آزمایشِ ۹۱ بهبودیافته کرونا دوباره مثبت شد

آزمایشِ ۹۱ بهبودیافته کرونا دوباره مثبت شد

مقاماتِ کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند که ۹۱ بیماری که گمان می‌رفت به کلی بدنشان از ویروس پاک شده است، دوباره نتیجه آزمایششان مثبت شده است؛ این تعداد در روز دوشنبه ۵۱ نفر بودند.

کد خبر : ۷۹۱۳۶
بازدید : ۵۶۱۳
۹۱ بهبودیافته کرونا دوباره کرونا گرفتند
فرادید | کره‌جنوبی روز جمعه اعلام کرد ۹۱ نفر که پیش از این به ویروسِ کرونا مبتلا شده و بهبود یافته بودند، دوباره آزمایشِ کرونایشان مثبت شده است. اعلام این خبر فهمِ درستِ کارشناسان از همه‌گیریِ ویروس را با تردید مواجه کرده است.

ابتلای مجددِ بیمارانِ بهبود‌یافته به ویروس نگرانیِ جهانی را در پی داشته است؛ زیرا بسیاری از کشور‌ها امیدوارند جمعیتی که ویروس را گرفته و بهبودیافته‌اند به قدرِ کافی در مقابل آن ایمن شده باشند تا از همه‌گیریِ مجدد آن در آینده پیشگیری شود.

این گزارش همچنین نگرانی‌ها را درباره فعال ماندنِ ویرس در بدنِ بیماران بیش از پیش افزایش داده است.

مقاماتِ کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند که ۹۱ بیماری که گمان می‌رفت به کلی بدنشان از ویروس پاک شده است، دوباره نتیجه آزمایششان مثبت شده است؛ این تعداد در روز دوشنبه ۵۱ نفر بودند.

مرکزِ پیشگیری و کنترلِ بیماری‌ها در کره جنوبی اعلام کرد، تیمی از کارشناسانِ خود را به شهرِ دائِگو، که بیشترین میزانِ مبتلایان در آن شناسایی شده‌اند، فرستاده تا درباره چرایی دوباره مثبت شدنِ آزمایشِ کرونای بیمارانِ بهبودیافته تحقیق کنند.

برطبق این گزارش که در فایننشال تایمز به چاپ رسید، برخی از بیماران هیچ علائمی از بیماری نداشتند، اما برخی تب و مشکلاتِ تنفسی گزارش دادند.
بیشتر بخوانید:

مسئولانِ بهداشتیِ کره جنوبی می‌گویند هنوز مشخص نیست چه عاملی باعث این روند شده است. نتایجِ پژوهش تیمِ تحقیقاتی کره تا قبل از پایان این هفته اعلام نخواهد شد. با این حال، رئیسِ مرکزِ کنترلِ بیماری‌های کره جنوبی، ژئونک ایون-کیواُونگ، گفته احتمال می‌دهد ویروس در بدنِ بیماران «مجدداً فعال شده باشد» و ممکن است به این معنی نباشد که این بیماران مجدداً ویروس را گرفته‌اند.

کارشناسانِ دیگر نیز می‌گویند، ممکن است جوابِ آزمایش‌ها غلط باشد یا بقایای ویروس، بدونِ آنکه خاصیتِ آلودگی کنندگی یا سرایت را داشته باشد، در بدنِ بیماران باقی مانده باشد.

پیش از این کره جنوبی به دلیلِ موفقیتِ خود برای مهارِ ویروسِ کرونا به دلیلِ انجامِ آزمایش‌های گسترده موردِ تحسینِ جامعه بین المللی قرار گرفته بود.

این کشور در ابتدا بدترین میزانِ شیوعِ بیماری در خارج از چین را داشت، اما با مجموعه‌ای از اقدامات از قبیلِ ارائه گزارشاتِ شفاف، آزمایش‌های گسترده و رعایتِ فاصله گذاریِ اجتماعی و ردیابی بیماران، آمارِ مبتلایانِ خود را به طرزِ چشمگیری کاهش داد.

روز جمعه این کشور ۲۷ موردِ جدید ابتلا را گزارش کرد که کمترین میزان در روز از زمانِ اوجِ شیوع در اواخر ماه فوریه با ۹۰۰ بیمار در روز بود.

نزدیک به ۷۰۰۰ نفر در کره جنوبی از بیماریِ کوید-۱۹ بهبود یافته اند.

سخنگوی وزارتِ رفاه و بهداشتِ این کشور، سان یانگ-رائه، درباره ابتلای مجدد به کرونا گفته است: «ما زمانی اعلام می‌کنیم یک بیمار به طورِ کامل بهبود یافته که آزمایشِ کرونایش در ظرف ۲۴ ساعت ۲ بار منفی شود. اما اینکه برخی از این آزمایش‌ها در دوره زمانیِ کوتاه دوباره مثبت شده به این معنی است که احتمالا ویروس بیشتر از چیزی که ما فکر می‌کردیم، در بدن باقی می‌ماند.»

یک استادِ دانشگاه در زمینه بیماری‌های عفونی در کره جنوبی، پروفسرو کیم وو-جو، گفته است: «۹۱ نفر تازه آغازِ ماجراست و انتظار می‌رود تعداد کسانی که مجدداً آزمایشِ کرونایشان مثبت شود، افزایش پیدا کند.»

کیم همچنین گفته است بیماری احتمالاً در این افراد «عود کرده است» تا اینکه این بیماران مجدداً آلوده شده باشند.

منبع: New.Yahoo.com
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید