(ویدئو) این نقشه‌ی پویا وسعت قلمرو ۱۰۰ امپراتوری بزرگ جهان را در طول تاریخ نشان می‌دهد

(ویدئو) این نقشه‌ی پویا وسعت قلمرو ۱۰۰ امپراتوری بزرگ جهان را در طول تاریخ نشان می‌دهد

ویدیوی زیر نقشه‌ی پویایی است که موقعیت جغرافیایی ۱۰۰ امپراتوری بزرگ جهان را در طول تاریخ نشان می دهد.

کد خبر : ۱۸۲۷۲۲
بازدید : ۹۰

امپراتوری‌ های بزرگ در طول تاریخ، نقش مهمی در شکل‌دادن به جهان و تمدن بشری داشته‌اند. از امپراتوری‌ های کهن در میان‌رودان، مصر، چین و هند گرفته تا امپراتوری‌ های ایران، یونان، روم و عثمانی، همگی دستاوردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مهمی به جا گذاشته‌اند. ویدیوی زیر نقشه‌ی پویایی است که موقعیت جغرافیایی ۱۰۰ امپراتوری بزرگ جهان را در طول تاریخ نشان می دهد.

امپراتوری اکد در میان‌رودان بین سال‌های ۲۳۵۰ تا ۲۲۷۰ پیش از میلاد از اولین امپراطوری‌های بزرگ در تاریخ به‌شمار می‌رود. امپراطوری مصر در دوران باستان نیز حدود ۳۰۰۰ سال حکمرانی کرد و دستاوردهای فرهنگی و علمی بسیاری داشت.

3-1-3-768x539_4_11zon

در دوران باستان، امپراتوری‌های مقدونیه و ایران نیز از قدرت‌های بزرگ منطقه به‌شمار می‌رفتند. امپراتوری روم باستان نیز که از سال ۲۷ پیش از میلاد تا ۴۷۶ میلادی حکمرانی کرد، تمدن و فرهنگ غرب را شکل داد.

2-1-3-768x491_3_11zon

پس از فروپاشی روم شرقی، امپراتوری عثمانی در سال ۱۲۹۹ میلادی تشکیل شد و تا ۶۲۳ سال بر بخش‌هایی از اروپا، آسیا و آفریقا حکم راند. در شرق، امپراتوری‌های چین همواره یکی از بزرگترین قدرت‌های سیاسی و اقتصادی به‌شمار می‌رفتند.

1-1-3-768x432_2_11zon

امپراتوری‌ های بزرگ در طول تاریخ نقش بسزایی در پیشرفت تمدن بشری داشته‌اند. اگرچه برخی اوقات کشورگشایی‌های آنها منجر به جنگ و خونریزی شد، اما در مجموع همگی سهمی در گسترش فرهنگ، هنر، علم و تکنولوژی داشتند که میراث ارزشمندی برای بشریت به‌جا گذاشته است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید