این ۵ قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال به کار گرفته شوند

این ۵ قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال به کار گرفته شوند

علاوه بر مواردی که ماه نوامبر در جلسه رسمی هیات بین المللی فوتبال (IFAB) که نهاد اصلی قانون‌گذاری در این رشته است، با هدف بهبود رفتار بازیکنان مطرح شد، مورد دیگری نیز به پیشنهادها اضافه شده است؛ این‌که داوران بتوانند مسابقه را برای چند دقیقه متوقف کنند تا بازیکنان ستیزه‌جو را آرام کنند.

کد خبر : ۱۷۵۵۸۸
بازدید : ۴۱

بر اساس طرحی که ماه آینده توسط قانون‌گذاران فوتبال مورد بحث قرار خواهد گرفت، ممکن است چند قانون جدید به این ورزش محبوب اضافه شود.

علاوه بر مواردی که ماه نوامبر در جلسه رسمی هیات بین المللی فوتبال (IFAB) که نهاد اصلی قانون‌گذاری در این رشته است، با هدف بهبود رفتار بازیکنان مطرح شد، مورد دیگری نیز به پیشنهادها اضافه شده است؛ این‌که داوران بتوانند مسابقه را برای چند دقیقه متوقف کنند تا بازیکنان ستیزه‌جو را آرام کنند.

2024-brentfords-ivan-toney-referee-875950496_f5a8b5_4_11zon

این ایده آخرین تحولی است که IFAB به دنبال بهبود رفتار بازیکنان در طول بازی در نظر گرفته است و بحث در مورد اجرای آزمایشی آن در دستور کار رسمی نشست عمومی سالانه هیات بین‌المللی فوتبال قرار دارد که ماه آینده در شهر گلاسگو برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود که اعضایی ازجمله مارک بولینگهام، مدیر اجرایی هیات بین‌المللی فوتبال، به این قانون جدید توقف، چراغ سبز نشان دهند و اجرای آزمایشی آن از فصل آینده آغاز شود.

arsenal-goalkeeper-aaron-ramsdale-embraced-862018912_3_11zon

همچنین احتمال دارد که قانونگذاران اجرای آزمایشی قانون دیگری را نیز تایید کنند که به موجب آن اتلاف وقت از سوی دروازه‌بان‌ها مجازات ضربه کرنر برای حریف را در پی خواهد داشت.

تنها تغییر قانون در دستور کار که از فصل آینده اجرا خواهد شد این است که تمام خطاهای عمدی لمس توپ با دست در محوطه پنالتی منجر به کارت قرمز خواهد شد و توپ باید در مرکز نقطه پنالتی قرار گیرد.

d31d1961-7794-4311-a1a5-89a2df62913b_2_11zon

اما سه آزمایش که مستقیماً با هدف بهبود رفتار بازیکنان در نظر گرفته شده‌اند هنوز روی میز هستند.

در حالی که هنوز مشخص نیست چه پروتکل‌هایی اتخاذ خواهد شد تصور می‌شود که همه بازیکنان به‌زور توسط مسئولان مسابقه از هم جدا شوند.

داوران این اختیار را دارند که تا زمانی که لازم است بازیکنان آرام شوند هرچقدر که صلاح می‌دانند بازی را متوقف کنند.

bruno-fernandes-manchester-united-reacts-809721304_1_11zon

دو مورد دیگر نیز در ماه نوامبر از سوی IFAB تایید شدند. یکی اینکه تنها کاپیتان تیم می‌تواند در طول بازی به داور نزدیک شود. و دیگری قانون اخراج موقت که آن را «sin-bin» به معنی لفظی «سطل گناه» نامگذاری کرده‌اند و به دنبال کاهش رفتارهای ضدفوتبالی، مانند دهان به دهان شدن با مقامات رسمی بازی و یا تلاش برای فریب دادن داور آزمایش می‌شود.

بولینگهام در ماه نوامبر گفت:‌ «مواردی که ما بررسی کردیم نقاط اختلاف نظر و خطاهای تاکتیکی بود. وقتی هواداران در حال تماشای بازی هستند و یک ضدحمله امیدوارکننده می‌بینند که با هر نوع خطایی خراب می‌شود، حقیقتاً ناامید می‌شوند.»

shown-red-card-english-referee-804285326

سان اسپورت در آن زمان فاش کرد گسترش دامنه VAR به اعطای کارت زرد دوم و حتی ضربات ایستگاهی و کرنر چیزی است که IFAB به آن توجه خواهد کرد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که پیر لوئیجی کولینا، رئیس هیات داوران فیفا گفت: «زمان آن رسیده که مرحله دوم این فناوری را پیش از آنکه دیر شود بررسی کنیم.»

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید