(تصاویر) وقتی معماری تجربۀ زندگی در جنگل را تغییر می‌دهد

(تصاویر) وقتی معماری تجربۀ زندگی در جنگل را تغییر می‌دهد

استودیوی مکزیکی S-AR حول یک سکوی مرکزی، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها را تکمیل کرده که در واقع گلمپینگ هستند.

کد خبر : ۱۸۱۶۲۲
بازدید : ۶۷۸۳

فرادید| استودیوی مکزیکی S-AR حول یک سکوی مرکزی، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها را تکمیل کرده که در واقع گلمپینگ هستند (گلمپینگ ترکیبی از Glamorous و Camping سبکی از کمپینگ با امکانات رفاهی است که با کمپینگ سنتی فرق دارد).

به گزارش فرادید، این ساختارها در مجموع ۲۱۰.۷۵ متر مربع هستند که در سراسر یک منطقه جنگلی در حومه مونتِرِی در سی‌یِرا دِ سانتیاگو گسترده شدند. این پروژه برای خلق چندین سطح از ارتباطات طراحی شده، از جمله ارتباط بین مردم و طبیعت، بین سازه‌ها در یک چشم‌انداز خاص و بین ساختمان‌ها و جنگل. 

7

 

6

ساختمان‌ها که در پالت‌های رنگی خاکستری، سیاه، سفید، زرد و قرمز ساخته شده‌اند، مجذوب رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و سیاه جنگل شده و به لطف مصالح و نقشه به چشم‌انداز و به یکدیگر متصل شدند. این سازه‌ها خاصیت حفاظت و امنیت در معماری را با نیروی جنگل و تغییرناپذیری ظاهری در هم آمیخته‌اند.

5

در قلب خانه، یک سکوی مرکزی مستطیلی وجود دارد با یک ناحیه نشیمن دایره‌ای گودافتاده در اطراف جایگاه آتش کمپ و یک منطقه غذاخوری روباز. 

فضای دورهمی دارای دیوارهای بتنی و سنگی و همینطور پرکننده‌هایی از جنس پوست درخت است. میزها و نیمکت‌هایی از جنس چوب خام، حس فضا را گرم کرده‌اند. 

4

در مجاورت این فضای دورهمی و بالای مجموعه‌ای از پله‌های بتنی، یک اتاق چندمنظوره روی سکویی طراحی شده که قبلاً تراسی با یک دودکش قدیمی بوده است. این اتاق که با ترکیبی از فولاد و چوب ساخته شده، طول سکوی مرکزی را طی می‌کند. 

3

سقف نازکی از جنس فلز موجدار، پایین و دور سه طرف ساختمانی را پوشانده که دیوارهای شیشه‌ای کف تا سقف دارد و به سمت فضای دورهمی عقب رفته و باز می‌شود. 

داخل خانه، دیواره های چوبی گرم کنار شومینه سنگی خشن قرار داده شدند، در حالی که یک پنجره مرکزی مدور با خطوط قائم در تضاد است. 

در امتداد عرض فضای دورهمی، یک اتاقک بتنی مستطیلی، آشپزخانه را در خود جای داده است. درهای فولادی سیاه رنگی که به طرفین می‌چرخند معرف فضای پخت و پز خطی هستند که یک ورودی فولادی دیگر پشتیبان آن است. 

در سرتاسر این محوطه شیبدار، کابین‌های خواب برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی مهمانان، از هم فاصله دارند. یکی از کابین‌ها فرم سه‌گوش دارد و روی یک سکوی بتنی با تراس نیم‌دایره‌ای برافراشته شده است. این کابین با فلز موجدار نقره‌ای با تم مشکی و کف چوبی پوشیده شده است. فضای داخلی، نور را در انتهای شیروانی از طریق یک پنجره کوچک در سمت سربالایی و یک در کشویی بزرگ در سمت سرازیری، دریافت می‌کند. 

2

کابین دیگر یک اتاقک بتنی کوچک پوشیده از چوب سیاه است. این کابین به قدر کافی بزرگ است که یک تخت زیر پنجره مربع بزرگ آن قرار بگیرد. میهمانان می‌توانند از راه نردبان کناری به تراس پشت بام بروند. حفاظ دور پشت‌بام یک نرده نازک قرمز رنگ است. 

1

در نگاه کلی، این سازه یک مکعب بتنی مرموز است که یک درگاه کمانی باریک دارد و طراحی داخل آن، با داشتن یک اتاقک مستطیل شکل، یک آینه مدور و یک اتاقک با سقف مثلثی مثالی از بازی با هندسه است. نور از طریق شکافهای نورگیر سقفی در امتداد دیوارها به داخل فیلتر میشود و رنگهای چوبی بتن جامد را تلطیف میکنند.

تمایل S-AR به هندسه اغراق‌آمیز و ترکیب چوب و بتن در طراحی یک کلیسای کوچک در مونتری مشهود است. این ساختمان یک اتاقه دارای سقفی شیبدار با چارچوب چوبی قوسی در داخل است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

 

۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید