(ویدئو) پیش بینی باورنکردنی سیمپسون ها ۸ سال قبل از عرضه اپل ویژن پرو

(ویدئو) پیش بینی باورنکردنی سیمپسون ها ۸ سال قبل از عرضه اپل ویژن پرو

از زمان پخش این کارتون در سال ۱۹۸۹، سیمپسون‌ها به درستی رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ، لباس مراسم تحلیف کامالا هریس، پرواز ریچارد برانسون به فضا، ساعت‌های هوشمند و موارد دیگر را پیش‌بینی کرده‌اند.

کد خبر : ۱۷۵۱۸۰
بازدید : ۵۲

پیش‌بینی سیمپسون‌ها یک بار دیگر درست از آب درآمد. این بار با نشان دادن شخصیت‌های این کارتون که با Apple Vision جدید، ۸ سال قبل از عرضه این محصول در خیابان‌ها قدم می‌زنند.

اپل در روز جمعه به طور رسمی Vision Pro جدید با قیمت ۳,۵۰۰ دلار را به بازار عرضه کرد و طرفداران ویدیو‌هایی از استفاده از این فناوری جدید در زندگی روزمره خود منتشر کردند.

کارتون سیمپسون‌ها به توانایی عجیبش در پیش‌بینی رویداد‌های آینده شهرت دارد.

این کارتون مشابه ویدیو‌هایی که طرفداران در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، در اپیزودی که در سال ۲۰۱۶ با عنوان «دوستان و خانواده» منتشر شده، هدست‌های واقعیت مجازی که جامعه را تحت کنترل خود درآورده‌اند را به تصویر کشیده است.

از زمان پخش این کارتون در سال ۱۹۸۹، سیمپسون‌ها به درستی رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ، لباس مراسم تحلیف کامالا هریس، پرواز ریچارد برانسون به فضا، ساعت‌های هوشمند و موارد دیگر را پیش‌بینی کرده‌اند.

در این قسمت، آقای برنز (Mr. Burns) مارج، بارت، لیزا و مگی را در نقش خانواده واقعیت مجازی خود استخدام می‌کند که در نهایت به یک فناوری تبدیل می‌شود که همه به آن دسترسی دارند.

image-136_5_11zon

در این اپیزود شخصیت‌های سیمپسون‌ها را می‌بینیم که با هدست‌های واقعیت مجازی به تیر چراغ برق برخورد می‌کنند و در چاله می‌افتند.

از زمانی که سازنده آیفون Vision Pro را عرضه کرد، تجربه استفاده از این دستگاه با سریال آینه سیاه (Black Mirror) مقایسه شده است.

ویدیویی که اخیراً در رسانه‌های اجتماعی از دستگاه جدید اپل به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که یک نفر با هدست در متروی نیویورک نشسته و در هوا تایپ می‌کند.

در کالیفرنیا، ویدیویی از یک مرد در حال راه رفتن در خیابان منتشر شده که می‌ایستد تا به چیز‌هایی اشاره کند که فقط خودش می‌تواند روی صفحه نمایشش ببیند.

image-137_4_11zon

در لندن، یک ویدیو از مردی با کت و شلوار منتشر شده که از هدست استفاده کرده و با سگ روباتیک خود در خیابان راه می‌رود.

این هدست در ماه سپتامبر در کنار خانواده آیفون ۱۵ عرضه شد. تیم کوک، مدیر عامل اپل از آن به عنوان دستگاهی یاد کرد که «از درون آن نگاه می‌کنید و نه به آن».

او در رویداد سال ۲۰۲۳ گفت:

با Vision Pro، دیگر محدود به صفحه نمایشگر مقابل خود نیستید.

image-138_3_11zon

این هدست روی سیستم عامل VisionOS اجرا می‌شود که اپل آن را «اولین سیستم عامل فضایی جهان» خوانده است.

اپل از این فناوری به عنوان «رایانش فضایی» نام می‌برد، زیرا محتوای دیجیتال را با فضای اطراف تلفیق می‌کند.

رایانش فضایی، اصطلاحی برای توصیف تلاقی بین دنیای فیزیکی اطراف ما و دنیای مجازی ساخته‌شده توسط فناوری بوده و در عین حال به انسان‌ها و ماشین‌ها امکان تعامل و تأثیر‌گذاری بر اشیاء و فضا‌ها را می‌دهد.

در این فناوری از عناصر واقعیت افزوده و هوش مصنوعی استفاده شده است.

image-139_2_11zon

اپل اعلام کرده که بیش از ۶۰۰ برنامه جدید به طور خاص برای ویژن پرو طراحی شده‌اند.

سوزان پرسکات، معاون روابط جهانی توسعه‌دهندگان اپل گفته است:

Apple Vision Proدر حال توسعه خلاقیت جامعه توسعه‌دهندگان ما در سراسر جهان است و ما از طیف وسیعی از تجربیات فضایی که آن‌ها برای این پلتفرم جدید و هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند، الهام گرفته‌ایم.

با بیش از ۶۰۰ تجربه فضایی برای کاوش در اپ استور کاملاً جدید، در کنار بیش از یک میلیون برنامه سازگار با iOS و iPadOS، کاربران می‌توانند طیف وسیعی از برنامه‌ها را کشف کنند که مرز‌های آنچه تاکنون ممکن بوده را گسترش می‌دهند.

کاربران می‌توانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با استفاده از Vision Pro روی صفحه نمایش بزرگ تماشا کرده و همچنین این امکان را دارند که بیش از ۱۰۰ بازی Apple Arcade را روی صفحه‌ای به اندازه دلخواه خود اجرا کنند.

می‌توان از این هدست برای اهداف کاری به همراه یک ترک پد و صفحه کلید برای انجام کار‌هایی استفاده کرد که در گذشته نیاز به نمایشگر‌های متعددی داشتند.

Vision Pro همچنین می‌تواند خاطراتتان را در اتاق نشیمن شما پخش کند، مانند فیلم‌هایی از فرزندانتان یا یک مهمانی سرگرم‌کننده که در آن شرکت کرده‌اید.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید