(تصاویر) معماری استثنایی و تخیلی یک رستوران در ژاپن

(تصاویر) معماری استثنایی و تخیلی یک رستوران در ژاپن

این رستوران در اوکیناوا با ارتفاع شش متری و اشرافی که به منظرۀ بندر دارد، یک جاذبۀ گردشگری فوق‌العاده و منحصر به فرد برای این شهر ژاپنی است.

کد خبر : ۱۸۴۵۲۶
بازدید : ۸۹۶۳

فرادید| وقتی زیبایی‌های طبیعی و برنامه‌ریزی‌شده در یک شهر کنار هم قرار بگیرند، منظره‌ای جذاب خلق می‌شود که هر نگاهی را مجذوب خود می‌کند. 

به گزارش فرادید، نمونه باشکوه این نوع منظره را در اوکیناوای ژاپن می‌توان دید؛ یک درخت سیمانی غول‌پیکر انجیر درست وسط یک شبکه شهری شلوغ و در ساحل زیبای بندر اوکیناوا قد برافراشته است. اما مسئله فقط حضور یک درخت سیمانی در یک منطقه شلوغ شهری نیست. این درخت در میان شاخه‌های عظیم خود یک غذاخوری به نام «غذاخوری درختی گاجومارو» دارد با نمای منحصربفردی مشرف به شهر و بندر زیبای آن.

4

مرحله‌ای از ساخت رستوران درختی

تجربه مردمی که از طریق راه‌پله‌های مارپیچ این درخت وارد فضای ناهارخوری آن می‌شوند، شبیه سفر به یک دنیای دیگر است، یک دنیای طبیعی و قدیمی که فقط چند طبقه بالاتر از خیابان‌های شلوغ اوکیناوا است. 

1

منظره‌ی زیبایی که مهمانان از پنجره‌های عریض و بالکن‌های دلباز این غذاخوری می‌بینند، سورئال و مسحورکننده است. این غذاخوری که از طرفین با شاخه‌های غول‌پیکری احاطه شده که رستوران به ظاهر کوچک را مثل یک فرشته کف دستان خود نگه داشته‌اند. آب‌های ملایم بندر ناها، منظره  هر رستورانی را ایده‌آل می‌کند، چه رسد به رستورانی که بالای یک تک‌درخت بزرگ است و یادآور طبیعت شگفت‌انگیزی است که زمانی وجود داشته و هنوز هم شهر زیبای آن‌ها را احاطه کرده است.

3

1

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید