نقاشی کمیابی که 300 سال زیر پلکان آویزان بود

نقاشی کمیابی که 300 سال زیر پلکان آویزان بود

تابلوی نقاشی بزرگی که در سالن آکسبورگ (عمارت مجللی در حومه‌های انگلیس) آویزان بود، مدت‌ها رازی را پنهان کرده بود.

کد خبر : ۱۸۸۲۹۹
بازدید : ۱۲۶۳۱

فرادید| این نقاشی پرتره که سه کودک را به تصویر می‌کشد و زیر یک پلکان نصب شده بود، قرن‌ها ناشناس مانده بود، اما اکنون، در جریان کار حفاظت، مشخص شد اثر بسیار کمیابی از یک هنرمند مشهور قرن هجدهم است. 

به گزارش فرادید، این پرتره را ژاکوب کریستوف لو بلون، خالق چاپ رنگی، حدود سال ۱۷۲۱ کشیده است. روش انقلابی او شامل استفاده از صفحات جداگانه با رنگ‌های اصلی برای ایجاد قطعات پیچیده کار با استفاده از طیف رنگی کامل بود. 

پرتره‌ی لو بلون یک کپی از اثر مشهور سر آنتونی ون دایک است که در مجموعه سلطنتی نگهداری می‌شود و بزرگ‌ترین فرزندان پادشاه چارلز اول، حامی مشهور هنر را به تصویر می‌کشد که از سال ۱۶۲۵ تا ۱۶۴۹ سلطنت کرد. 

سال ۱۷۱۸، پادشاه جورج اول به لو بلون اجازه دسترسی به کاخ کِنزینگتون در لندن را داد، جایی که لو بلون کپی‌هایی از نقاشی‌های داخل کاخ را ساخت، از جمله پرتره‌ی فرزندان سلطنتی. 

روشن نیست دقیقا چه زمانی این پرتره به سالن آکسبورگ آورده شده است، هرچند ممکن است مدت کوتاهی پس از خلق اثر، به آنجا برده شده باشد. سوابق موجودی قدیمی نشان می‌دهد این اثر بیش از ۱۰۰ سال در همان مکان آویزان بوده است. 

جِین اید، متصدی نشنال تراست، می‌گوید: «فقط سه چاپ لو بلون از آن باقی مانده بود، بنابراین کشف چهارمی واقعاً هیجان‌انگیز است، به ویژه که این تنها نسخه‌ای است که در مکان اولیه خود آویزان مانده است.» 

یکی از کودکانی که در این نقاشی به تصویر کشیده شده، پدر جیمز فرانسیس ادوارد استوارت بود که در شورش ژاکوبن‌ها در سال ۱۷۱۵ تلاش کرد تاج و تخت را به زور بگیرد. 

ایلانا ون دورت، مدیر مجموعه‌های آکسبورگ، گفته است: «کپی‌هایی از این نقاشی بین افراد همدل با آرمان ژاکوبن‌ها، محبوب بوده است. به احتمال زیاد این چاپ تمام عمرش را در آکسبورگ سپری کرده است، هرچند ما شواهد کافی برای اثبات آن نداریم.» 

این پرتره که در مکان نصب اولیه خود به نمایش گذاشته خواهد شد، موضوع یک سریال خبری بی‌بی‌سی درباره گنجینه‌های پنهان خواهد بود.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید