روند صعودی مهاجرت به مناطق شمالی ایران، چرا؟

روند صعودی مهاجرت به مناطق شمالی ایران، چرا؟

اینکه افراد از شهری به شهر دیگر مهاجرت کنند اتفاق جدیدی نیست اما این‌که تغییرات اقلیمی دلیل مهاجرت 800 هزار نفر از مناطق مرکزی و جنوبی ایران به مناطق شمالی کشور باشد حتما پدیده جدید محسوب می‌شود.

کد خبر : ۱۷۴۰۸۸
بازدید : ۵۰

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ۲ سال اخیر، ۸۰۰ هزار نفر از استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به دلیل تغییرات اقلیمی به استان‌های شمالی مهاجرت کردند و این پیامد جدی تغییرات اقلیمی در کشور است و می‌تواند در آینده ابعاد امنیتی نیز داشته باشد.

داریوش گل‌علیزادهروز دوشنبه در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در پنل تخصصی «تغییر اقلیم و آلودگی هوا» در کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه اغلب استان‌های کشور پس از یک بارش تند باران دچار سیلاب جدی می‌شوند، اظهار داشت: از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون بیش از ۳۰۰ سیلاب را در سطح کشور داشتیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده اینها به دلیل تخریب پوشش گیاهی در بالادست حوضه‌های آبخیز بوده است.

رییس مرکز ملی تغییر اقلیم سازمان محیط زیست تصریح کرد: در حوزه تغییر اقلیم در حال حرکت به سمت یک فروچاله هستیم و اگر سازگاری نداشته باشیم؛ با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، آسیب جدی متوجه کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بیش از یک دهه اخیر، ۵۰۰ گونه جانوری را در جهان به دلیل تغییر اقلیم از دست دادیم و نزدیک به ۶۰۰ گونه دیگر در معرض انقراض است و ما در کشور نیازمند ذخیره موثر و مفید بانک ژنی در کشور هستیم.

منبع: ایرنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید