگی خود ادامه دهید.

در این بازی شما باید دائما با یک سری حیوان انسان‌نما در ارتباط باشید و با آن‌ها به انواع کار‌های مختلف مشغول شوید. ماهیگیری، طراحی داخلی و ساخت و ساز تنها چند مورد از کار‌هایی هستند که شما در این بازی انجام خواهید داد. به خاطر سادگی و آرمشی که بازی دارد، این بازی به شما اجازه می‌دهد که از واقعیت فرار کنید و کمی راحتی را تجربه کنید.

برخی از متخصصان مشکلات ذهنی این بازی را برای مبارزه با افسردگی پیشنهاد می‌کنند، چون شما را درگیر یک سری کار ساده و آرام می‌کند و حواس شما را از واقعیت پرت می‌کند.

Mahjong

بازی Mahjong که با الهام از یک بازی باستانی چینی ساخته شده است، ثابت کرده است که توانایی کاهش افسردگی خیلی خوبی دارد. طی یک مقاله که توسط مجله Social Science & Medicine چاپ شد، از این بازی به عنوان یک دارو خیلی خوب برای ذهن نام برده شد.

این بازی هم به استراتژی نیاز دارد و هم به شانس. در بازی ۱۴۴ مهره وجود دارد و تا چهار نفر هم می‌توانند بازی کنند. این بازی از دو جهت مختلف به صورت هم‌زمان تاثیر مثبتی روی ذهن شما می‌گذارد.

از یک طرف شما با تمرکز روی یک بازی ساده می‌توانید کمی دنیا و مشکلات اطراف خود را فراموش کنید و ذهن خود را آرام نگه دارید. از طرف دیگر هم این بازی، چون به صورت چند نفره است، یک جنبه اجتماعی دارد و می‌تواند استرس شما را کم کند.

SPARX

متاسفانه اکثر افراد جوان چندان اهمیتی به روش‌های درمانی و مبارزه با افسردگی نمی‌دهند. برای همین ممکن است که بسیاری از روش‌های عادی برای این افراد چندان موثر نباشد. برای همین دانشگاه اوکلند به کمک استودیو Metia Interactive بازی SPARX را ساختند. این بازی در حقیقت به صورت مستقیم با افراد جوان ارتباط برقرار می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند روش‌های مقابله با مشکلات خود را پیدا کنند.

در این بازی شما شخصیت خود را می‌سازید و با آن به مبارزه با افکار منفی و احساسات مختلف می‌روید. فضا این بازی شبیه به بازی‌های MMO فانتزی است و طراحی مراحل بازی و کنترل آن می‌تواند تاثیر خیلی زیادی روی کاهش استرس و ناراحتی داشته باشد.

طی یک سری آزمایش مشخص شد که بازی SPARX روی افراد بین ۱۲ الی ۱۹ سال می‌تواند دقیقا همان تاثیر روانپزشک و دارو را داشته باشد. تنها تفاوتش این است که این بازی به شدت در دسترس‌تر و ارزان‌تر است و می‌تواند خیلی ساده‌تر به شما در این مسیر کمک کند.

Sym

بازی Sym شاید یکی از جالب‌ترین بازی‌های دنیا برای مبارزه با افسردگی باشد. این بازی دو بعدی و پلتفرمر به شما کمک خواهند کرد تا با مشکلات اضطراب و خجالت خود روبرو شوید و آن‌ها را شکست دهید.

این بازی داستان یک موجود کاملا سیاه به نام جاشوا را رویات می‌کند. جاشوا می‌تواند روی سطوح سیاه رنگ حرکت کند، ولی اگر درون یک حفره سقوط کند، وارد دنیا برعکس خواهد شد. در این دنیا برعکس هیچ موسیقی پس‌زمینه‌ای وجود ندارد و به نحو احسن نشان می‌دهد که تفاوت رفتاری و برداشتی جاشوا در دو شرایط متفاوت چگونه است.

هدف اصلی این بازی این است که شما به جاشوا کمک کنید تا بتواند از این دنیا بگذرد. دنیا برعکس به جاشوا اظطراب می‌داد، برای همین خودش تصمیم گرفت که یک دنیا تاریک بسازد و درون آن به یک آرامش موقت برسد. حالا شما باید به او کمک کنید که با مشکلاتش مواجه شود و به آرامی حاشیه امن خود را ترک کند.

بازی Sym به عالی‌ترین شکل ممکن این دوگانگی شخصیتی افرادی که اضطراب دارند را نشان می‌دهد. از طریق این بازی شما می‌توانید تفاوت بین دنیا واقعی و برداشت ما از این دنیا را به راحتی درک کنید. همیشه باید یک تعادل بین چیزی که می‌بینیم و چیزی که حس می‌کنیم وجود داشته باشد، اگر شما این تعادل را ندارید شاید به کمک این بازی بتوانید کمی به آرامش برسید.

سخن آخر

بیماری افسردگی یکی از بیماری‌های به شدت خطرناک و مهم ذهنی است و بهترین و موثرترین روش‌های درمانی و کنترل آن هم توسط متخصصان این زمینه مشخص می‌شود. هرگز اجازه ندهید که بازی‌های ویدیویی جایگزین یک درمان کامل توسط افراد متخصص این زمینه شوند.

اما از آن‌جایی که خیلی از افراد در شرایط حساس و سخت زندگی خود به بازی‌های ویدیویی پناه می‌آورند، بهتر است که حداقل با بهترین بازی‌ها برای مبارزه با افسردگی آشنا باشید.

منبع: ویجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید