سگ‌های وحشی استرالیایی 2 هزار سال قبل مثل «انسان» دفن می‌شدند

سگ‌های وحشی استرالیایی 2 هزار سال قبل مثل «انسان» دفن می‌شدند

گفته می‌شود سگ بهترین دوست انسان است، اما سگ وحشی استرالیایی یا همان «دینگو» برخلاف بدگویی هایی که از آن شده است، میان بومیان استرالیا جایگاه بالایی داشته که موجب شگفتی محققان شده است.

کد خبر : ۱۵۸۱۶۱
بازدید : ۸۷۱۷

فرادید| بر اساس تحقیقات جدید به رهبری کارشناسان دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه استرالیای غربی، دینگوها قبل از دوران استعمار توسط بومیان اهلی می‌شدند و حتی در زمان مرگ مراسم تدفین برایشان به جا آورده می‌شد.

به گزارش فرادید، محققان بقایایی را از سایت باستان‌شناسی Curracurrang در جنوب سیدنی بررسی کردند؛ جایی که تاریخ‌گذاری رادیوکربنی استخوان‌های دینگو نشان داد این حیوانات ۲۰۰۰ سال پیش درست در کنار انسان‌ها دفن شده بودند. 

به گفته دکتر لوکاس کونگولوس، محقق ارشد، مراقبت‌های انجام‌شده برای دفن این حیوانات نشان‌دهنده‌ی رابطه نزدیک بین انسان‌ها و دینگوها است. 

دکتر کونگولوس می‌گوید: «همه دینگوها دفن نمی‌شدند، اما در همه مناطقی که این قبیل تدفین‌ها در آن‌ها ثبت شده، فرآیند و روش‌های تدفین کاملا یا تقریباً مشابه با آیین‌های تدفین انسان در همان منطقه است. این موضوع نشان‌دهنده پیوند نزدیک مردم و دینگوها و جایگاه تقریباً انسانی آن‌هاست».

2

با اینکه این تدفین‌ها تنها لزوما نشانه اهلی کردن دینگوها توسط بومی‌های استرالیا نیستند، با این حال، دندان‌های به شدت فرسوده‌ی یافت‌شده در این مکان نشان‌دهنده‌ی رژیم غذایی دینگوهاست که شامل استخوان‌های بزرگی میشده که شاید از ضایعات وعده‌های غذایی انسان باشد. 

محققان بقایای دینگوها را هم در سنین مختلف در این مکان شناسایی کردند، از توله دینگو گرفته تا دینگوهای شش تا هشت ساله. به گفته محققان، این بقایا نشان می‌دهد بومیان فقط به دینگوهای جوان تا پیش از بازگشت به طبیعت اهمیت نمی‌دادند، بلکه روابط بسیار اساسی‌تری با آن‌ها داشتند. 

پروفسور سوزان اوکانر، از نویسندگان این مقاله گفته است: «این یافته‌ها پیشرفت مهمی در درک ما از رابطه بین بومیان استرالیا و دینگوها محسوب می‌شود.»

مترحم: زهرا ذوالقدر 

۱۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید