سرمایه‌گذاری کلان جنرال موتورز برای تحولی عظیم

سرمایه‌گذاری کلان جنرال موتورز برای تحولی عظیم

جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در کارخانه مونتاژ آرلینگتون، تگزاس، سرمایه‌گذاری کند تا برای تولید خودروهای شاسی بلند موتور احتراق داخلی آینده آماده شود.

کد خبر : ۱۳۷۵۰۸
بازدید : ۶۲

جنرال موتورز بیش از ۲ میلیارد دلار در ارتقای کارخانه خود برای ساخت خودروهای موتور احتراقی جدید سرمایه‌گذاری می‌کند.

به نقل از موتور ۱، جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در کارخانه مونتاژ آرلینگتون، تگزاس، سرمایه‌گذاری کند تا برای تولید خودروهای شاسی بلند موتور احتراق داخلی آینده آماده شود.

این مقدار کل سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده جدید جنرال موتورز برای فناوری موتورهای احتراقی و ساخت خودروهای دارای فناوری آینده را به بیش از ۲ میلیارد دلار می‌رساند.

در اوایل این ماه نیز جنرال موتورز اعلام کرده بود که یک میلیارد دلار در کارخانه‌های خود در میشیگان برای پیکاپ‌های سنگین با موتور احتراقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

این خبر به دنبال اعلام سرمایه گذاری ۸۵۴ میلیون دلاری «جی ام» در نسل بعدی بلوک‌های کوچک V۸ است. از سال ۲۰۱۳، جنرال موتورز بیش از ۳۱ میلیارد دلار در تأسیسات تولید و توزیع قطعات در آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

در مجموع، این سرمایه‌گذاری‌ها عملیات تولید جنرال موتورز در آمریکا را تقویت می‌کند، این سرمایه‌گذاری‌ها از جمله در بیش از ۵۰ کارخانه مونتاژ، پرس، نیروی محرکه و قطعات و مراکز توزیع قطعات در سراسر کشور انجام گرفته که تعهد این شرکت را برای ادامه ارائه مجموعه‌ای قوی از وسایل نقلیه موتور احتراقی به مشتریان برای سال‌ها سال، برجسته می‌کند.

جرالد جانسون، معاون اجرایی، تولید جهانی جنرال موتورز گفت: «امروز ما برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری قابل توجه در آرلینگتون اعلام می‌کنیم تا تجارت پیشرو در صنعت خودروهای شاسی‌بلند سایز بزرگ را تقویت کنیم.

این امر  نشان دهنده تعهد ما به مشتریان ارزشمندمان و تلاش‌های کارمندان متعهد مجمع آرلینگتون است که در سال جاری رکوردهای تولید را شکسته‌اند.»

از طریق این سرمایه‌گذاری، کارخانه آرلینگتون ابزار و تجهیزات جدیدی را در بخش‌های پرس، فروش لوازم بدنه و مونتاژ عمومی خود دریافت خواهد کرد.

این شرکت در حال حاضر مجموعه کامل شاسی‌بلندهای فول سایز جنرال موتورز از جمله شورولت تاهو (Chevrolet Tahoe)، سابربن (Suburban,)، جی‌ام‌سی یوکان (GMC Yukon)، یوکان ایکس ال (Yukon XL)و کادیلاک اسکالید (Cadillac Escalade)، از جمله «اسکالید ESV» و «اسکالید- وی» را می‌سازد. این خودروها جزو پرطرفدارترین و سودآورترین خودروهای جنرال موتورز هستند و به طور مرتب در صدر فهرست پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بزرگ قرار دارند.

با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ میلیارد دلار بر روی فناوری موتورهای احتراق داخلی آینده، واضح است که جنرال موتورز در حال اعلام این مطلب است که آینده فقط از آن خودروهای برقی نیست، بلکه شامل کامیون‌ها و شاسی بلندهای موتور احتراقی بزرگ نیز خواهد بود.

در آمریکا همچنان خودروهای احتراقی در کنار خودروهای برقی و هیبریدی از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردار است. 

 

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید