باهوش ترین و بااستعدادترین مردان و زنان جهان به این کشورها می روند

باهوش ترین و بااستعدادترین مردان و زنان جهان به این کشورها می روند

در این گزارش آمده است که این کشور اروپایی برای ده سال متوالی تاج و تخت خود را حفظ کرده و از “سطوح بالای حمایت اجتماعی” و کیفیت محیط طبیعی خود نهایت استفاده را برده است.

کد خبر : ۱۶۱۷۰۱
بازدید : ۳۳

بر اساس شاخص رقابت پذیری جهانی استعداد در سال ۲۰۲۳ توسط مدرسه کسب وکار INSEAD منتشر شده، سوئیس بار دیگر رقابتی ترین کشور جهان از لحاظ استعداد است.

در این گزارش آمده است که این کشور اروپایی برای ده سال متوالی تاج و تخت خود را حفظ کرده و از “سطوح بالای حمایت اجتماعی” و کیفیت محیط طبیعی خود نهایت استفاده را برده است.

51

به همین شکل، سنگاپور به لطف نیروی کار تحصیل کرده و اقتصاد نوآورانه خود در جایگاه دوم قرار گرفته و پس از آن آمریکا قرار دارد که پس از کسب رتبه چهارم در رتبه بندی سال ۲۰۲۲، امسال به جایگاه سوم صعود کرده است.

52

این گزارش سالانه بررسی می کند که چطور ۱۳۴ کشور جهان توانسته اند استعدادها را جذب، رشد داده و حفظ نمایند. ده کشور برتر این فهرست در زمینه رقابت پذیری استعدادی در طول دهه گذشته ثابت مانده اند و سوئیس و سنگاپور همواره به عنوان “پیشروهای آشکار” در صدر جدول قرار دارند.

در این گزارش آمده است: «در طول دهه گذشته، ما شاهد پیوندی تزلزل ناپذیری بین ثروت یک کشور و رقابت پذیری استعدادهای آن بوده ایم و اقتصادهای ثروتمندتر همچنان بر اقتصادهای فقیرتر برتری دارند».

53

رقابتی ترین کشورهای جهان از لحاظ جذب استعدادها

    سوئیس

    سنگاپور

    ایالات متحده

    دانمارک

    هلند

    فنلاند

    نروژ

    استرالیا

    سوئد

    بریتانیا

    لوگزامبورگ

    ایرلند

    کانادا

    آلمان

    نیوزیلند

54

چین و هند کجا هستند؟

سایر کشورهای اروپایی نیز در این فهرست عملکرد خوبی داشته اند. دانمارک، هلند، فنلاند و نروژ به ترتیب در رده های چهارم، پنجم، ششم و هفتم قرار گرفتند. از دیگر نکات قابل توجه می توان به استرالیا اشاره کرد که در رتبه هشتم و بریتانیا در رتبه دهم قرار دارد. چین در این رده بندی از رده ۴۷ به رده ۴۰ صعود کرده است.

هند که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ به سومین اقتصاد بزرگ تبدیل شود، در جایگاه ۱۰۳ قرار گرفته است. INSEAD این امر را به “رکود در احساسات تجاری” نسبت داده که توانایی این کشور برای جذب استعدادها از خارج و داخل را کاهش داده است.

55

جنگ استعدادهای بیشتری در راه است

با ادامه ابهامات و تنش های بین المللی در تجارت، سرمایه گذاری و سیاست، رقابت کشورها برای استعدادیابی در دهه آینده تشدید خواهد شد.

در این گزارش آمده است که باید انتظار جنگ های استعدادی بیشتری را در آینده داشت و کیفیت زندگی و پایداری «دارایی هایی حیاتی» برای کشورهایی خواهند بود که می خواهند به هاب های استعداد جهان تبدیل شوند. علاوه بر این، ظهور هوش مصنوعی در صنایع مختلف می تواند اختلاف استعداد را تشدید کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید