(عکس) برای نخستین بار دیده شد؛ کوسه سفید تازه متولد شده

(عکس) برای نخستین بار دیده شد؛ کوسه سفید تازه متولد شده

کوسه‌های سفید بزرگ، که دانشمندان آن‌ها را کوسه سفید می‌نامند، در واقع دو رنگ هستند. بدن آن‌ها خاکستری است و زیر شکم آن‌ها سفید است. آن‌ها می‌توانند به طول ۶ متر برسند و وزن آن‌ها به چیزی حدود ۷۰۰ کیلوگرم تا ۲ تن می‌رسد.

کد خبر : ۱۷۴۱۵۱
بازدید : ۴۸

برای اولین بار یک کوسه سفید تازه متولد شده، به صورت تصادفی دیده شده است. این یافته یکی از عجیب‌ترین یافته‌ها برای دانشمندان به شمار می‌رود. زیرا تا کنون هیچ کوسه سفید تازه متولد شده‌ای دیده نشده و حتی چگونگی تولد و محل به دنیا آمدن آن‌ها برای دانشمندان ناشناخته است.

یک مستندساز حیات وحش و یک زیست شناس، در سواحل مرکزی کالیفرنیا در حال فیلمبرداری از آب‌های نزدیک سانتا باربارا بودند که به یک کشف شگفت‌انگیز دست یافتند: یک بچه کوسه سفید یک متری.

کوسه‌های سفید بزرگ، که دانشمندان آن‌ها را کوسه سفید می‌نامند، در واقع دو رنگ هستند. بدن آن‌ها خاکستری است و زیر شکم آن‌ها سفید است. آن‌ها می‌توانند به طول ۶ متر برسند و وزن آن‌ها به چیزی حدود ۷۰۰ کیلوگرم تا ۲ تن می‌رسد.

چیزی که توجه این دو نفر را جلب کرد این بود که این کوسه با یک ماده سفید صمغی پوشیده شده بود. در ادامه پژوهش‌ها آن‌ها تصویر را بزرگ‌تر کردند و متوجه شدند که این ماده سفید زمانی که کوسه شنا می‌کند از بدن او خارج می‌شود. در واقع آن‌ها به این نتیجه رسیدند که کوسه در حال پاک کردن لایه جنینی خود است.

یافته‌های آن‌ها در نهایت می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد تولد کوسه‌های سفید بزرگ، که مدت‌ها در هاله‌ای از رمز و راز بوده، در اختیار جامعه علمی قرار دهد. جایی که کوسه‌های سفید متولد می‌شوند یک راز بزرگ است چرا که هیچ کس تا کنون نتوانسته محل تولد آن‌ها را مشخص کند و حتی کسی تا به حال یک کوسه تازه متولد شده ندیده است. حتی اگر یافته‌ای هم بوده، کوسه‌ای بوده که در داخل بدن کوسه مادر مرده، دیده شده است. بنابراین این نمونه یک یافته فوق‌العاده است که تاکنون هیچ چیزی شبیه به ان پیدا نشده است.

35

محققان دیگر بر این باورند که مشاهده کوسه‌های سفید تازه متولد شده در حال شنا بسیار نادر است و هر مدرک ویدیویی یا عکاسی جدید، بسیار ارزشمند خواهد بود. آن‌ها می‌گویند: «از آنجایی که به مرور زمان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای عموم قابل دسترس‌تر می‌شود، احتمالاً رفتارهای منحصر به فرد یا غیرعادی‌تری را در حیات وحش ثبت خواهیم کرد، از جمله جایی که بسیاری از گونه‌های کوسه در آن جفت‌گیری می‌کنند و به دنیا می‌آیند. چنین مشاهداتی می‌تواند به ما در حفظ بهتر این گونه‌ها و زیستگاه‌های ضروری آن‌ها کمک کند.»

کارشناسان دیگر نیز بر این باورند که این ماده صمغی سفید رنگ می‌تواند بقایای ماده رحمی که کوسه سفید بزرگ باردار برای تغذیه نوزادان خود در مرحله بارداری تولید می‌کنند باشد. اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد برای مثال اینکه ماده سفید ممکن است صرفاً یک بیماری پوستی بوده باشد.

کوسه های سفید بزرگ قرن ها انسان را مجذوب و وحشت زده کرده‌اند. ماهیت تهاجمی و دهان باز پر از حدود ۳۰۰ دندان تیغی آنها را به یک کابوس کامل تبدیل کرده است. فیلم ۱۹۷۵ استیون اسپیلبرگ «آرواره‌ها» جایگاه کوسه سفید بزرگ را در فرهنگ عامه تثبیت کرد و موجب پارانویای بسیاری از شناگران اقیانوس را در مورد آنچه ممکن است در اعماق زیر زمین پنهان شده باشد، شد.

در حقیقت، حملات کوسه‌های سفید بزرگ بسیار نادر هستند و به طور میانگین هر سال تنها ۷۰ مورد است. بر اساس گزارشات منتشر شده، احتمال اصابت صاعقه به فردی هفت برابر بیشتر از حمله یک کوسه سفید بزرگ است.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید