(تصاویر) اینجا «جنگلی‌ترین» خانۀ انگلستان است

(تصاویر) اینجا «جنگلی‌ترین» خانۀ انگلستان است

استودیوی معماری مایکل کِندریک، در شرق ساسکس انگلستان ساخت یک اقامتگاه جنگلی برای تعطیلات را به پایان رسانده که دارای نماهای چوبی و پنجره‌های بزرگ است.

کد خبر : ۱۸۱۴۴۳
بازدید : ۱۷۹۸

فرادید| خانه‌ی آینه‌ای برای یک مشتری که والدینش در دهه ۱۹۶۰ یک منطقه حفاظت‌شده طبیعی در ساسکس تاسیس کردند، ساخته شده است. مشتری و همسرش قصد داشتند این خانه را با مهمانان خود به اشتراک بگذارند و از استودیوی معماری مایکل کندریک خواستند اقامتگاهی با تاثیر کم بر محیط و پایدار بسازد که به بازدیدکنندگان حس آمیختن با جنگل را بدهد. 

به گزارش فرادید، این ساختمان در یک زمین شیبدار در محوطه عمارت خانوادگی مشتری، بدون قطع درختان موجود در فضایی طبیعی که در اعماق جنگل پنهان شده، ساخته شد. 

2

کندریک به دزین گفته است: «برای ما، موقعیت شیب‌دار زمین یک تجربه هیجان‌انگیز بود. از آنجا که اقامتگاه روی یک خاکریز طبیعی قرار دارد، ما توانستیم طرحی را اجرا کنیم که به مهمانان حس واقعی زیستن در ارتفاع و میان درختان را میدهد.» 

در قرارداد پروژه قید شده که خانه باید به جانوران و بوم‌شناسی موجود احترام بگذارد، بنابراین معماران ساختاری پوشیده از چوب با اندازه متوسط پیشنهاد کردند تا بازتاب درختان اطراف باشد. 

3

«اگرچه طراحی ما برای این اقامتگاه از بسیاری جهات ظریف و ساده است، منحصر به فرد بودن معماری آن بیشتر در احترام آن به محیط مشهود است. از ابتدا حفظ شخصیت محیط و مرز رویش درختان تا حد امکان، مهم بود.» 

«ما این اقامتگاه را طوری طراحی کردیم که به راحتی در اطراف درختان مجاور و ریشه‌های آن‌ها ساخته شود.» 

4

از شیشه نیز با هدف افزایش ارتباط ساختمان با محیط اطراف استفاده شد همراه با پنجره‌های بزرگی که مناظر وسیع جنگل پیرامون را در دو جهت ارائه می‌دهند. 

«برای ما مهم بود هر دو نمای اصلی، حس شفافیت و تعلق خانه به محیط پیرامون را القا کنند.» 

شیشه اجازه می‌دهد نور طبیعی در طول روز به داخل ساختمان نفوذ کند. از شیشه‌های الکتروکرومیک استفاده شده که وقتی بار الکتریکی از آن‌ها عبور می‌کند رنگ می‌گیرند و حریم خصوصی را بدون به خطر انداختن نماهای داخل تقویت میکنند. 

عملکرد الکتروکرومیک با حسگرهای نور خارجی هنگام غروب آغاز شده و موجب تیره شدن شیشه می‌شود. استفاده از این شیشه نشت نور مصنوعی در شب را محدود می‌کند. این تمهید مزاحمت برای خفاش‌های محافظت‌شده را به حداقل می‌رساند. 

5

راه ورود به این اقامتگاه با پای پیاده از طریق مسیر باریکی است که به تراس بزرگی در سمت جنوبی آن منتهی می‌شود. طرح داخلی خانه برای بهره‌مندی حداکثر از نما، بصورت باز پیکربندی شده است. 

یک مبل L مانند و صندلی راحتی اطراف یک اجاق چوبی سیاه‌رنگ معلق قرار گرفته‌اند که برای سوخت آن، از الوارهای درختان افتاده‌ی اطراف خانه استفاده می‌شود. 

6

آشپزخانه‌ای جمع و جور در قلب خانه در یک طرف یک پارتیشن قرار گرفته که فضاهای نشیمن را از یک اتاق خواب با حمام مستقل جدا می‌کند. 

این اقامتگاه توسط صنعتگران محلی در شهر نزدیکی به نام هیستینگز ساخته شده و دارای پالت محدودی از مصالح برای تکمیل محیط طبیعی است. 

7

برای پوشش خارجی و داخلی از سرو قرمز غربی استفاده شده است. چوب بکاررفته برای قسمت بیرونی به مرور زمان به رنگ خاکستری نقره‌ای در می‌آید که شبیه تنه درختان نزدیک است. 

الوار داخلی رنگ گرم خود را حفظ می‌کنند و از تخته سه‌لای توس برای دیوار جداکننده و کابینت استفاده شده است.

8

ساختاری مرکب از فولاد و چوب برای غلبه بر مشکلات ناشی از پیچیدگی مکان ساخت از جمله دسترسی محدود به خودرو، محدودیت‌های استفاده از جرثقیل و مناطق حفاظت‌شده ریشه درختان، توسعه داده شد. 

خانه آینه‌ای برای غلبه بر این مشکلات، ساخت و ساز خارج از محل را در اولویت قرار داد. این سازه روی پایه‌های شمع مارپیچ ساخته شده که مزاحمتی برای ریشه درختان ندارد و سازه را بالاتر از سطح زمین قرار می‌دهد، بنابراین امکان دسترسی بدون مانع را برای عبور حیوانات فراهم می‌کند. 

9

کندریک کسب و کارش را سال ۲۰۱۸ با طراحی معاصر، خلاقیت و پایداری به عنوان ارزش‌های اصلی آن پایه‌گذاری کرد. این استودیو به دنبال ساخت ساختمان‌های ساده و خوش‌ساخت با الهام از اصول طراحی محیطی غیرفعال است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید