(تصاویر) سهول E10X یا جک E-JS1، هاچ‌بک جدید و الکتریکی کرمان موتور

(تصاویر) سهول E10X یا جک E-JS1، هاچ‌بک جدید و الکتریکی کرمان موتور
کد خبر : ۱۴۹۱۸۲
بازدید : ۳۷۶

یکی از محصولات کرمان موتور در نمایشگاه دستاوردهای دولت، سهول E10X یا جک E-JS1 است که یک هاچ‌بک الکتریکی به حساب می‌آید.

در جریان نمایشگاه دستاوردهای دولت که هم‌اکنون درحال برگزاری است، خودروسازان کوچک و بزرگ از خودروهای برقی و هیبریدی خود رونمایی کردند. یکی از محصولات شاخص در این نمایشگاه، سهول E10X یا جک E-JS1 است که یک هاچ‌بک الکتریکی به حساب می‌آید. این خودرو با نام و نشان کرمان موتور به بازار عرضه خواهد شد، بنابراین در آینده یک محصول برقی با لوگو کی ام سی را شاهد خواهیم بود.

 

سهول E10X یا جک E-JS1

سهول E10X بر مبنای پلتفرم مشترک با هاچ‌بک‌های کوچک جک توسعه یافته است. بنابراین می‌توان آن را نسخه الکتریکی یک هاچ‌بک درون‌سوز عنوان کرد. ابعاد این خودرو شامل طول 3650 میلی‌متر، عرض 1670 میلی‌متر، ارتفاع 1540 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2390 میلی‌متر می‌شوند. بنابراین سهول E10X یا جک E-JS1 یک خودرو کاملاً مناسب برای استفاده در فضاهای درون‌شهری محسوب می‌شود. انتظار می‌رود پس از عرضه این خودرو، بسیاری از جوانان و بانوان ساکن شهرهای بزرگ از این خودرو استقبال به عمل آورند.

مشخصات فنی سهول E10X یا جک E-JS1

به دلیل ابعاد کوچک خودرو، در بخش فنی نیز عملکرد یک خودرو شهری را از سهول E10X یا جک E-JS1 شاهد هستیم. پیشرانه الکتریکی این خودرو حداکثر 60 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که برای خودرویی با وزن 1.2 کیلوگرم، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

پکیج باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 30.2 کیلووات ساعت، وظیفه تأمین انرژی پیشرانه خودرو را بر عهده دارد. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و ظرفیت آن در 42 دقیقه، از 30 درصد به 80 درصد می‌رسد. بااین‌حال شارژ کامل باتری با برق عادی و به میزان 0 تا 100، تا شش ساعت به طول خواهد انجامید. بنابراین مالکان این خودرو بایستی هر شب اتومبیل خود را به پریز برق متصل کنند.

کابین سهول E10X یا جک E-JS1

کابین این خودرو طراحی ساده و زیبایی دارد. دو نمایشگر مجزا وظیفه نمایش اطلاعات فنی خودرو و همچنین سیستم سرگرمی را بر عهده دارند. تریم داخلی خودرو نیز از چند رنگ تشکیل شده است تا ظاهر آن برای مشتری جذاب باشد. ازجمله تجهیزات سهول E10X یا جک E-JS1 می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای دیسکی به همراه ABS‌ و EBD، گرمکن شیشه عقب و جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، تریم چرمی کابین و فرمان، زیرآرنجی ردیف جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن و سیستم پایش فشار باد تایرها. قیمت این خودرو در چین از حدود 10 هزار دلار آغاز می‌شود، اما مشخص نیست که قیمت آن در بازار ایران به چه میزان تعیین خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید