(ویدئو) راز حکاکی تندیس‌های غول پیکر کوه راشمور در آمریکا

(ویدئو) راز حکاکی تندیس‌های غول پیکر کوه راشمور در آمریکا

نکته جالب این است که بدانید بالغ بر ۱۰۰۰ نفر به مدت ۱۴ سال روی کوه راشمور کار کردند تا مجسمه ها تکمیل شوند.

کد خبر : ۱۵۰۱۹۳
بازدید : ۲۲۹۰

در یکی از ایالت های جنوبی امریکا، رشته کوهی به نام بلک هیلز یا همان «تپه سیاه» وجود دارد. در سال ۱۹۲۳، شخصی به نام دن رابینسون که اهل ایالت داکوتای جنوبی بود به دولت این ایالت پیشنهاد داد که در کوه ها مجسمه بتراشیم تا جاذبه توریستی شوند. مقامات داکوتای جنوبی از پیشنهاد رابینسون استقبال کردند. یک آمریکایی دانمارکی تبار به نام گوتزون برگلوم که طراح و مجسمه ساز معروفی بود، استخدام شد تا تندیس هایی را در کوه راشمور ایجاد نماید.

این طراح امریکایی، پیشنهاد داد تندیس رییس جمهورهای آمریکا در کوه راشمور تراشیده شود و البته فرمانداری این ایالت از پیشنهاد استقبال کردند و قرار شد تندیس های جورج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت و ابراهام لینکلن در کوه راشمور حک شوند.

طراح آمریکایی ابتدا ماکت روسای جمهور آمریکا را می سازد که در واقع یک دوازدهم، مجسمه های اصلی است

برای شروع کار ، قسمت هایی از کوه را با دینامیت منفجر کردند و سپس ۴۰۰ نفر با چکش های بادی شروع به تراشیدن کوه کردند.

بعد از آن طراحان اصلی برای ریزه کاری های صورت تندیس ها وارد شدند، مسأله اصلی این بود که مجسمه سازان باید ترس از ارتفاع نیز نداشته باشند چرا که این ها را با صندلی های چوبی از بالا آویزان می کردند تا مثلا چشم یکی از مجسمه ها را بتراشند.

نکته جالب این است که بدانید بالغ بر ۱۰۰۰ نفر به مدت ۱۴ سال روی کوه راشمور کار کردند تا مجسمه ها تکمیل شوند.

در این پروژه از بچه ها هم استفاده شد البته کار سنگین به آنها واگذار نشد بلکه هر کودک در فاصله چند متری با کودک دیگر قرار می گرفت و پیغام ها را به طراحان و سایر اعضای مجموعه می دادند ( در واقع کودکان نقش بیسیم را در این پروژه ایفا می کردند).

دلیل این که از کودکان استفاده شد این بود که در آن دوره هنوز بیسیم اختراع نشده بود.

در میانه کار سرخ پوستان ایالت، مخالفت خود را با ساخت مجسمه ها آغاز کردند و می خواستند جلوی کار را بگیرند اما هیچ قدرتی نداشتند که بتوانند موفق شوند. برای همین کار ادامه پیدا کرد.

در سال ۱۹۴۱، طراح آمریکایی مجسمه ها یعنی برگلرم از دنیا می رود و کار متوقف می شود. 

در واقع مجسمه ها شمایل دارند اما کار هنوز تمام نشده است چون قرار بود، مجسمه ها هیکل نیز داشته باشند ( یعنی تمام هیکل تا کف پا در مجسمه ها نشان داده شوند). بنابراین کار تعطیل می شود و تندیس ها تنها به شکل بالاتنه ( قسمت سر و گردن) در طی سالیان باقی می مانند.

در سال ۱۹۸۰ دیوان عالی آمریکا حکم می دهد که حق با سرخپوست ها بوده و ما نباید در منطقه انها، به این شکل دخل و تصرف می کردیم، بنابراین باید غرامت یک میلیارد دلاری به آنان پرداخت شود.

منبع: پارسینه

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید