(عکس) خودروی دورگه چینی هم آمد

(عکس) خودروی دورگه چینی هم آمد

نیسان ترا شاسی‌بلند آفرودیِ چینی-ژاپنی هم رسید.

کد خبر : ۱۸۴۸۱۰
بازدید : ۷۱

وقتی می‌گوییم ردپای چینی‌ها در همه محصولات وارداتی دیده می‌شود، پُربیراه هم نگفته‌ایم. البته که به دلیل ظرفیت محدود وارداتی‌ها، برندها و کشورها شاهد واردات یک محصول از چند شرکت هستیم.

به طور مثال نام نیسان ترا را پیش از این با نام لئو مکس8 شنیده بودیم که قرار بود با  ایستا موتور (زیرمجموعه گروه کارآفرینان مایوان) برنامه تولید و مونتاژ آن انجام شود که خب مشخص نیست در چه مرحله‌ای قرار دارد.

به هر حال ورود نیسان ترا با یک شرکت جدید عملی شده است. این بار مانیان خودرو که در واقع زیرمجموعه پرشیا خودرو و بازوی مونتاژ و تولید این شرکت است، برای واردات نیسان ترا اقدام کرده و حتما هم فکر مونتاژ و تولید این خودرو را در سر دارد.

تاریخچه دو‌رگه ژاپنی – چینی

نیسان نام دهان پُر کن و خوشنامی است. محبوب است و خب از کشور ژاپن که ایرانی‌ها علاقه خاصی به ماشین‌هایش دارند. اما این نیسان ترا دو‌رگه است. یعنی شرکت نیسان سال ۱۹۳۳ تاسیس شد. این برند برای مردم ایران و بسیاری دیگر کشورهای دنیا با تولید انواع خودروهای وانت و شاسی‌بلند شهرت دارد.

چند دهه مونتاژ و فروش پاترول، رونیز و پیکاپ (سرانزا)، نیسان را برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی مدل‌های دو دیفرانسیل در ایران، محبوب کرد. حالا شاسی‌بلند پهن‌پیکر ترا برای ورود به کشور ‌ آماده می‌شود.

برند نیسان از دهه ۱۳۷۰ شمسی با مدل پاترول در بازار کشور بسیار شناخته شده و در جامعه آفرودسواران دارای احترام بسیار زیاد است. در نتیجه شنیدن این خبر که قرار است نیسان ترا از سوی مانیان خودرو (شرکت خودروساز زیرمجموعه پرشیا خودرو) مونتاز و تولید شود.

نیسان ترا که پالادین در چین مشهور است، در واقع در چین مونتاژ و تولید می‌شود. مانیان خودرو به عنوان بازوی تولیدی پرشیا خودرو قصد دارد نیسان ترا یا همان پالادین بازار چین را در ایران به عنوان یک شاسی‌بلند شاسی مستقل، مونتاژ و عرضه کند. 

نیسان ترا محصولی است که در کشور چین و توسط دانگ فنگ به تولید می‌رسد. این یعنی ما با یک خودرو دو رگه ژاپنی – چینی طرف هستیم که حال قرار است در ایران مونتاژ شود. به نوعی می‌توان گفت سه کشور در تولید این خودرو دخیل خواهند بود.

البته باید گفت که قطعات به احتمال زیاد از کشور چین وارد ایران می‌شود و پروسه مونتاژ در مانیان خودرو صورت می‌گیرد.

مشخصات فنی نیسان ترا

13

اسب بخار درباره مشخصات فنی این خودرو نوشته است، مهم ترین اِلِمان در مورد مشخصات فنی نیسان ترا این است که پلتفرم F آلفا در شاسی و بدنه به کار رفته است و این یعنی عملکرد عالی مهندسی ژاپن را در این SUV می بینیم. زیر کاپوت اما پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است.

ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است‌ که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT ساخت ZF آلمان به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

قدرت در حالت معمولی به محور عقب می‌رود‌ اما تنظیمات مربوط به ۴X4 چهار چرخ محرک هم در این خودرو به صورت سنگین و سبک قابل تنظیم است. در جلو سیستم تعلیق دوجناغی دوبل را داریم و در عقب سیستم مولتی لینک ‌یا چند اتصاله (پنج مفصلی) به کار رفته است.

امکانات رفاهی خودرو

14

از جمله امکانات رفاهی مهم نیسان ترا می‌توان به صندلی برقی راننده و سرنشین، مانیتور بزرگ لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کمک حرکت در سربالایی و سراشیبی، سنسور پایش فشار باد تایرها، رادار نقطه کور و هشدار رانندگی بین خطوط اشاره کرد.

قیمت احتمالی نیسان ترا در ایران

پیش‌بینی می‌شود قیمت ترا در محدوده 6/2 تا 8/2 میلیارد تومان تعیین شود که با این حساب می‌تواند کار را برای بسیاری از رقبای چینی خود سخت کند.

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید