فراری SF90 XX معرفی شد؛ سوپراتومبیلی مسابقه‌ای برای خیابان!

فراری SF90 XX معرفی شد؛ سوپراتومبیلی مسابقه‌ای برای خیابان!

فراری SF90 XX نام جدیدترین محصول فراری است که مشخصات اعجاب انگیزی دارد.

کد خبر : ۱۳۹۷۴۱
بازدید : ۱۰۲

هر مدلی از فراری که دارای پسوند XX در نام خود باشد، به‌معنای آنست که با یک خودروی فوق‌العاده سریع و قدرتمند برای به آتش کشیدن پیست طرف هستیم! اما با معرفی SF90 XX قاعده فراری تغییر پیدا می‌کند، چرا که این خودرو در حقیقت مدلی مسابقه‌ای با مجوز تردد در خیابان‌ها و جاده‌هاست! ارمغان جدید مارانلویی‌ها برای دوستداران سرعت و هیجان، 1016 اسب بخار قدرت دارد و در دو نسخه استراداله (کوپه) و اسپایدر (سقف بازشونده) تولید خواهد شد.

اولین چیزی که در برخورد با فراری SF90 XX جلب توجه می‌کند، تمرکز ویژه مهندسان روی مباحث آیرودینامیک است. در مقایسه با SF90 استاندارد، این مدل جدید به انواع کانال‌های هدایت جریان هوا و قطعات آیرودینامیک در جای جای بدنه مجهز است. بدون‌تردید شاخص‌ترین قطعه موجود باله بسیار بزرگی است که در انتهای بدنه قرار دارد. این باله ثابت نیست و با توجه به سرعت حرکت تغییر حالت می‌دهد تا بیشترین میزان نیروی رو به پایین ایجاد شود. بد نیست بدانید هنگام حرکت با سرعت 155 مایل یا 250 کیلومتر در ساعت، میزان نیروی رو به پایینی که قطعات آیرودینامیک تولید می‌کنند، برابر با 530 کیلوگرم است. برای درک بهتر بهبود آیرودینامیک SF90 FXX باید گفت این فاکتور در فراری SF90 استاندارد به 390 کیلوگرم می‌رسد.

تجویز رژیم لاغری برای کاهش 10 کیلوگرمی وزن

در کنار ارتقای آیرودینامیک، فراری SF90 XX از نظر وزن نیز وضعیت بهتری دارد. با تجویز رژیم لاغری، وزن این سوپراتومبیل جذاب به 1560 کیلوگرم کاهش یافته که در مقایسه با سبک‌ترین نسخه از SF90 استاندارد، یعنی Assetto Fiorano ، ده کیلوگرم کمتر است. بازنگری در برخی قطعات موتور و استفاده از صندلی‌های کربنی، دو عامل اصلی در کاهش وزن 10 کیلوگرمی هستند. این صندلی‌ها پشتی با خاصیت منعطف دارند، از این رو انتظار می‌رود راحتی سرنشینان بهتر از مدل‌های مسابقه‌ای باشد. وزن این صندلی‌ها نسبت به صندلی‌های SF90 استاندارد 1.3 کیلوگرم کمتر است.

فراری SF90 XX از لحاظ جزئیات طراحی بدنه نیز تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد. برای مثال، چراغ‌های اصلی باریک‌تر شده‌اند و طول بدنه در قسمت انتهایی افزایش پیدا کرده است. همچنین چراغ‌های گرد عقب جای خود را به یک نوار باریک سرتاسری داده‌اند.

نسخه استاندارد SF90 در بالا و نسخه XX در پایین

مشخصات فنی فراری SF90 XX

نیروی فراری SF90 XX توسط یک پیشرانه هیبریدی تأمین می‌شود. این پیشرانه متشکل از همان موتور 4 لیتری V8 معروف و سه موتور برقی است. از این سه موتور برقی، دو موتور روی محور جلو و یک موتور روی محور عقب قرار دارد. به‌لطف بازنگری‌ها موتور V8 حالا 786 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در مقایسه با SF90 استاندارد 17 واحد رشد دارد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مجموع خروجی پیشرانه به رقم شگفت‌انگیز 1016 اسب بخار می‌رسد. همچون قبل انتقال نیرو توسط گیربکس هشت سرعته دوکلاچه خودکار انجام می‌گیرد.

سقف نسخه اسپایدر در زمان 14 ثانیه باز می‌شود

با اتکا به این نیروگاه بسیار قدرتمند، هر دو نسخه استراداله و اسپایدر از فراری SF90 XX می‌توانند در عرض فقط و فقط 2.3 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برسانند. این رقم در مقایسه با شتاب SF90 استاندارد 0.2 ثانیه بهتر است. در مسیر مستقیم هم، امکان ثبت حداکثر سرعت 199 مایل یا 320 کیلومتر در ساعت برای سری SF90 XX وجود دارد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که نسخه اسپایدر یا همان سقف‌بازشونده 100 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نسخه استراداله دارد. این امر باعث می‌شود در شتابگیری صفر تا 200 کیلومتر، نسخه اسپایدر با رکورد 6.7 ثانیه، به‌اندازه 0.2 ثانیه کندتر باشد.

به‌موازات افزایش قدرت پیشرانه، ترمزهای فراری SF90 XX نیز تقویت شده‌اند. دیسک‌های عقب در این نسخه قطری برابر با 390 میلیمتر دارند. این رقم در نسخه استاندارد برابر با 360 میلیمتر است. همچنین نرم‌افزار سیستم توزیع نیروی ترمز نیز بروزآوری شده و حالا عملکرد بهتری دارد.

فراری SF90 XX قابلیت حرکت در حالت تمام الکتریکی را دارد. باتری 7.9 کیلوواتی موجود در این سوپراتومبیل ایتالیایی، برای پیمایش 16 مایل یا 25 کیلومتر مسافت کفایت می‌کند که مشابه با SF90 استاندارد است.

قیمت فراری SF90 XX

آنطور که فراری اعلام کرده است، تولید سری SF90 XX محدود خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از نسخه استراداله 799 دستگاه و از نسخه اسپایدر 599 دستگاه تولید خواهد شد. نسخه استراداله 770 هزار یورو قیمت دارد، نسخه اسپایدر هم حامل برچسب 850 هزار یورویی است! اگر احیاناً توانایی و قصد خرید این سری هیجان‌انگیز را دارید، از مراجعه به نمایندگی‌های فراری خودداری کنید! زیرا تمامی مدل‌ها از قبل فروخته شده‌اند و امکان ثبت سفارش در سامانه وجود ندارد!

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید