(عکس) نگاهی به 10 غول فراموش شده خودروسازی جهان

(عکس) نگاهی به 10 غول فراموش شده خودروسازی جهان

برندهای خودرویی که اکنون فراموش شده اند، ممکن است در زمان خود نوآوری های مهمی را ارائه داده باشند یا شاید با مشکلات مالی، مدیریتی یا بازاریابی مواجه بودند که می تواند درس های ارزشمندی داشته باشند.

کد خبر : ۱۷۹۵۵۹
بازدید : ۳۷

داستان ظهور، اوج گیری و افول برندهای مختلف خودروسازی از وقایعی جالب و اثرگذار است؛ چرا که به ما درکی عمیق تر از تاریخ صنعت خودرو، فرهنگ ماشین سازی و تکنولوژی ارائه می دهد. این برندهای خودرو شاید دیگر وجود نداشته باشند، اما اغلب اوقات اثرات آنها هنوز هم در صنعت خودروسازی جهان قابل مشاهده است.

شانس، مشکلات مالی و تصمیم گیری نادرست و ... آنها را گرفتار کرد و منجر به افول شان شد.

در ادامه به ۱۰ غول فراموش شده خودروسازی جهان که در طی زمان از بین رفته اند، نگاه می کنیم.

mceu_90018994611666090598862-1024x683+(1)_11zon_10_11zon

شرکت تی وی آر (TVR)یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است که توسط ویلکینسون در سال ۱۹۴۷ تأسیس شد و تا امروز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. در حالی که طی سال ها خودروهای قابل توجه، منحصر به فرد و قدرتمندی مانند ساگاریس و توسکان تولید کرده است، این شرکت همیشه با مشکلات مالی جدی، تغییرات مالکیت، رقابت شدید بازار و نگرانی های قابل توجه مواجه بوده است. در آخرین مالکیت آن، این شرکت در سال ۲۰۱۳ توسط لس ادگار خریداری شد. بازآرایی های زیادی انجام شد و مدل جدیدی به نام TVR Griffith در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. در سال ۲۰۲۲، TVR اعلام کرد که بدهی خود را به دولت ولز پرداخت کرده است و حال باید دید این برند می تواند مجددا برگردد یا خیر.

sport-car-interior-design-codatronca-30201-00-1-1024x576.jpg_11zon_9_11zon

شرکت Spada Vetture Sport یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. دلایل ناشناخته بودن آن توسط اکثریت این است که در طول عمر کوتاه خود مدل های کمی، هرچند قدرتمند تولید کرده است. SVS بیشتر به خاطر تولید Codatronca، یک ابرخودروی قدرتمند مبتنی بر C6 و با یک موتور ۷ لیتری LS7 V8 شناخته می شود. نسخه های دیگری از Codatronca نیز مانند Monza و TS تولید شد اما این برند نیز به لیست فراموش شده ها پیوست.

04-1903-104542-64aecd5d25770.jpg_11zonص_8

در حالی که برند کاترهام (Caterham) تا کنون عملکرد و شهرت خوبی داشته است که به دلیل تولید خودروهای سبک وزنی است که ارائه می دهد، به دلایلی هنوز نامی ناشناخته برای جهان است. کاترهام توسط گراهام نیرن در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد و با تولید لوتوس سون به نام خود شروع به کار کرد. در طول سال‌ها، کاترهام خودروها و نسخه‌های ویژه‌ای مانند superlight و غیره ساخته است. کاترهام اخیراً یک خودروی برقی را در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است، بیایید امیدوار باشیم که کاترهام، در نهایت به رسمیت شناخته شود

 studebaker-1050x688-1.jpg_11zon_7_11zon

شرکت Studebreaker یک خودروساز آمریکایی بود که از دهه ۱۸۵۰ تا ۱۹۶۰ وسایل نقلیه تولید می کرد. در ابتدا این شرکت شهرت خوبی به دست آورد. به خاطر خط تولید، نوآوری ها و طرح های متنوع خود شناخته شده است. Studebreaker به یک نام بزرگ تبدیل شد تا اینکه رقابت با مداخله 3 شرکت بزرگ (GM، فورد، کرایسلر) شدید شد. شرکت شروع به از دست دادن پول و تقاضا کرد، و ادغام ناموفق با Packard (یکی دیگر از شرکت های فراموش شده) آخرین میخ را بر تابوت این برند زد. برخی از خودروهای Studebreaker عبارتند از: Champion، Avanti

C8Spyder_01-1024x683_11zon_6_11zon

شرکت Spyker در سال ۱۸۸۰ تاسیس شد. با موفقیت در عرصه خودرو، اسپایکر در جنگ جهانی اول در تولید هواپیما شرکت کرد. با این حال، موفقیت شرکت کوتاه مدت بود و مشکلات مالی باعث شد که اسپایکر در سال ۱۹۲۶ ورشکسته شود. قابل توجه ترین خودروی اسپایکر، Spyker C8 Spyder بود. پس از چندین تلاش ناموفق برای راه اندازی مجدد این شرکت، ویکتور مولر اعلام کرد که Spyker در سال ۲۰۲۲ راه اندازی مجدد خواهد شد. امری که با ابهامات و چالش هایی رو به رو است.

1981-delorean-dmc-12-will-give-you-time-travel-dreams-also-has-a-twin-turbo-secret_2-1024x683.jpg_11zon_5_11zon

شرکت DMC توسط John Zachary DeLorean در سال ۱۹۷۵ که یکی از مدیران سابق جنرال موتورز بود، تاسیس شد. جان آرزو داشت یک خودروی آینده نگر بسازد و در سال ۱۹۸۱، Delorean DMC-12 دقیقاً همین بود. اگرچه DMC-12 به دلیل بدنه فولادی ضد زنگ، طراحی آینده‌نگر، طراحی شیک مورد توجه قرار گرفت اما مشکلات کیفیت و عملکرد پایین این خودرو به شرکت کمکی نکرد و پس از ۹۰۰۰ مدل تولیدی، DMC در سال ۱۹۸۲ ورشکست شد.

100_1939_11zon_4_11zon

برند Horch شرکتی است که مدت ها فراموش شده است، اما جانشین آن، آئودی نامی آشناست. بله، ریشه های آئودی به Horch برمی گردد. در سال ۱۹۶۹، Auto Union و NSU Motorenwerke با هم ادغام شدند و آئودی NSU را تشکیل دادند که بعدها به آئودی امروزی منجر شد. برخی از خودروهای قابل توجه تولید شده توسط Horch عبارتند از Horch 930V، P240

you-dont-have-to-be-eccentric-to-fancy-this-tuned-2011-saab-9-5-aero-197295_1-1024x592.jpg_11zon_3_11zon

شرکت Saab یک برند خودروسازی سوئدی شناخته شده بود و در طول عمر خود خودروهای قابل توجه زیادی تولید کرد. در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و در ابتدا بر هوانوردی تمرکز داشت. در دهه ۱۹۴۰، ساب فعالیت های خود را در صنعت خودرو سازی گسترش داد و اولین خودروی خود را در سال ۱۹۴۷ تولید کرد. با این حال، به زودی زمانی فرا رسید که ساب با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد و بعداً توسط جنرال موتورز خریداری شد. ساب بعداً توسط NEVS خریداری شد که قصد داشت خودروهای الکتریکی را با نام ساب تولید کند، اما تا به امروز ساب خاموش و فراموش شده است.

1972-AMC-Javelin-by-Ringbrothers-01_11zon_2_11zon

شرکت AMC در طول عمر کوتاه خود تعدادی ماشین نیرومند تولید کرده است. در ابتدا AMC خودروهای جمع و جور و کم مصرف تولید می کرد که باعث افزایش شهرت آنها شد، اما در دهه ۱۹۷۰ وارد قلمرو ماشین هایی با موتور نیرومند شد و افسانه هایی مانند AMC Javelin به وجود آمدند. به زودی به دلیل افزایش قیمت سوخت و چند برابر شدن رقابت، مشکلات مالی AMC شروع شد. اگرچه خود این شرکت منقرض شد، اما وسایل نقلیه ای که تولید می کرد یادآور دوران طلایی آن بود.

2011_Mercury_Grand_Marquis_6255947466-1024x768.jpg_11zon_1_11zon

شرکت Mercury یک بخش منقرض شده از فورد است. این برند توسط ادسل فورد در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک برند با قیمت متوسط بین مدل های مقرون به صرفه فورد و خودروهای گران قیمت لینکلن برای رقابت با بیوک و اولدزموبیل ایجاد شد. Mercury در طول سالها ثابت کرد که یک برند موفق و محبوب است. در طول چند سال اخیر، عدم سرمایه گذاری، کمبود کراس اوورها و شاسی بلندها (که ترجیحات مدرن هستند و مرکوری اکثراً خودروهای سدان را ارائه می دهد)، و همپوشانی مدل های فورد، سبب از بین رفتن مرکوری شد. برخی از خودروهای تولید شده توسط Mercury عبارتند از Cougar، Bobcat، Marquis، Mystique.

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید