چرا همیشه دلمان می خواهد چیزهای جدید بیشتری بخریم؟

چرا همیشه دلمان می خواهد چیزهای جدید بیشتری بخریم؟

در ادامه می خواهیم به دلایل پنهان میل به خرید مداوم بپردازیم.

کد خبر : ۱۸۲۷۰۴
بازدید : ۱۸

برای پول خرج کردن بیشتر از حد نیاز، ۲ دلیل اصلی وجود دارد: می خواهیم احساس بهتری پیدا کنیم و این کار را با یا کسب لذت بیشتر یا دوری از رنج انجام دهیم. با خرید یک لباس تازه یا حتی چیز چشمگیرتری مانند یک گوشی هوشمند جدید، ما خود را سرگرم و مشغول نگه می داریم و حواس مان را از آنچه که شاید مجبور به مواجهه با آن هستیم، پرت می کنیم. و گرچه در اعماق وجودمان احتمالاً می دانیم که واقعاً به چیز جدیدی نیاز نداریم، اما مقاومت در برابر خرید می تواند برایمان محال باشد.

در ادامه می خواهیم به دلایل پنهان میل به خرید مداوم بپردازیم.

۱- امیدوارید که بتوانید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید

1-c7b6375e37abee08453832f413-666x1536

منابع طبیعی محدودند و بر اساس نظریه ی تکامل داروین، انسان ها باید بر سر آن ها با یکدیگر رقابت کنند و سعی کنند به خاظر تندرستی خود هر چقدر که می توانند مقدار بیشتری از این منابع را طلب کنند. اما با برطرف شدن همه ی نیازهای پایه ای مان، به سراغ مصرف کردن چیز دیگری می رویم. این امر سبب شده افراد با خرید چیزهای بیشتر و بیشتری که واقعاً نیازی به آن ها ندارند، ثروت و جایگاه خود را به رخ بقیه ی دنیا بکشند.

۲- به کسانی که بیشتر دارند حسادت می کنید

2-5ac6085531a7dd37ec4e73aa18-666x1536

ما دوست داریم خودمان را با اطرافیان مان مقایسه کنیم. این امر سبب می شود چیزهایی را صرفاً به این خاطر بخریم که دوستان مان هم آن ها را دارند، نه به این خاطر که واقعاً به آن ها نیاز داریم. به علاوه، ما خودخواه تر از آن هستیم که دل مان بخواهد به آن اذعان کنیم. در گذشته بحث بقای قوی ترین ها بود، اما حالا نیز تغییر چندانی نکرده است. ما هم سعی داریم با خرید کردن بیشتر از دیگران، قلمروی شخصی مان را گسترده تر کنیم.

۳- قربانی ترفندهای بازاریابی می شوید

3-0a4de25841932c133c46adcb51

ترفندهای زیادی هست که با استفاده از آن ها می تواند شما را وادار به خرید کرد، بی آنکه خودتان متوجه این موضوع شوید. شرکت ها حتی می توانند مشتریان به اصطلاح «سرد» را که نمی دانستند مشکلی دارند که با خرید یک محصول تازه قابل حل است، ترغیب به خرید کنند. یک ترفندی که اغلب از آن استفاده می شود این است که به مشتری اجازه می دهند فرصت امتحان کردن محصول را داشته باشد. وقتی مشتری محصولی را به طور فیزیکی در دست می گیرد، به لحاظ روانشناختی یک حس مالکیت در او ایجاد می شود، امری که احتمال خرید کردن مشتری را بالا می برد.

۴- احساس می کنید کنترل زندگی تان از دست تان خارج شده

4-7ffbbe5fc2a2b0562fcfe8a0dd-617x1536

ما تصور می کنیم داشته های مادی به ما احساس امنیت بیشتری می دهند. این امر در مورد نیازهای پایه ای ما صدق می کند، مثل مسکن یا پوشاک. اما ما اغلب احساس می کنیم هر چه بیشتر داشتن به ما حس امنیت می بخشد. گرچه این امر می تواند برای زمانی کوتاه به ما احساس امنیت دهد، اما این احساس ناپایدارتر از چیزی است که تصور می کنیم.

۵- حوصله تان سر رفته

5-6c10965a879e9c86dfd938543b-604x1536

یکی از رایج ترین دلالی خرید کردن ما این است که حوصله مان سر رفته است. وقتی کار دیگری هم برای انجام دادن نداشته باشیم و هدفی برای خود نداشته باشیم، چیز جدیدی می خریم تا به روز خود هیجان ببخشیم و تصور می کنیم این کار خوشحال مان می کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید