یکشنبه جذاب در فوتبال انگلیس

یکشنبه جذاب در فوتبال انگلیس

دیدار‌های روز گذشته فوتبال انگلیس با جذابیت خاصی دنبال شد.

کد خبر : ۱۴۹۱۱۰
بازدید : ۶

۳ مسابقه پایانی هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس دیشب به شکل دراماتیکی به اتمام رسید.

لیورپول مسابقه باخته را در زمین حریف با ۱۰ نفر به برد تبدیل کرد و ۲ گل دیرهنگام داروین نونیز که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، یکی از شب‌های به یادماندنی این فصل را برای هواداران سرخ‌پوش رقم‌ زد.

منچسترسیتی پیروزی پرزحمت در زمین شفیلد یونایتد را در دقیقه ۸۵ از دست داد اما ۳ دقیقه بعد شلیک پای چپ رودری ۳ امتیاز شیرین این مسابقه را هم به حساب سیتیزن‌ها واریز کرد.

در دیگر مسابقه دیروز، درخشش موسی دیابی و متی کش منجر به پیروزی ۳ بر یک استون ویلا در خانه برنلی شد. در پایان هفته سوم منچستر سیتی تنها تیمی است که هیچ امتیازی از دست نداده، وستهام با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و نیوکاسل تنها تیم مطرح لیگ است که در نیمه دوم جدول جا گرفته.

یک‌طرفه‌ترین رقابت تاریخ

یورگن کلوپ با تعویض طلایی خود به یازدهمین پیروزی متوالی لیگ برتری خود مقابل ادی هاو (روی نیمکت بورنموث و نیوکاسل) دست یافت. این طولانی‌ترین روند پیروزی متوالی یک سرمربی مقابل هر سرمربی دیگر در تاریخ لیگ برتر است. 

ضربه آخر

گل پیروزی‌بخش داروین نونیز در مسابقه دیشب که برد را در وقت‌های تلف‌شده برای لیورپول به ارمغان آورد، چهل و دومین گل پیروزی‌بخش لیورپول در وقت‌های تلف‌شده رقابت‌های لیگ برتر بود؛ بیشتر از از هر باشگاه دیگر در تاریخ لیگ.

افزایش تراکم کارت‌های قرمز

بالا رفتن تعداد اخراجی‌ها در مسابقات فصل جدید موجب تعجب هواداران فوتبال انگلیس شده. لیورپول دیشب برای نخستین بار در ۸ سال اخیر، برای دومین مسابقه متوالی بازی را ۱۰ نفره به پایان برد. شاگردان کلوپ در حالی در ۲ مسابقه اخیر ۲ کارت قرمز از داوران دریافت کرده‌اند که در ۱۳۹ مسابقه پیش از آن تنها ۲ بار با کارت قرمز جریمه شده بودند.

عجله برای برد

در حالی که یک دهه پیش، از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به عنوان تنها آزمون جدی برای پپ گواردیولا یاد می‌شد، سرمربی نابغه دیشب به دویستمین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست یافت. او این آمار را بعد از تنها ۲۶۹ مسابقه به دست آورده. این آمار بین تمام سرمربیان تاریخ لیگ انگلیس، سریع‌ترین محسوب می‌شود.

ضیف‌ترین پنالتی‌زنان

منچسترسیتی در دوران حضور پپ گواردیولا روی نیمکت، ۶۱ پنالتی در رقابت‌های لیگ برتر به دست آورده که تنها ۴۳ مورد به گل تبدیل شده. پنالتی از دست رفته دیروز ارلینگ هالند، آمار موفقیت بازیکنان منچستر سیتی را به ۷۰ درصد کاهش داد. این در بین تمام تیم‌های تاریخ لیگ که زیر نظر یک سرمربی خاص حداقل ۳۰ پنالتی به دست آورده‌اند، بدترین به شمار می‌رود.

مرد همیشه فعال

رودری، زننده گل منجر به قهرمانی منچسترسیتی در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، فصل جدید را با ۲ گل و یک پاس گل در ۳ مسابقه نخست آغاز کرده. او در این مدت ۴۰۴ بار توپ را لمس کرده و ۳۵۵ پاس را سالم به مقصد رسانده که از هر بازیکن دیگری در کل لیگ بیشتر است. او رکورد بیشترین کسب مالکیت در یک سوم میانی زمین را هم در اختیار دارد. 

سربلندی زیر آتش

برتری شیرین لیورپول در سنت جیمزز پارک در شرایطی به دست آمد که شاگردان ادی هاو بارها فرصت تثبیت برتری خود را داشتند اما موفق به باز کردن مجدد دروازه آلیسون نشدند. سنگربان برزیلی در این مسابقه ۷ واکنش موفق از خود بروز داد؛ بیشتر از هر مسابقه دیگر در دوران حضورش در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس.

تداوم شکست‌ناپذیری ۸ ساله

با اینکه نیوکاسل با آمدن مالکان جدیدی از شبه جزیره عربی متحول شده، روند ناکامی این تیم در مقابل لیورپول همچنان ادامه دارد. از دسامبر ۲۰۱۵ به بعد نیوکاسل هرگز در مقابل لیورپول موفق به پیروزی نشده. در این ۱۴ مسابقه ۱۰ پیروزی و ۴ تساوی نصیب لیورپول شده.

امری همپای بزرگان

پیروزی استون ویلا در مسابقه دیروز، تعداد امتیازات کسب‌شده شیرها در سال تقویمی ۲۰۲۳ را به ۴۹ امتیاز رساند؛ برابر با منچستر یونایتد، کمتر از منچستر سیتی(۶۲) و بیشتر از هر تیم دیگر حاضر در لیگ برتر در این مدت.

شکستن طلسم شفیلد

ارلینگ هالند با وجود از دست دادن پنالتی در نیمه اول، برای نخستین بار در مقابل شفیلد یونایتد موفق به گلزنی شد. از ۲۱ تیمی که برج نروژی در مقابل آن صف‌آرایی کرده، حالا تنها ۳ تیم موفق به بسته شدن دروازه خود در مقابل او شده‌اند: برنتفورد، لیورپول، چلسی.

منبع: فوتبال 360

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید