معرفی هتل هایی با معماری و طراحی تاریخی

معرفی هتل هایی با معماری و طراحی تاریخی

هتل‌هایی با معماری و طراحی تاریخی که به آنها لقب بوتیک هتل نیز داده‌اند، اقامتگاه‌های عمدتا مجللی هستند که در طراحی و دکوراسیون آنها از عناصر تاریخی استفاده شده است. در این هتل‌ها، معماری و طراحی تاریخی گاهی بازسازی عناصر گذشته است و گاهی نیز از اشیای عتیقه واقعی استفاده می‌شود.در هر حال، چنین شیوه‌ای از طراحی در معماری و دکوراسیون حس و حال گذشته را در مسافران ایجاد می‌کنند تا جایی که می‌توان اینگونه از هتل‌ها را به مثابه موزه‌هایی زنده در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل‌هایی با طراحی تاریخی بپردازیم.

کد خبر : ۱۸۴۸۷۹
بازدید : ۲۳۴

هتل‌هایی با معماری و طراحی تاریخی که به آنها لقب بوتیک هتل نیز داده‌اند، اقامتگاه‌های عمدتا مجللی هستند که در طراحی و دکوراسیون آنها از عناصر تاریخی استفاده شده است. در این هتل‌ها، معماری و طراحی تاریخی گاهی بازسازی عناصر گذشته است و گاهی نیز از اشیای عتیقه واقعی استفاده می‌شود.

در هر حال، چنین شیوه‌ای از طراحی در معماری و دکوراسیون حس و حال گذشته را در مسافران ایجاد می‌کنند تا جایی که می‌توان اینگونه از هتل‌ها را به مثابه موزه‌هایی زنده در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل‌هایی با طراحی تاریخی بپردازیم.

هتل های با معماری و طراحی تاریخی در ایران

ایران کشوری با تاریخ کهن است که از 2500 سال پیش و قبل‌تر از آن متمدن شده است. بنابراین در ایران شهرهای زیادی عمر و قدمت زیادی داشته و دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی هستند. بنابراین سازندگان هتل‌ها و طراحان، تلاش کرده‌اند در معماری و طراحی داخلی هتل‌ها، با رویکرد به گذشته، به روح تاریخی شهر وفادار باشند.

در این صورت مسافران با اقامت در اینگونه هتل‌ها همزمان با بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، خود را در درون آنها حس می‌کنند و به خوبی گذشته پر افتخار این سرزمین را درک می‌نمایند.

هتل های تاریخی اصفهان

اصفهان که لقب نصف جهان را به خود اختصاص داده، در دوره‌های مختلف تاریخی پایتخت سلسله‌های کوچک و بزرگ بوده که مهم‌ترین آنها پادشاهی صفویه است. کاخ‌های زیبای این دوران در شهر اصفهان بسیار دیدنی هستند و هتل‌های تاریخی شهر نیز دست کمی از آنها ندارند. می‌توان با اقامت در این هتل‌ها احساس پادشاهان قدیم را به خوبی درک کرد. در اینجا چند نمونه از هتل‌های تاریخی اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم.

⦁    هتل عباسی اصفهان نه تنها یکی از هتل‌های اصفهان است که معماری و طراحی تاریخی دارد، بلکه خود یکی از تاریخی‎ترین و قدیمی‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‎آید. هتل عباسی در دوران صفویه و در اوایل قرن دوازدهم یعنی در سال 1128 ساخته شد. این هتل در آن زمان کاروانسرا بود که بازسازی آن در سال‌های 1336 و 1345 انجام شد و پس از آن نیز بارها مورد نوسازی قرار گرفت. هتل عباسی دارای 5 ستاره است و می‌توان خودش را از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان به شمار آورد. هتل عباسی دارای 231 واحد اقامتی است دور تا دور حیاط و در اطراف حوض قرار دارند و به صورت اتاق و سوئیت در اختیار مسافران قرار می‎گیرند.

⦁    هتل کاخ سرهنگ عمارتی از دوران صفویه و خانه‌ای تاریخی با عمر ۳۵۰ سال است. این خانه در سال ۱۴۰۰ بازسازی و نوسازی شده و به عنوان یک هتل با معماری تاریخی آغاز به کار کرده است.

⦁    اقامتگاه سنتی قصر منشی ساختمانی متعلق به دوره صفوی است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این هتل که در سال ۱۳۹۴ به عنوان یک هتل با معماری و طراحی سنتی کار خود را آغاز کرده است، بنایی قدیمی و در عین حال مجهز دارد.

⦁    هتل سهروردی در عمارتی ۴۰۰ ساله قرار دارد. ساختمان این هتل دارای اتاق‌های سنتی، با تجهیزات مدرن و به روز است و با مراکز دیدنی شهر فاصله بسیار کمی دارد. 

⦁    هتل شهسواران یکی از بوتیک هتل‌های لوکس اصفهان به شمار می‌آید. بنای این هتل ۱۵۰ سال قدمت دارد و در دوران قاجار ساخته شده است. از جذابیت‌های این ساختمان می‎توان به آینه کاری، در و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی، گچ کاری و... اشاره کرد.

هتل های تاریخی یزد

شهر یزد یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که سفر به آن برای هر ایران‌دوستی ضروری است. با توجه به این که یزد دارای هتل‌های تاریخی فراوانی است به راحتی می‌توان به رزرو هتل با بهترین قیمت و بهترین امکانات در این شهر پرداخت. در اینجا چند نمونه از معروف‌ترین هتل‌های تاریخی یزد را به شما معرفی می‌کنیم:

⦁    هتل داد یکی از هتل‌های تاریخی شهر یزد است که بنای آن نزدیک به 100 سال قدمت دارد. این هتل در کنار آتشکده‌زرتشتیان قرار دارد و با وجود این که ساختمانش قدیمی است بازسازی و نوسازی‌های زیادی در آن انجام شده است. بنابراین هتل داد در عین این که طراحی و معماری تاریخی دارد، مکانی برای اقامت راحت و مدرن است.

⦁    هتل مشیرالممالک یک اقامتگاه چهار ستاره است که خانه باغی متعلق به دوران قاجاریه بوده است. ساختمان این هتل با طراحی و معماری سنتی، کاملا بازسازی و نوسازی شده و به تمام امکانات اقامتی برای نیازهای امروزی مجهز است. فضای هتل مشیرالممالک دارای باغی با آبراه زیبا و فواره‌های دیدنی است. ساختمان هتل مشیرالممالک در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

201

⦁    هتل ملک التجار یکی از خانه‌ها‌ی تاریخی یزد با قدمت 120 سال است. این هتل را می‌توان نخستین هتل خشتی جهان به شمار آورد. بازسازی هتل ملک التجار در سال ۱۳۹۰ آن را به یک مکان مدرن و مناسب برای اقامت مسافران با نیازهای امروزی کرده است.

⦁    هتل مهر که معماری ساختمان آن ۲۰۰ سال قدمت دارد و طراحی آن به شکل تاریخی و سنتی است، اولین هتل تاریخی بزرگ در  شهر یزد است. این هتل با قرار گرفتن در بافت سنتی شهر، مشرف به مراکز تاریخی یزد است. ساختمان هتل در فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شده و دارای چندین بادگیر، یک تالار بزرگ، یک سردابه قدیمی، در و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی است.

⦁    هتل لاله یک اقامتگاه 3 ستاره است که در‌بنای خانه‌تاریخی گلشن قرار دارد. این ساختمان متعلق به زمان قاجار بوده و معماری سنتی آن به همراه نوسازی مدرن، آن را جایی مناسب برای اقامت مسافران علاقمند به مکان‌های تاریخی کرده است. 

هتل های تاریخی شیراز

شیراز شهر جاذبه‌های تاریخی است و طبیعی است که خانه‌های قدیمی بازسازی شده در آن فراوان هستند. این خانه‌ها امروز بدل به هتل‌هایی جذاب با طراحی و معماری تاریخی شده‌اند که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند. از جمله این‌هتل‌های تاریخی می‌توان به هتل نیایش اشاره کرد که دارای سه ستاره بوده و شبیه به یک موزه زنده است. اقامتگاه سنتی پنج دری یکی دیگر از هتل‌های تاریخی شیراز است که بنای آن 120 سال قدمت دارد. هتل سنتی آلان، عمارت قاجاریه و هتل لوتوس از سایر هتل‌های تاریخی شیراز هستند.

هتل های تاریخی تهران

هتل‌های تاریخی تهران که در بخش‌های مختلف شهر قرار دارند، نشان‌دهنده قدمت و تاریخ جدیدترین پایتخت ایران هستند. از میان این هتل‌ها می‌توان به بوتیک هتل نظامیه اشاره کرد که عمارتی از دوران قاجار است و در بافت قدیمی شهر در میدان بهارستان قرار دارد. هتل پهلوان رزاز یکی دیگر از  هتل‌های تهران با معماری و طراحی تاریخی است که ساختمانی دو طبقه متعلق به دوران قاجار است و طراحی آن بسیار زیبا و چشم‌نواز است. هتل شمشک یکی دیگر از هتل‌های تاریخی تهران است که میزبان علاقمندان به اسکی است.

مزایای اقامت در هتل های با معماری و طراحی تاریخی

به نظر شما اقامت در هتل‌هایی با معماری و طراحی تاریخی چه مزایایی دارند و چرا باید اینگونه هتل‌ها را به جای هتل‌های مدرن و امروزی برگزید؟ در اینجا به چند مورد از مزایای اقامت در این دسته هتل‌ها اشاره می‌کنیم. 

تجربه حس و حال زندگی در گذشته

اقامت در هتل‌هایی با معماری و طراحی تاریخی، به خوبی ما را با حس و حال زندگی در گذشته آشنا می‌کند. روح تاریخ در درون این خانه‌های سنتی جا گرفته‌اند و می‌توانیم با لمس در و دیوار این خانه‌ها یا موزه‌های زنده، خودمان را در گذشته احساس کنیم.

آشنایی با فرهنگ و تاریخ هر منطقه

راه پیشرفت یک سرزمین، آشنایی با گذشته خود است. اقامت در هتل‌هایی با معماری و طراحی تاریخی موجب می‌شود که با تاریخ و فرهنگ خود پیوندی عمیق برقرار ‌کنیم. بدین ترتیب بهتر می‌توانیم سیر رشد کشورمان از گذشته تا به امروز را درک نموده و برای روزهای بهتر و پیشرفت بیشتر آماده شویم.

اقامت در فضایی لوکس و مجلل

هر چند که هتل‌های تاریخی دارای ساختمان‌هایی قدیمی و طراحی تاریخی هستند، اما به همان اندازه هم مجلل و لوکس هستند. این هتل‌ها که برای سلیقه‌های خاص طراحی و بازسازی شده‌اند، به سبکی مدرن نوسازی شده و تمامی نیازهای مسافران امروزی را برآورده می‌کنند. علاوه بر این از آنجایی که این هتل‌ها خانه افراد سرشناس و ثروتمند در گذشته بوده است، بناهایی لوکس و فضاهایی با دکوراسیون مجلل هستند که اقامت در آنها بسیار جذاب و لذتبخش است.  

نکاتی برای رزرو هتل های با معماری و طراحی تاریخی

به منظور رزرو هتل‌هایی با معماری و طراحی تاریخی می‌توان ابتدا باید آنها را جستجو کرد. به این منظور می‌توان واژه هتل تاریخی یا هتل بوتیک را به همراه نام شهر مربوطه در موتور جستجوگر گوگل تایپ نمود. روش دیگر این است که مستقیما وارد سایت‌های معتبر مربوط به رزرو هتل و اقامتگاه شده و از این طریق هتل یا اقامتگاه‌هایی با معماری و طراحی تاریخی را بیابیم.

در این سایت‌ها می‌توانیم با وارد کردن فیلترهای مرتبط با قیمت، ستاره و... هتل‌های تاریخی موجود در شهر مورد نظر خود را پیدا کنیم. پس از آن بهترین روش برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه، مطالعه امکانات موجود هتل و نظرات کاربران در مورد آن است. به این طریق می‌توانیم برای رزرو مناسب‎ترین هتل با معماری و طراحی تاریخی بر اساس سلیقه و بودجه خودمان اقدام نماییم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید