(تصاویر) رونمایی از لاماری ایما هیبرید در نمایشگاه خودرو مشهد

(تصاویر) رونمایی از لاماری ایما هیبرید در نمایشگاه خودرو مشهد

دومین محصول جدید آرین موتور نیز لاماری ایما هیبرید است که در نمایشگاه خودرو مشهد از آن رونمایی شد. آرین موتور این خودرو را لاماری ایما HEV می‌نامد.

کد خبر : ۱۴۹۸۱۲
بازدید : ۸۹

آرین موتور در نمایشگاه خودرو مشهد، از محصول جدیدش یعنی لاماری ایما هیبرید رونمایی کرد.

آرین موتور تصمیم گرفته است تا پس از تثبیت جایگاه لاماری ایما در بازار، تنوع این محصول را افزایش دهد. نخستین محصول جدید این شرکت تیپ فول آپشن ایما موسوم به لاماری ایما X بود. دومین محصول جدید آرین موتور نیز لاماری ایما هیبرید است که در نمایشگاه خودرو مشهد از آن رونمایی شد. آرین موتور این خودرو را لاماری ایما HEV می‌نامد.

نمایشگاه خودرو مشهد

لاماری ایما هیبرید در واقع نسخه هیبریدی از محصول زیرشاخه دانگ‌ فنگ است که فورتینگ T5 HEV نام دارد. لاماری ایما هیبرید در جریان نمایشگاه هفت دولت به نمایش درآمد اما رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودرو مشهد انجام گرفت. این خودرو به همراه تعدادی دیگر از اتومبیل‌های برقی و هیبریدی رونمایی شده، به عنوان تاکسی‌های پاک مورد استفاده قرار خواهند گرفت. البته مشتریان عادی نیز قادر به خرید این خودروها خواهند بود.

طراحی خارجی و کابین

از نظر ظاهری، تفاوت خاصی میان لاماری ایما هیبرید و نسخه درون‌سوز این خودرو وجود ندارد. البته نسخه هیبریدی از کیت بدنه نصب شده روی نسخه ایکس نیز بهره خواهد برد. حتی خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز در بخش عقب قرار گرفته‌اند که نشان دهنده تمرکز بر موتور درون‌سوز در این خودرو است.

رونمایی از لاماری هیبرید

در بخش امکانات رفاهی نیز همین رویه برقرار است. لاماری ایما HEV از تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک با لاماری ایما X بهره می‌برد. بنابراین از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، کمبود خاصی را در این خودرو احساس نخواهید کرد.

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما HEV یک خودرو هیبرید معمولی است، بنابراین پیشرانه درون‌سوز همچنان نقش اصلی را در آن ایفا می‌کند و موتور برقی نیز نقش حمایتی دارد. موتور 1.5 لیتری توربوشارژر چهارسیلندر که زیر کاپوت نسخه هیبرید قرار گرفته است، کد متفاوتی نسبت به موتور نسخه درون‌سوز لاماری دارد. این موتور به طور همزمان وظیفه ژنراتور موتور برقی و تامین کننده قدرت خودرو را برعهده دارد. حداکثر راندمان پیشرانه درون‌سوز، 168 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

لاماری ایما HEV

پیشرانه بنزینی لاماری ایما هیبرید، توسط موتور برقی کوچکی حمایت می‌شود. در نتیجه خروجی کامل این خودرو 174 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. قدرت لاماری ایما HEV از لاماری ایما X‌ کمتر است اما در سوی مقابل گشتاور بیشتری را در اختیار خواهید داشت. بنابراین درگ بین نسخه هیبریدی و درون‌سوز، یکی از جذابیت‌های پس از عرضه لاماری ایما هیبرید خواهد بود. براساس اطلاعات شرکت سازنده، شتاب نسخه هیبریدی حدود 1 ثانیه از نسخه درون‌سوز کمتر است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما HEV، معادل 5.3 لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

فورتینگ T5 HEV موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه انکپ چین شده است. آرین موتور نیز این خودرو را بدون تغییر و با همان تجهیزات ایمنی در ایران عرضه خواهد کرد. هشت کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی تغییر خط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم هشدار برخورد از عقب و سیستم هشدار خروج از خط تجهیزات ایمنی این خودرو را تشکیل می‌دهند. بنابراین لاماری ایما هیبرید می‌تواند رانندگی خودران در سطح دوم را نیز ارائه دهد البته اگر کروز کنترل تطبیقی روی این خودرو نصب شده باشد.

لاماری ایما هیبرید

در بخش تجهیزات رفاهی نیز هر آن چه در لاماری ایما X می‌بینیم، در این خودرو نیز خواهیم دید. صندلی برقی راننده و سرنشین جانبی، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر 10.25 اینچی، پنل ابزار دیجیتال، تریم چرمی کابین و فرمان، سانروف و سقف پانوراما، درب صندوق برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین 360 درجه، کول باکس و سیستم ورود استارت و بدون کلید امکانات رفاهی این خودرو را تشکیل می‌دهند. قیمت این خودرو در بازار جهانی حدود 30 هزار دلار است، بنابراین حدس می‌زنیم تا بهای این خودرو در ایران بیش از دو میلیارد تومان تعیین شود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید