(ویدیو) آنباکس خودروی صفر کیلومتر تسلا

(ویدیو) آنباکس خودروی صفر کیلومتر تسلا

نخستین تولید تسلا، خودروی تمام‌برقی تسلا رودستر است. این خودرو نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیمی در بازه بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر (۲۰۰ مایل) برای هر شارژ استفاده می‌نماید.

کد خبر : ۱۶۰۱۷۵
بازدید : ۳۰

شرکت تسلا شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات موردنیاز قطارهای برقی است.شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای دیگر خودروسازها، مانند تویوتا و دایملر آگ است.

تسلا موتورز در سال ۲۰۰۰ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد و ادای احترام به مخترع و مهندس برق نیکولا تسلا است. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی تسلا فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

نخستین تولید تسلا، خودروی تمام‌برقی تسلا رودستر است. این خودرو نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیمی در بازه بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر (۲۰۰ مایل) برای هر شارژ استفاده می‌نماید.نوع اسپرت این مدل، شتاب صفر تا صدی معادل ۳٫۷ ثانیه را دارا است.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ این شرکت تعداد ۲٫۲۵۰ دستگاه رودستر تسلا را در ۳۱ کشور به فروش رساند. در سال ۲۰۱۶ تسلا بیش از ۷۶ هزار خودرو تولید کرد. در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۲۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی عرضه کرده‌است.

در سال ۲۰۲۱ این شرکت با اختلاف بالا بزرگ‌ترین شرکت تولیدی جهان و بزرگ‌ترین شرکت خودرو سازی جهان شد و مجموع درآمدش حدود ۸۰۰ میلیارد دلار شده.

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید