وفور تریاک در تاجیکستان!، ۲.۵ تُن مواد مواد مخدر کشف شد

وفور تریاک در تاجیکستان!، ۲.۵ تُن مواد مواد مخدر کشف شد

آژانس کنترل مواد مخدر تاجیکستان گفته است که به‌رغم ادعای طالبان مبنی بر کاهش قاچاق مواد مخدر از افغانستان، هیچ نشانه‌ای از آن نمی‌بیند.

کد خبر : ۱۷۵۲۳۹
بازدید : ۲۶۴

این نهاد افزوده که براساس گزارش‌های اخیرش، تولید مواد مخدر در آزمایشگاه‌های مخفی در افغانستان شروع شده است که این مواد در نخست به تاجیکستان قاچاق شده و پس از آن به کشورهای دیگر منتقل می‌شود.

طبق گزارش، بیش از ۲.۵ تُن مواد مواد مخدر در مناطقی از تاجیکستان در مرز افغانستان در سال ۲۰۲۳ کشف و ضبط شد که بیش از نیمی از کل مواد مخدر کشف شده در این کشور در سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

از جانبی، این اداره تاجیکستانی خاطرنشان کرده که دوشنبه هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد اقدامات مبارزه با مواد مخدر که توسط طالبان انجام شده، دریافت نکرده است.

گفتنی است که با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه در فرمانی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور را منع کرد.

پیش از این، انیوبا سود، نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد (UNODC) گفت که منع کشت کوکنار و خشک‌سالی در افغانستان، شهروندان کشور به‌ویژه کشاورزان را با بحران جدی بشری روبه‌رو کرده است.

براساس گزارش سازمان ملل، در سال گذشته میلادی تنها ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در افغانستان کوکنار کشت شده بود.

بربنیاد این گزارش، درآمد دهقانان از بابت فروش تریاک در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۶ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید