(تصاویر) عجیب‌ترین خانۀ ساحلی دنیا در ژاپن؛ خانه‌ای که پنجره است!

(تصاویر) عجیب‌ترین خانۀ ساحلی دنیا در ژاپن؛ خانه‌ای که پنجره است!

دفتر معماری یاسوتاکا یوشیمورا این خانه‌ی ساحلی کوچک در کاناگاوا را در فضای درون یک جفت پنجره بزرگ ساخته که روی پایه‌هایی برافراشته شدند.

کد خبر : ۱۸۱۶۲۰
بازدید : ۸۲۷

فرادید| یاسوتاکا یوشیمورا این ساختمان کوچک را به عنوان خانه تعطیلات برای یک ساکن مجرد طراحی کرد و آن را در محوطه‌ای به ابعاد تنها سه در هشت متر در لبه خلیج ساگامی ساخت. 

به گزارش فرادید، در این اقامتگاه که نامش «خانه پنجره‌ای» است، تمام فضای داخلی خانه در شکاف باریک بین دو پنجره تعریف شده که هم از داخل خانه و هم از پشت آن، نمایی به سمت غرب و کوه دوردست فوجی دارد. 

1

 

2

یوشیمورا می‌گوید: «به نظر می‌رسید اصلاً نتوانیم جلوی پوشیده شدن منظره پشت خانه را بگیریم. بنابراین من یک فضای خالی بزرگ به اندازه کنار دریا را کنار جاده طراحی کردم تا نمای پشت خانه حفظ شود.» 

3

«این خانه بین خشکی و دریاست، خانه‌ای شبیه پنجره که جلوی هیچ نمایی را نگرفته است.»

4

خانه بالاتر از سطح زمین روی ستون‌های بتنی بلند شده تا از جزر و مد در امان باشد. این طراحی در زیر خانه یک فضای سرپوشیده ایجاد کرده که منظره‌ای رو به خط ساحلی دارد. 

5

بلوک‌های بتنی با مقطع عرضی مثلثی به داخل خانه منتهی می‌شوند و به اتاق غذاخوری و آشپزخانه در طبقه اول می‌رسند. یک پلکان داخلی به سمت یک اتاق نشیمن و سپس به یک اتاق خواب کوچک، بالا می‌رود. 

6

یک انبار کوچک هم زیر یک طبقه طراحی شده که راه دسترسی به آن، یک نردبان ثابت در حالت عمودی است.

7

مترجم: زهرا ذوالقدر

 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید