(تصاویر) خانه‌ای شگفت‌انگیز که مثل جانوری وحشی در صحرا کمین کرده است

(تصاویر) خانه‌ای شگفت‌انگیز که مثل جانوری وحشی در صحرا کمین کرده است

معماری «ارگانیک» سبکی در معماری مدرن است که می‌خواهد ساختمان را به بخشی از چشم‌انداز طبیعی تبدیل کند. یکی از عالی‌ترین نمونه‌های نسبتا جدید این سبک از معماری «خانۀ مرتفع صحرایی» است؛ ساختمانی شبیه یک جانور ماقبل تاریخی در دل صخره‌ها.

کد خبر : ۱۸۱۴۰۹
بازدید : ۱۶۳۲

فرادید| در سال 1986، یادداشت دست‌نویسی به یک معمار در سن دیگو تحویل داده شد که در آن نوشته شده بود: «آقای کلوگ عزیز، من و همسرم اخیراً یک محوطۀ بسیار جالب، اما غیرمتعارف، برای ساختمان‌سازی در صحرای کالیفرنیا خریده‌ایم…».

به گزارش فرادید؛ این نامه که توسط یک زوج هنرمند برای معمار مشهوری به نام کندریک بنگز کلوگ فرستاده شده بود، منجر به خلق یکی از خارق‌العاده‌ترین نمونه‌های معماری «ارگانیک» مدرنیستی تا به امروز شد: «خانه مرتفع صحرایی».

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-21-1440x960

این ملک که در لبۀ پارک ملی جاشوا تری واقع شده، در مکانی پر از تخته‌سنگ‌های بزرگ مشرف به صحرای کالیفرنیا ساخته شده است. هر اینچ از این خانه باشکوه از مواد طبیعی و با دست ساخته و تراشیده شده است.

ساخت این ساختمان پنج سال به طول انجامید و ساخت و طراحی فضای داخلی آن که توسط طراح مشهور جان وورگین انجام شد نیز 14 سال دیگر به طول انجامید!

کلوگ در مصاحبه‌ای با مجله T توضیح داد: «ایدۀ اصلی این بود که خانه به نوعی در درون چشم‌انداز جا خوش کند؛ طوری که انگار جزئی از آن است. از ابتدا قرار بود ساختمان بر روی صخره‌ها کمین کرده باشد؛ درست مثل جانوری که در میان سنگ‌ها مخفی شده است».

3

از فاصله دور، شکل ارگانیک این خانه را می‌توان به اسکلت یک هیولای بیابانی تشبیه کرد که استخوان‌های آن از میان مجموعه بزرگی از تخته‌سنگ‌ها بیرون زده‌اند.

تعداد 26 ستون بتنی مستقل در کنار یکدیگر «خانه صحرایی مرتفع» را تشکیل می‌دهند؛ هر کدام از این ستون‌ها هفت فوت در سنگ بستر فرو رفته‌اند تا از پایداری سازه اطمینان حاصل شود. هر ستون در بالاترین سطح به بیرون و به سمت ستون کناری‌اش خمیده شده است تا در مجموع سقفی لایه‌ای را تشکیل دهند.

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-31-1440x960

صفحات شیشه‌ای ستون‌ها را به هم متصل می‌کنند و سقفی را ایجاد می‌کنند که در روز نور را به داخل راه می‌دهد و در شب منظرۀ ستارگان را برای ساکنان خانه در معرض دید قرار می‌دهد.

اما شگفتی‌ها فقط به محیط بیرونی محدود نمی‌شود. در داخل خانه، هر سطح و هر قطعه‌ای به دقت توسط وورگین طراحی شده است. از درها گرفته تا دستگیره‌های درها، شیرآلات، کف‌پوش‌ها، نرده‌ها، کلیدهای روشنایی، صندلی‌ها و کابینت‌ها، هر قطعه مبلمان و هر وسیلۀ دیگری که فکرش را بکنید، با نهایت ظرافت و دقت توسط این استاد صنعتگر در طی 14 سال ساخته شده‌اند.

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-29-1440x960

تخته‌سنگ‌های بزرگی که درون خانه نصب شده‌اند؛ علاوه بر شکوه و زیبایی خارق‌العاده‌شان، پیوند درون و بیرون بنا را به عالی‌ترین شکل برقرار می‌کنند. میزها و صندلی‌هایی که از سنگ مرمر و چوب حکاکی شده‌اند نیز شبیه استخوان‌های حیوانات ماقبل تاریخ به نظر می‌رسند.

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-15-1440x960

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-12-1440x960

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-7-1440x960

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-25-1440x960

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-5-1440x960

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-9-1440x960

ignant-architecture-kendrick-bangs-kellog-joshua-tree-3

2

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید