مردی که ۳۶ سال دوقلو باردار بود

مردی که ۳۶ سال دوقلو باردار بود

با بررسی میکروسکوپی مشخص شد تومور در حال ترشح هورمون های بارداری بود که منجر به مثبت شدن تست بارداری این مرد شد.

کد خبر : ۱۴۲۵۲۷
بازدید : ۲۹۲۹

یک مرد ۴۲ ساله اردنی پس از آنکه از درد شدید در سمت چپ معده خود در عذاب بود به پزشک مراجعه کرد و پس از انجام تست بارداری و مثبت شدن آزمایش، پزشکان را حیرت زده کرد. در مورد مشابه دیگری یک مرد هندی پس از ۳۶ سال متوجه شد که دوقلو باردار است.

این مرد که مدتی از درد شدید در ناحیه چپ معده خود رنج می‌برد به پزشک خانواده خود مراجعه کرده بود. پزشکان و کارکنان برای کشف دلیل این درد آزمایشات زیادی را انجام دادند و در نهایت چیزی را به چشم دیدند که حیرت‌زده‌شان کرد.

مردی که به مدت ۳۶ سال دوقلو باردار بود

دکتر حسام ابوفرسخ، کارشناس هیستوپاتولوژی (آسیب شناسی بافت) اردنی، این مورد را با رسانه العربیه در میان گذاشت. او توضیح داد: «تست بارداری مرد ۴۲ ساله ای که دچار معده درد شده بود مثبت شد و این موضوع برای کل کلینیک تعجب آور بود.»

ابوفرسخ که مصمم بود پاسخی برای نتایج غیرقابل توضیح آزمایش بیابد، به دنبال آزمایش‌های بیشتری برای بیمار بود که در نهایت نشان داد که علت درد این مرد چیست.

مردی که به مدت ۳۶ سال دوقلو باردار بود

این مورد یک پدیده پزشکی نبود، زیرا مشخص شد که بیمار به دلیل توموری که به کبد متاستاز کرده بود هورمون های بارداری ترشح می‌کرد. باور پزشکان بر این است که وضعیت این مرد یک ناهنجاری پزشکی نادر است.

ابوفرسخ افزود: «پس از سی تی اسکن شکم، نمونه های متعددی از تومور به دست آوردیم که با بررسی میکروسکوپی مشخص شد تومور در حال ترشح هورمون های بارداری بود که منجر به مثبت شدن تست بارداری این مرد شد.

مردی که به مدت ۳۶ سال دوقلو باردار بود

در مورد مشابه دیگری مردی به نام سانجو باگات بعد از ۳۶ سال متوجه شد که دوقلو باردار است. او که به خاطر شکم بزرگ و برآمده‌اش در شهر محل زندگی‌اش به «مرد حامله» معروف بود، از کودکی شکمی بزرگ داشت اما با آغاز دهه سوم زندگی‌اش شاهد تورم غیر قابل کنترل آن بود.

باگات با نادیده گرفتن این توده رو به رشد به زندگی خود ادامه می‌داد تا اینکه در سال ۱۹۹۹ این برآمدگی بر دیافراگمش فشار آورد و نفس کشیدن را برایش دشوار کرد.

پزشکان تصور کردند که او ممکن است یک تومور غول پیکر داشته باشد بنابراین تصمیم گرفتند او را عمل کنند و منبع برآمدگی شکم را بردارند. اما هرچه عمیق‌تر می‌رفتند، مایع ببیشتری بیرون می‌ریخت و بعد با صحنه‌ای بسیار عجیب روبه‌رو شدند. درون معده باگات موجودی عجیب و نیم‌شکل‌گرفته وجود داشت که دست و پاهایش بسیار رشد یافته بودند و ناخن هایش کاملا بلند بود.

در نهایت پزشکان متوجه شدند که باگات یکی از عجیب ترین بیماری های جهان را دارد: مشکل پزشکی جنین در جنین. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که یکی از دوقلوها در طول دوران بارداری می‌میرد و دوباره جذب می‌شود. این یک بیماری بسیار نادر است که احتمال بروز آن تنها یک در ۵۰۰ هزار تولد است؛ جایی که یکی از دوقلوها درون دیگری متولد می‌شود.

منبع: روزیاتو

۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید