پشت پرده موفقیت MrBeast که بیشترین دنبال کننده یوتیوب را دارد

پشت پرده موفقیت MrBeast که بیشترین دنبال کننده یوتیوب را دارد

او حالا در ۲۵ سالگی یک امپراتوری به سرعت در حال رشد را تحت مدیریت خود دارد که ممکن است بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

کد خبر : ۱۴۳۱۰۷
بازدید : ۱۹۳

در پاییز سال ۲۰۱۶ جیمی دونالدسن به نظر نمی رسید در آینده یک سلبریتی مولتی میلیونر باشد.

آن پسر ۱۸ ساله ی خجالتی به مدت ۵ سال از خانه ی مادرش در ایالت کارولینای شمالی ِ آمریکا در یوتیوب ویدئو گذاشته بود بدون آنکه به موفقیت قابل توجهی دست یابد.

مادر جیمی از او خواست به دانشگاه برود، اما او بعد از ۲ هفته تحصیل در دانشگاه کارولینای شرقی را رها کرد. او به جای رفتن به کلاس های درس، بیشتر وقت خود در دانشگاه را در خودرویش به ویرایش ویدئوهای می گذراند.

بعد از رها کردن دانشگاه، مادر جیمی آنچنان از پسر خود ناامید شد که او را از خانه بیرون انداخت.

اما تصمیم جیمی نتیجه داد.

حالا ۷ سال بعد، جیمی که در فضای مجازی با نام «مستر بیست» (MrBeast) شناخته می شود، ۱۶۷ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد، بیشتر از هر تولیدکننده ی محتوای فردی دیگری در این شبکه اجتماعی.

او در تیک تاک ۸۵ میلیون دنبال کننده و در اینستاگرام نیز ۳۹ میلیون دنبال کننده دارد. و او اولین نفری هم بود که توانست در تردز، شبکه اجتماعی جدید شرکت متا به یک میلیون دنبال کننده دست یابد.

او حالا در ۲۵ سالگی یک امپراتوری به سرعت در حال رشد را تحت مدیریت خود دارد که ممکن است بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

او این امپراتوری را با انجام بدلکاری های پرخرج و شگفت انگیز و به همراه اهدای پول و انجام کارهای بشردوستانه ساخته است، مثل اهدای هزینه ی انجام جراحی آب مروارید برای هزار فرد نابینا تا دوباره بینایی خود را به دست آورند.

او می گوید: «فقط می خواهم ویدئوهای بهتری بسازم. پول درآوردن برایم مهم نیست. فقط می خواهم بهترین ویدئوهای کره زمین را بسازم.»

او مسابقه ی «بازی مرکب» را بازسازی کرد، دست و پای یک مأمور اِف‌بی‌آی را بست و یک قطار را داخل یک چاله ی عظیم انداخت

اغلب ویدئوهای پراکشن مستر بیست با توضیحات جیمی آغاز می شود و با مجموعه ای از بدلکاری ها، چالش ها و شوخی های پرسرعت ادامه می یابد.

او در یک ویدئو که سال گذشته منتشر کرد، یک مأمور اِف‌بی‌آی را به صندلی بست، به طرفش چاقو پرتاب کرد و به این مأمور گفت اگر بتواند تا پیش از نیمه شب او را بگیرد، ۱۰۰ هزار دلار به او خواهد داد. در ادامه تعقیب و گریزی دیوانه وار شامل هزارتوی پرچینی، تغییر قیافه و فرار با جت شخصی صورت گرفت.

او با پول زیادی که حالا در اختیار دارد می تواند مخاطبان را به همراه خود به جایی ببرد که چیزهایی ببینند که خود هرگز امکانش را ندارند. مانند ویدئویی که جیمی در آن به هتل های لوکس سراسر دنیا می رفت، از جمله یک قلعه که هزینه ی یک شی اجاره ی آن یک میلیون دلار بود.

این کار خیلی جالبی است چون به مخاطبان خود امکان دیدن چیزی را می دهد که در زندگی واقعی هرگز نمی توانند ببینند. چه کسی را سراغ دارید که بتواند در یک هتل میلیون دلاری اتاق بگیرد؟

برخی ویدئوهای مستر بیست با نمایش خودنمایانه ی ثروت همراه هستند، مانند ویدئوی پرواز با گران قیمت ترین بلیت هواپیمای دنیا.

اما با وجود افزایش روزافزون درآمد و ثروت او، جیمی و دوستانش که او را در ساخت ویدئوهایش همراهی می کنند در تمامی ماجراجویی های خود رفتار ساده و بی تکلفی دارند و همین امر سبب شده مخاطبان با او احساس نزدیکی کنند.

سال گذشته پس از آنکه مستر بیست نسخه ی واقعی مسابقه ی «بازی مرکب» را به اجرا درآورد، تعداد دنبال کنندگانش در ویدئو با افزایش زیادی همراه بود. این ویدئو ۴۶۰ میلیون بار دیده شده است.

با افزایش شهرت مستر بیست، بودجه ی او برای ساخت ویدئو نیز افزایش یافته است. او در یکی از ویدئوهای اخیرش یک قطار واقعی را درون یک گودال عظیم انداخت. به گفته ی جیمی او هفته ای یک میلیون دلار صرف ویدئوهایش می کند.

ویدئوهایش شکل ویژه ای از انجام کارهای خیر هستند

جیمی در ماه ژانویه ویدئویی تحت عنوان «هزار نابینا برای اولین بار می توانند بینند» منتشر کرد که در آن در حضور پزشکان هزینه ی انجام عمل آب مروارید هزار بیمار را برعهده گرفت. پس از بیرون آمدن بیماران از اتاق عمل که از چشمان برخی از آن ها اشک جاری بود، جیمی به بعضی از آن ها چمدانی پر از پول داد.

او به یکی از این بیماران که یک زن بود گفت: «این ۱۰ هزار دلار برای شما است تا روزتان بهتر شود.» زن با شنیدن این جمله به زمین افتاد و فریاد زد. جیمی با تعجب پرسید: «حالش خوب است؟»

در ویدئوی دیگری که در ماه مه منتشر شد، جیمی برای ۲ هزار فرد قطع عضو شده، دست و پای مصنوعی خریداری کرد.

برخی منتقدان جیم را به سوء استفاده از افراد آسیب پذیر برای گرفتن بازدید و افزایش درآمد متهم کرده اند.

اما برخی شیوه ی مستر بیست در تقسیم درآمد خود از یوتیوب برای حمایت از امور خیریه را خلاقانه می دانند. چرا که او از مخاطبانش می خواهد به جای اهدای پول، صرفاً به تماشای ویدئوهای او بنشینند. و هر چه افراد بیشتری ویدئوهای او را ببینند، او درآمد بیشتری کسب می کند و می تواند برای کارهای خیریه پول اهدا کند.

با این حال، برخی کارشناسان می گویند این ویدئوهای مستر بیست این پیام مخرب را دارد که مشکلات اجتماعی را می توان از طریق کارهای خیر افراد ثروتمند حل کرد، نه از طریق اقدامات سیستماتیک تر دولت.

فرمول موفقیت مستر بیست از اجزای مختلفی تشکیل شده است: جذابیت معمولی و شور و ذوق او، پروداکشن پرهزینه ی ویدئوها و بدلکاری های استادانه آن ها، به همراه پول زیادی که به راحتی در آن ها خرج می شود.

اما به عقیده ی کارشناسان، شهرت جیمی از شیوه ی ویژه ی او برای انجام کارهای خیر ناشی می شود. او مخاطبان خود متقاعد می کند که با تماشای ویدئوهای او و کمک به بیشتر شدن بازدیدهای آن ها، در نوعی مشارکت اخلاقی سهیم می شوند.

او با همین شیوه توانسته است میلیون ها دلار برای کاشت درخت پاکسازی اقیانوس ها از زباله های پلاستیکی و خرید لباس برای افراد نیازمند پول جمع آوری کند.

جیمی در مصاحبه های پیشین خود گفته بود که با بررسی دقیق الگوریتم پیشنهادات یوتیوب و آمار دیگر تولیدکنندگان محتوا به فرمولی برای محبوب کردن ویدئوهای خود رسید.

فرمت محتوای بسیاری از ویدئوهای او به گونه ای است که مخاطبان را تشویق می کند برای دیدن نتیجه، ویدئو را تا انتها تماشا کنند، امری که سبب می شود درآمد بیشتری نصیب هم جیمی و هم یوتیوب شود و احتمال پیشنهاد شدن ویدئوهای او توسط الگوریتم یوتیوب بیشتر گردد.

ویدئوهای او بسیار فکر شده هستند و محتوای آن ها جذب کننده، دست اول و عاری از تقلیدند.

جیمی حالا به الگویی برای نسل های جوان تری بدل شده است که آرزو دارند به تولیدکننده ی محتوا واینفلوئنسر موفقی در شبکه های اجتماعی بدل شوند.

مستر بیست ذهنیت شدنی بودن هر کاری که مایل به انجام آن باشید را ایجاد می کند و این امر برای کسانی که دوست دارند سبک زندگی او را تقلید کنند جذابیت زیادی دارد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید