این مرد برای صرفه جویی در هزینه ها تنها لامپ خانه اش را از اتاقی به اتاق دیگر می برد

این مرد برای صرفه جویی در هزینه ها تنها لامپ خانه اش را از اتاقی به اتاق دیگر می برد

مارتین بونگیورنو یک پدر مجرد است که به خاطر کاهش هزینه های زندگی اش در مورد امور مالی شخصی خود بسیار سختگیرانه عمل می‌کند.

کد خبر : ۱۳۲۶۵۶
بازدید : ۱۴۶

یک پدر مجرد که در ملکی اجاره ای در خلیج بیتمن در نیو ساوت ولز استرالیا زندگی می‌کند می‌گوید به دلیل هزینه‌های غرامت که پس از حادثه‌ای در محل کار ناچار به پرداخت آن شده‌است ناچار است در هزینه های زندگی صرفه جویی کند. او به این منظور راه حل های عجیبی در نظر گرفته است و به عنوان مثال در خانه تنها یک لامپ دارد که مجبور است آن را با خود از اتاقی به اتاق دیگر ببرد.

مارتین بونگیورنو یک پدر مجرد است که به خاطر کاهش هزینه های زندگی اش در مورد امور مالی شخصی خود بسیار سختگیرانه عمل می‌کند. او برای روشن کردن خانه تنها یک لامپ دارد و آن را از اتاقی به اتاق دیگر می‌برد تا هزینه ها را کاهش دهد.

def65fcfd8b523e0066e016ebc338e3d

 

 

او که پس از دریافت قبض برق ۲هزار دلاری متوجه شد قادر به پرداخت آن نیست، به ناچار به فکر راه‌های جدیدی برای پس انداز افتاد. مارتین به ABC گفت: «یک لامپ وسط اتاق گذاشته‌ام و اگر لازم باشد از یک اتاق به اتاق دیگر بروم، لامپ را درمی‌آوردم و در اتاق بعدی وصل می‌کنم.»

این تنها یکی از کارهایی است که او در حال حاضر برای صرفه جویی انجام می‌دهد. مارتین از خوردن غذاهایی که نیاز به پخت و پز دارند امتناع می‌کند، دوش آب گرم نمی‌گیرد و تا زمانی که بیرون کاملا تاریک شود از روشن کردن همان یک لامپ هم خودداری می‌کند.

0_screwing-in-the-LED-lamp-1024x576

او در حال حاضر حدود ۱۵ دلار استرالیا در روز برای غذا و ۲۰ دلار استرالیا برای برق هزینه می‌کند. این موضوع پس از افزایش اجاره بهای محل زندگی‌اش به میزان ۴۰ دلار در هفته اتفاق افتاد.

او می‌گوید نگرانی مداوم درباره پول و محاسبه تک تک هزینه ها برایش طاقت فرسا شده است: «دائما برای بقا در حال جنگ هستی. این خسته کننده است چون متوجه می‌شوی که یک مساله موقتی نیست.»

استرالیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر با بحران هزینه های زندگی مواجه است و دولت استرالیا برای کمک به بیش از ۵میلیون خانوار برای پرداخت قبوض برق، پیشنهاد داده تا ۵۰۰ دلار استرالیا جمع آوری شود.

de7aae258dc3098c1e971200fa52ee91

اما در برخی از نقاط استرالیا قیمت ملک به قدری ارزان است که کسی که آپارتمانی در لندن دارد می‌تواند صاحب جزیره خصوصی خود شود.

جزیره Poole که در مجموعه جزایر ویتساندی، در نزدیکی کوئینزلند استرالیا قرار گرفته قیمیت برابر ۹۹۵ هزار دلار استرالیا دارد. این جزیره حدود ۲۰ هکتار وسعت دارد و دارای دو ملک مجزاست که یکی در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و دیگری خانه‌ای مدرن‌تر مربوط به دهه ۱۹۸۰ است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید