بسته‌های مقرون به‌صرفه اینترنت دوباره غیب شد

بسته‌های مقرون به‌صرفه اینترنت دوباره غیب شد

تقریبا ۱۰ روز پیش بود که وزارت ارتباطات، مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت اینترنت را به اپراتورها داد.

کد خبر : ۱۷۰۸۳۴
بازدید : ۷

در ادامه گران کردن قیمت اینترنت توسط اپراتورها و واکنش رسانه‌های مختلف، حالا خبر رسیده است بسته‌های حجم‌بالا و بلندمدت به یکباره و بدون اطلاع قبلی به مشترکین، حذف شده است.

در لیست ارائه‌شده جدید بسته‌های همراه اول و ایرانسل پیش از این وجود داشته‌اند. اما اکنون بسته‌های با حجم بالا و بلندمدت‌ ۹۰ و ۱۲۰ روزه حذف شده‌اند.

وقتی در گزارش‌های گذشته «فرهیختگان» به قیمت‌های عجیب و غریب جدید بسته‌های پرمصرف و حجم‌بالا اشاره شد، اپراتورها مدعی شدند این بسته‌ها به تازگی و پس از سه سال برای مشترکین ارائه شدند و دلیل حذف این بسته‌ها، پایین بودن قیمت‌شان از قیمت مصوب رگولاتوری است.

از این رو، بسته‌های مثلا ارزان و پرحجم اپراتورها حذف شد و پس از افزایش تعرفه اینترنت، مجددا برای مشترکین ارائه شد. این درحالی است که همان بسته‌های حجم بالا تا پیش از گرانی اینترنت هم ارائه می‌شدند و با تصویب افزایش ۳۰ درصدی، چند برابر بیشتر از ۳۰ درصد گران شدند.

مثلا بسته ۵۰ گیگ ۱۱۹ هزار تومانی به‌یکباره تبدیل به ۳۰۰ هزار تومان شد. در این‌باره گفته شد دقیقا به اذعان خود اپراتورها، قرار است هزینه گرانی اینترنت، از جیب مشترک پرمصرف گرفته شود و حجم‌های کمتر، مجموع افزایش قیمت‌شان آنقدرها قابل توجه نیست.

اکنون می‌بینیم به‌یکباره و با چراغ خاموش، حجم‌های بیش از ۱۲ و ۱۵ گیگ، از لیست بسته‌های اینترنتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حذف شده‌اند. اپراتور همراه اول، پس از افزایش قیمت تعرفه اینترنت، مدعی بود بسته‌های ۱۸، ۳۰، ۵۰، ۷۲ و ۸۰ گیگ، بسته‌های جدید و تازه ارائه‌شده به مشترکین هستند. اما در عرض کمتر از ۱۰ روز، اپراتورها از ارائه این بسته‌ها منصرف شده‌اند و بسته‌های حجم بالا از ۱۸ تا ۷۲ گیگ یک شبه از لیست بسته‌ها حذف شده‌اند.

پیش از این، اپراتورها بهانه‌شان این بود که این بسته‌ها از قیمت رگولاتوری مصوب‌شده کمتر است و باید حذف می‌شدند. اما پرسشی که اکنون به وجود می‌آید، این‌بار و با وجود افزایش قیمت بهانه حذف‌ پرمصرف‌ترین بسته‌ها چیست؟ چرا گزینه‌های انتخاب مشترکین برای حجم و زمان بسته‌های مصرفی‌شان را کم کرده‌اند و نهایت حجم ارائه‌شده بیش از ۱۵ گیگ نیست؟

حذف بسته‌های پرحجم توسط اپراتورها درحالی اتفاق افتاد که ۸ دی ماه یعنی دقیقا ۱۱ روز گذشته، صفحه رسمی وزارت ارتباطات در ویراستی پس از انتشار خبر افزایش چند برابری تعرفه اینترنت نوشت: «هیچ بسته موجودی مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‌ها حدود ۳۰ درصد است.»

در رابطه با افزایش چندبرابری قیمت بسته و اکنون حذف ناگهانی برخی از بسته‌های اینترنت، آنچه رخ داده است، تهی شدن معنای برخی کلمات است! دقیقا و با وجود دستور افزایش ۳۰ درصدی اما اپراتورها از این دستور تخطی کردند و کف افزایش تعرفه‌ها ۳۴ درصد بود. در اینجا و این‌بار نیز مجددا کلمات خالی از معنا شدند و علی‌رغم هشدار برای حذف، وقتی که با سروصدای فراوان، خبر از ارائه بسته‌های جدید می‌دهند، یک‌شبه و در یک تصمیم جدید، بسته‌ها حذف می‌شوند.

5971826

منبع: روزنامه فرهیختگان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید