(تصاویر) مصاف مخاطبان ایرانی با بازیگران ترک «مست عشق» تا پیش از این فیلم در کدام آثار بوده است

(تصاویر) مصاف مخاطبان ایرانی با بازیگران ترک «مست عشق» تا پیش از این فیلم در کدام آثار بوده است

«مست عشق» که این روزها به واسطه درخشش دو بازیگر نقش اصلی آن؛ پارسا پیروزفر و شهاب حسینی توانسته است با استقبال فراوانی در سینماها روبه‌رو شود، بخشی از موفقیتش را مدیون بازیگران ترکیه‌ای است، بازیگرانی که برخی از آنها به واسطه بازی در سریال‌های معروف ترکیه‌ای برای ما آشنا هستند و برخی دیگر جزو بازیگران موفق سینمای ترکیه به حساب می‌آیند. نکته مهم اینکه «مست عشق» در کارنامه اکثر آنها، اثری مهم و قدرتمند به حساب می‌آید.

کد خبر : ۱۸۷۶۷۶
بازدید : ۱۷۴۹

فیلم «مست عشق» با حضور ستاره‌های سینمای ترکیه و همراهی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر گیشه سینمای ایران را تسخیر کرده است.

فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی این روزها از مرز 50 میلیارد تومان فروش عبور کرده و عنوان دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 1403 را تا به اینجا به خود اختصاص داده است.

«مست عشق» که این روزها به واسطه درخشش دو بازیگر نقش اصلی آن؛ پارسا پیروزفر و شهاب حسینی توانسته است با استقبال فراوانی در سینماها روبه‌رو شود، بخشی از موفقیتش را مدیون بازیگران ترکیه‌ای است، بازیگرانی که برخی از آنها به واسطه بازی در سریال‌های معروف ترکیه‌ای برای ما آشنا هستند و برخی دیگر جزو بازیگران موفق سینمای ترکیه به حساب می‌آیند. نکته مهم اینکه «مست عشق» در کارنامه اکثر آنها، اثری مهم و قدرتمند به حساب می‌آید.

موفقیت «مست عشق» در اکران باعث شد سراغ واکاوی کارنامه بازیگران ترک‌زبان این فیلم برویم و اطلاعاتی درباره هریک از آنها به دست بیاوریم.

هانده ارچل | کیمیاخاتون | دختر نانتنی مولانا

52

«هانده ارچل» در نقش کیمیا خاتون برای مخاطب به شخصیتی قابل باور تبدیل شده است.

یکی از مشهورترین بازیگران ترک که در «مست عشق» بازی کرده است، هانده ارچل، ایفاگر نقش کیمیاخاتون است. این بازیگر اولین بار سال 2013 در سریال «چکاوک» با نقش زاهد به مخاطبان معرفی شد اما عمده شهرتش به خاطر نقش سلین در سریال «عشق حرف حالیش نمی‌شه» و نقش ادا در «تو در خانه‌ام را بزن» است.

علاوه بر اینها در سریال‌های «دختر آفتاب»، «مروارید سیال»، «حلقه»، «عزیزه» و … هم حضور داشته و شهرتش را به واسطه آنها تثبیت کرده است. نکته قابل توجه اینکه هانده ارچل علاوه بر ترکیه، بازی‌اش در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

با وجود شهرت زیادی که در سریال‌های تلویزیونی به دست آورده، تا پیش از «مست عشق»، هیچ‌وقت تجربه بازی در فیلم سینمایی نداشته است. به همین جهت همکاری با حسن فتحی و بازی در نقش کیمیاخاتون برای او اهمیت زیادی دارد.

بنسو سورال | مریم | نامزد اسکندر و کنیز کیما خاتون

53

«بنسو سورال» یکی از ستارگان زن سینمای ترکیه است که در «مست عشق» نقش «مریم» کنیز «کیمیا خاتون» را بازی می‌کند

بنسو سورال در فیلم «مست عشق»، بازیگر نقش مریم، نامزد اسکندر بود؛ دختری که از سوی خانواده اسکندر طرد می‌شد و سر از خانه فساد در می‌آورد اما نهایتا با کمک شمس و مولانا به وضعیت طبیعی زندگی برمی‌گشت. سورال اولین‌بار سال 2012 با بازی در نقش کوتاهی در سریال «جدایی» راه وارد عرصه بازیگری شده است.

در دو سریال دیگر هم نقش‌هایی کوتاه از خود به جا گذاشت تا اینکه سال 2015 با بازی در نقش اصلی سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» به شهرت رسید؛ سریالی معمایی که براساس «دروغ‌های کوچک زیبا»ی آمریکایی ساخته شده است. یک سال بعد، بازی سورال در سریال «نفوذی» به اتفاق مهمی در کارنامه‌اش تبدیل شد و از او یک ستاره محبوب ساخت.

بعد از آن هم در سریال سقف‌های شیشه‌ای» بازی کرد و نقش لیلا را به تصویر کشید. اولین  تجربه بازی او در یک فیلم سینمایی به «امور سازمان‌یافته2: مارماهی پیچیده» برمی‌گردد و بعدتر هم در فیلم «مست عشق» بازی کرده است . او در مصاحبه‌ای گفته که بازی در «مست عشق» باعث شده دیگر نتواند هر نقشی را بازی کند.

ابراهیم چلیک‌کول | اسکندر | سردار سپاه عثمانی

54

ابراهیم چلیک‌کول در نقش «اسکندر» حضور قدرتمندی در فیلم «مست عشق» دارد.

اسکندر، یکی از مهمترین شخصیت‌های فیلم «مست عشق» است که در نهایت داستان با تغییرات روحیه و تحول او در محضر شمس به پایان می‌رسد. ابراهیم چیلک‌کول تا مدت‌ها به عنوان بازیکن حرفه‌ای بسکتبال ترکیه شناخته می‌شده و بعد از آن وارد عرصه مدلینگ شده است.

تا اینکه کارگردان مشهور ترک، عثمان سیناو از او برای بازی در سریال خودش دعوت به همکاری می‌کند. او سال 2012 در فیلم «فتح 1453» جایزه معتبر بهترین بازیگر جوان را از جشنواره Sadri Alışık  گرفته و در سریال‌های «عفت»، «مرحمت»، «گره کور»، «عشق سیاه‌وسفید»، «روزگارانی در چوکوروا» هم نقش‌افرینی کرده و به واسطه بازی در آنها به شهرت رسیده است. «اسکندر» در فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، یکی از نقش‌های مهم سینمایی او به حساب می‌آید.

بوران کوزوم | علاءالدین | پسر کوچک مولانا

55

«بوران کوزوم» در نقش «علا الدین» نقشی محوری در فیلم «مست عشق» دارد.

یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم «مست عشق»، علاءالدین، پسر کوچک مولاناست؛ پسری که شیفته کیمیاخاتون است و به واسطه حضور شمس تبریزی و خواستگاری او از کیمیاخاتون، موقعیتش را در خطر می‌بیند و با او دشمن می‌شود. این نقش را بوران کوزوم، بازیگر 31 ساله‌ی ترکیه‌ای بازی کرده. این بازیگر اولین‌بار در بیست سالگی وارد سینما شد و در دو فیلم کوتاه بازی کرد.

اولین فعالیت حرفه‌ای او سال 2015 در سریال تاریخی «آنالار و آنلر» اتفاق افتاد. او در شش قسمت این سریال نقش سوات را بازی کرد. بعد از آن در سریال‌های «صد سال محشتم»، «وطنم تویی»، «تپه شاهین»، «محافظ» و …. حضور پیدا کرد. برای بازی در سریال «وطنم تویی» نقش یک ستوان یونانی به نام لئون را داشت که برای بازی در آن برنده جایزه پروانه طلایی شد.

اولین فیلم سینمایی‌اش را سال 2017 در نقش جنید در فیلم چنگیز رجائی ((Cengiz Recai بازی کرد؛ فیلمی که با وجود بازیگران قابل قبولی که در آن حضور داشتند مورد توجه منتقدان قرار نگرفت. «مست عشق» یکی از آثار سینمایی موفق اوست.

خالد ارگنچ | بهاأالدین ولد | پدر مولانا

خالد ارگنچ در ایران شهرت فراوانی دارد. آنهایی که سریال «حریم سلطان» را دنبال کرده‌اند او را برای ایفای نقش سلطان سلیمان می‌شناسند. در فیلم «مست عشق» نقش پدر مولانا را دارد که البته حضورش چندان هم پررنگ نیست.

او در سریال «هزار و یک شب» هم شهرت زیادی به دست آورد. او در آثاری مثل پدرم و پسرم، علی و نینو، استانبول سرخ، ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی، وطنم تویی، بابل و … هم حضور داشته است. با اینحال مدتی است به سمت خوانندگی رفته و کنسرت‌های مختلفی برگزار می‌کند.

بوراک توزکوپاران | سلطان ولد | پسر مولانا

56

«بوراک توزکوپاران» در نقش سلطان ولد حضور گرمی در «مست عشق» دارد.

برخلاف علاءالدین، پسر کوچک مولانا که در روند فیلم «مست عشق» نقشی بسیار مهم داشت، سلطان ولد، پسر بزرگتر مولانا در این فیلم نقش چندان پررنگی نداشت. با این حال یکی از بازیگران مطرح ترکیه است که بسیاری از مخاطبان ایرانی سریال‌های ترکیه‌ای هم او را می‌شناسند.

بوراک توزکوپاران به خاطر بازی در نقش اوزان سریال «گوزل» به شهرت رسید و در سال ۲۰۱۵ با ایفای نقش علی در سریال «غنچه‌های زخمی» بار دیگر بازی‌اش توسط مخاطبان بسیار زیادی دیده شد. او سال 2019 در سریال «یکدل» هم بازی داشت و در سریال «عشق در صدای تو وجود دارد» هم بازی‌اش مورد توجه قرار گرفت. پیش از «مست عشق» در فیلم سینمایی «عشق اینترنتی» بازی کرده بود و حضور در پروژه «مست عشق» و همکاری با حسن فتحی برایش اتفاق مهمی بود..

سلما ارگچ | کرا خاتون | همسر مولانا

در فیلم «مست عشق» همسر مولانا با اینکه تاثیر زیادی در پیشبرد وقایع دارد اما نقشش کوتاه است. سلما ارگچ ایفاگر این نقش است؛ بازیگری که مخاطبان ایرانی او را به خاطر بازی‌اش در نقش خدیجه‌سلطان سریال پرطرفدار «حریم سلطان» می‌شناسند.

او در سریال‌های دیگری مثل «عاصی»، «دختر پشت پنجره»، «مردگان» و … هم نقش‌افرینی کرده و تا پیش از «مست عشق» در چند فیلم سینمایی هم حضور داشته است. البته آخرین حضورش در سینما به سال 2014 برمی‌گردد و شش سال پیش از بازیی در «مست عشق»، عملا در سینما فعالیتی نداشته.

منبع: فیلم نیوز

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید