(تصاویر) تسلا اگر کمپر بسازد این شکلی است

(تصاویر) تسلا اگر کمپر بسازد این شکلی است

این کمپر شکل و شمایلی باید داشته باشد که شایستگی همراه شدن با سایبرتراک تسلا را دارد، یعنی کاروانی در حد جدیدترین خودروهای الکتریکی آینده‌نگر و با فناوری پیشرفته. حالا ایده‌ای به نام Lightship L۱، احتمالا و شاید دقیقا، همان چیزی است که قرار است پشت سر سایبرتراک تسلا حرکت کند.

کد خبر : ۱۶۷۰۴۴
بازدید : ۳۱

یک استارت‌آپ با همکاری ۲ کارمند سابق تسلا کمپری خاص طراحی کرده‌اند که در حد و اندازه سایبرتراک تسلاست.

به نقل از اتواکسپرس، اگر می‌خواهید خودرویی در قد و قواره سایبرتراک تسلا بخرید، علی القاعده کمپری که به آن وصل می‌شود هم باید متناسب با سایبرتراک تسلا باشد.

32

این کمپر شکل و شمایلی باید داشته باشد که شایستگی همراه شدن با سایبرتراک تسلا را دارد، یعنی کاروانی در حد جدیدترین خودروهای الکتریکی آینده‌نگر و با فناوری پیشرفته. حالا ایده‌ای به نام Lightship L۱، احتمالا و شاید دقیقا، همان چیزی است که قرار است پشت سر سایبرتراک تسلا حرکت کند.

در نگاه اول شاید به نظر برسد که L۱ به وسیله خود تسلا طراحی شده تا همراه کاملی برای سایبرتراک باشد، اما اینگونه نیست.

استارت‌آپ لایت‌شیپ که در سانفرانسیسکو مستقر است و به وسیله ۲ کارمند سابق تسلا راه‌اندازی شده، L۱ را که شباهت بسیاری به سایبرتراک دارد طراحی کرده است.

33

لایت‌شیپ روی ساخت آیرودینامیک‌ترین کاروانی که می‌توانست وجود داشته باشد، تمرکز کرد و از هر عاملی که ممکن بود برای کاهش کشش یا همان درگ استفاده کرده است.

34

همچنین طراحی منحصربه‌فرد تلسکوپی این امکان را فراهم می‌کند که در «حالت کمپ» حدود ۳ متر ارتفاع داشته باشد یا در «حالت جاده» با فشار یک دکمه تا ۲.۱ متر پایین بیاید. نتیجه نهایی این است که L۱ سه برابر، آیرودینامیک‌تر از یک کاروان سنتی است.

35

هدف دیگر طراحی L۱، کاهش مصرف سوخت برای ۲ وسیله نقلیه بود. طراحی آیرودینامیک به شدت به این موضوع کمک می‌کند، اما L۱ با یک سیستم پیشران خودکار، مشابه سیستم Pebble Flow که یک کمپر دیگر است، توانسته به این هدف برسد. در L۱، یک موتور الکتریکی، چرخ‌های خود کاروان را به حرکت در می‌آورد تا یدک‌کشی بدون دردسر انجام شود و فشار بر خودروی اصلی یا یدک‌کش کاهش یابد.

36

کمپر Pebble Flow

برای تامین انرژی موتور، L۱ به یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی یا ۸۰ کیلووات ساعتی مجهز شده است که باتری بزرگ‌تر برای حدود ۵۰۰ کیلومتر رانندگی مناسب است. همچنین با این باتری بزرگ می‌توان انرژی لازم برای یک هفته کمپینگ را تامین کرد.

برای شارژ L۱ باید آن را به یک دستگاه شارژ خانگی وصل کنید تا در زمان توقف شارژ شود، اما پنل‌های خورشیدی که در سقف به همراه «سایبان‌های خورشیدی با قابلیت نصب سریع» تعبیه شده، می‌توانند تا حدودی نیاز شما را برآورده کنند.

37

اما در داخل این کمپر، بسته به پیکربندی آن تا ۶ نفر می‌توانند بخوابند. همچنین L۱ دارای یک فضای استراحت انعطاف‌پذیر، ده‌ها پنجره برای چشم‌اندازهای پانوراما و لوازم تمام‌الکتریکی، از جمله یک ماشین ظرفشویی با مصرف آب بسیار کم است.

38

با این حال، قبل از اینکه مشتریان به فکر خریدن یک L۱ بیفتند به چند نکته باید توجه کنند. وزن این کمپر هنگامی که با لوازم و ادوات بارگیری می‌شود ۳۴۰۰ کیلوگرم است. همچنین طول L۱ بیش از ۸.۲ متر طول دارد و قیمت آن از ۹۸هزار پوند بدون سیستم خودرانش شروع می شود که با اضافه کردن آن به ۱۲۰ هزار پوند هم می‌رسد.

39

نکته آخر هم این است که پیش‌سفارش L۱ فعلا فقط در ایالات متحده امکان‌پذیر است. اما اگر در آن سوی اقیانوس ها زندگی می‌کنید، حساب بانکی پر و پیمان و یک خودرو قدرتمند دارید، اواخر سال ۲۰۲۴ می‌توانید به خرید آن فکر کنید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید