(تصاویر) کثیف‌ترین ساحل دنیا که زمانی بهشت غرب آفریقا بود

(تصاویر) کثیف‌ترین ساحل دنیا که زمانی بهشت غرب آفریقا بود

صنعتی شدن وقتی همراه با زیرساخت‌های لازم زیست‌محیطی نباشد، نه یک پیشرفت بلکه یک فاجعۀ تمام عیار است؛ سرنوشت خلیج هان در ساحل شهر داکار مدرکی روشن برای این واقعیت است.

کد خبر : ۱۶۶۰۷۴
بازدید : ۲۵۷

فرادید| خلیج «هان» (Hann) به طول 9 مایل در ساحل شهر داکار پایتخت سنگال، قبلا به عنوان یکی از زیباترین مناطق آفریقای غربی شناخته می‌شد که پر بود از دهکده‌های ماهیگیری سنتی، ویلاها و جاذبه‌های گردشگری.

به گزارش فرادید؛ اما در 20 سال گذشته این خلیج محور صنعتی شدن شهر بوده است و 80 درصد از صنایع نوپای شهر در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند. در نتیجه، امروزه این خلیج یکی از آلوده‌ترین مناطق داکار است؛ پر از زباله‌های روی هم انباشته و کانال‌هایی که فاضلاب خام و مواد شیمیایی را به سمت ساحل و دریا می‌برند.

2

انباشت مداوم زباله در طی سال‌ها باعث شده که حتی تا چند متر زیر شن‌های ساحلی بتوان پلاستیک و انواع دیگر زباله را پیدا کرد. به علاوه سوزاندن گاه به گاه زباله‌ها در فضای باز نیز موجب آلودگی بیشتر محیط شده است؛ حالا همه چیز آلوده است: خاک، آب و هوا.

5

این آلودگی تاثیر مخرب زیادی بر زندگی مردم این منطقه نیز داشته است؛ برای مثال آلودگی آب موجب کاهش ماهی در آب‌های ساحلی شده و این به نوبۀ خود زندگی جامعۀ ماهیگیران محلی را با بحران رو به رو کرده است.

3

دولت سنگال طرح‌هایی را برای پاکسازی ساحل در نظر گرفته است، از جمله احداث کانال‌هایی که فاضلاب را به شیوۀ درستی منتقل کنند؛ اما آلودگی ساحل داکار عمیق‌تر از آن است که این طرح‌ها دست‌کم در کوتاه‌مدت بتواند تاثیر چشمگیری در کاهش آن داشته باشد.

12

10

13

9

11

6

7

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید