۵ تا از خطرناک‌ترین حیواناتی که در باغ وحش تهران می‌توانید از نزدیک تماشا کنید

 ۵ تا از خطرناک‌ترین حیواناتی که در باغ وحش تهران می‌توانید از نزدیک تماشا کنید

در این مقاله می‌خواهیم به 5 تا از خطرناک‌ترین حیواناتی که در باغ وحش تهران می‌توانید از نزدیک تماشا کنید بپردازیم.

کد خبر : ۱۵۶۹۵۷
بازدید : ۱۷۰

باغ وحش یکی از مکان‌های دیدنی و هیجان انگیز است که عجایب و تنوع جانوری جهان در آن دیده می‌شود. در باغ وحش تهران می‌توان گونه‌های مختلفی از پستانداران، پرندگان و خزندگان را مشاهده کرد. هر کدام از این گروه‌ها شامل نژاد، گونه و زیرگونه‌های مختلف هستند. تهران دارای باغ وحش‌های زیادی است که یکی از بهترین آنها، باغ وحش ارم است.

حیوانات مختلفی در این باغ وحش نگهداری می‌شوند که دیدن هر کدام از جذابیت‌های خاصی برخوردار است. در این مقاله می‌خواهیم به 5 تا از خطرناک‌ترین حیواناتی که در باغ وحش تهران می‌توانید از نزدیک تماشا کنید بپردازیم. برای دیدن ویدیوهای جدید میتوانید به ساناپرس مراجعه نمایید.

آشنایی با حیوانات خطرناک باغ وحش تهران

رفتن به باغ وحش علاوه بر این که به عنوان یک کار سرگرم کننده محسوب می‌شود، بلکه یک تجربه بسیار الهام بخش و هیجان انگیز است. افراد با مشاهده حیوانات موجود در باغ وحش می‌توانند با تنوع حیوانات موجود در حیات وحش آشنا شده و شیوه نگهداری از گونه‌های مختلف جانوری را یاد بگیرند. در باغ وحش، حیوانات خطرناک و هیجان انگیز زیادی وجود دارند که 5 تا از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

•    ببر بنگال

یکی از حیوانات خطرناک باغ وحش تهران ببر بنگال است که جزو بزرگ‌ترین ببرهای جهان محسوب می‌شود. این حیوان از گربه سانان عظیم الجثه است که بسیار درنده بوده و به عنوان شکارچی ماهر محسوب می‌شود.

در ایران در حال حاضر 6 گونه از این گربه سان وجود دارد که از قدرت و توانایی جسمی بالایی برخوردار است. طول عمر مفید ببر بنگال حدود 8 الی 10 سال است. این گونه کمیاب در باغ وحش تهران نگهداری می‌شود تا طول عمر بیشتری داشته باشد. در صورتی که این گربه سان در طبیعت وجود داشته باشد، می‌تواند با چابکی که دارد، به گونه‌های دیگر آسیب برساند.

•    خرس قهوه‌ای

خرس قهوه‌ای یا Brown Bear از جمله حیوانات باغ وحش تهران است که بسیار خطرناک بوده و از جثه بسیار بزرگی تشکیل شده است. این حیوان دارای گوش‌های کوچک، گرد و دم نامشخص است. در مناطق غربی ایران، این خرس در رنگ‌های روشن‌تر دیده می‌شود. خرس‌ قهوه‌ای در گونه‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آنها خرس کودیاک و خرس گریزلی هستند.

خرس به عنوان یک حیوان گوشت‌خوار بوده که در صورت احساس خطر می‌تواند حملات سنگینی به انسان داشته باشد. از ویژگی‌های زیستی خرس قهوه‌ای می‌توان به خواب زمستانه و لانه‌ سازی اشاره کرد. خرس قهوه‌ای جزو حیوانات همه چیز خوار محسوب می‌شود اما بخش عمده رژیم غذایی این حیوان گوشت است.

•    شیر آفریقایی

شیر آفریقایی نیز به مانند ببر بنگال در زمره گربه سانان قرار می‌گیرد. این حیوان بسیار درنده است و به عنوان شکارچی ماهر محسوب می‌شود. در مقایسه با سایر حیوانات درنده، سرعت شکار شیر کمتر است اما با قدرت بالایی که دارد می‌تواند هر طعمه‌ای را به راحتی شکار کند.

طول عمر طبیعی این حیوان چیزی حدود 15 سال است که در صورت نگهداری در شرایط مناسب، می‌تواند تا 20 سال عمر کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد شیر آفریقایی می‌توان به هیکل درشت، تنِ پوشیده شده از خز طلایی و موهای منگوله‌ای اشاره کرد.

21

•    کفتار راه راه

از دیگر حیوانات خطرناک باغ وحش تهران که دیدن آن از نزدیک امکان پذیر است، کفتار راه راه بوده که بیشتر در شمال شرق آفریقا وجود دارد. این جانور با توجه به خصوصیاتی که دارد، شب گرد است. کفتار راه راه به تنهایی در تاریکی خود را نمایان می‌کند و معمولا قبل از طلوع خورشید به پناهگاه خود باز می‌گردد.

این حیوان در مقابل رژیم غذایی خود در مقابل درندگان بزرگ‌تر از خود مانند پلنگ بر سر طعمه درگیر شده و از خود دفاع می‌کند. این گونه کمیاب در حال حاضر در باغ وحش تهران وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند آن را از نزدیک مشاهده کنند.

•    مار پیتون برمه‌ای

مار پیتون برمه‌ای یکی از خزندگان خطرناک باغ وحش تهران است که جزو گونه‌ مارهای آسیب پذیر شناخته می‌شود. این گونه مهاجم بیشتر در فلوریدا آمریکا وجود داشته که به عنوان تجارت حیوان خانگی محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به خزندگان می‌توانند با مراجعه به باغ وحش تهران، این مار را از نزدیک مشاهده کنند.

طول متوسط مار پیتون حدود 5.5 متر و وزن آن 70 کیلوگرم است. نیش این مار بسیار کشنده است که بعد از انتقال سم خود به مهاجم، در طول مدت چند ثانیه، طعمه را از پای در می‌آورد.

جمع بندی

امروزه یکی از انتخاب‌های افراد برای تفریح و سرگرمی، رفتن به باغ وحش است. در این مقاله به 5 تا از خطرناک‌ترین حیوانات باغ وحش تهران اشاره شده است. علاوه بر لیست بالا، تمساح، شیر ایرانی، مار شیشه‌ای و... از دیگر حیوانات خطرناک قابل مشاهده در باغ وحش تهران هستند. کسانی که به حیوانات درنده، خزندگان و پستانداران علاقه‌مند هستند، می‌توانند برای دیدن آنها به باغ وحش مراجعه کنند.

وب سایت ساناپرس با داشتن یک دسته بندی کامل در این زمینه به علاقه‌مندان کمک خواهد کرد تا بتوانند اطلاعات کاملی در زمینه حیوانات باغ وحش کسب کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید