پرکارترین بازیگران اکران ۱۴۰۲ کدامند؟؛ پژمان، شبنم، پردیس و دیگران!

پرکارترین بازیگران اکران ۱۴۰۲ کدامند؟؛ پژمان، شبنم، پردیس و دیگران!

با آغاز اکران عمومی «هتل»، در کنار قدرت‌نمایی این فیلم برای فتح گیشه سینماها، پژمان جمشیدی هم به جمع بازیگران سه‌فیلمه در اکران ۱۴۰۲ اضافه شد.

کد خبر : ۱۵۶۱۷۴
بازدید : ۱۰۲

باید اعتراف کنیم که سال‌هاست دوره تأثیرگذاری مستقیم ترکیب بازیگران بر عملکرد فیلم‌ها در گیشه، سپری شده و کمتر بازیگری را می‌توان سراغ گرفت که حضورش در یک فیلم بتواند تضمین‌کننده توفیق آن در گیشه باشد. با این همه، اما همچنان رصد عملکرد بازیگران در چرخه اکران، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

اکران سال ۱۴۰۲ تا به اینجا و روی کاغذ، کارنامه‌ای آبرومندتر از سال گذشته داشته و به مدد اتفاقات ویژه‌ای که فیلم «فسیل» رقم زد، از نظر آمار و ارقام شاهد رشد استقبال مخاطبان از سینمای ایران در این سال هستیم. اتفاق ویژه‌ای که به نظر می‌رسد، «هتل» قصد تکرار آن را داشته باشد.

فارغ از عملکرد فیلم‌ها در گیشه، در این گزارش به بررسی تعداد فیلم‌های هر بازیگر از ابتدا امسال بر پرده سینما‌ها پرداخته‌ایم. تعدد فیلم‌هایی که در مواردی مقایسه عملکرد آن‌ها در گیشه به‌وضوح این گزاره را ثابت می‌کند که یک بازیگر نمی‌تواند در زمینه توفیق یک فیلم در گیشه، تعیین‌کننده نهایی باشد.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش «فرارو» از بازیگران پرکار در نیمه نخست اکران ۱۴۰۲ است.

پژمان جمشیدی؛ شهر هرت، بی‌مادر، هتل

قبل از مصاحبه عادل فردوسی‌پور با همایون شجریان که بازتاب‌های بسیاری در فضای مجازی داشت، این برنامه‌ساز خوش‌فکر و خوش‌سلیقه، سراغ چهره‌ای محبوب رفت که پس از سال‌ها حضور در زمین چمن، با تغییر مسیر خود به سمت سینما، بخش دیگری از توانمندی‌هایش را به اثبات رساند. پژمان جمشیدی، این روز‌ها یکی از پرکارترین و در عین حال خوش‌اقبال‌ترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود.

او بازیگری است که همزمان توانسته نظر منتقدان و مخاطبان را به سوی خود جلب کند و تا به اینجا خیلی هوشمندانه مسیر خود در سینما را پیموده است.

جمشیدی این روز‌ها فیلم «هتل» را روی پرده دارد که تا همینجا تبدیل به رقیبی قدر برای «فسیل» شده است و دور از انتظار نیست اگر طی ۶ ماهه دوم بتواند عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را هم از آن خود کند!

این بازیگر پیش‌تر با فیلم «شهر هرت» یکی از موفق‌ترین عملکرد‌ها را در ترکیب اکران امسال داشت و حضورش در فیلم هم نقشی تعیین‌کننده در توفیق آن داشته است.

اما متفاوت‌ترین فیلم جمشیدی در اکران امسال «بی‌مادر» بوده است. فیلمی که این بازیگر ایفای نقشی جدی و تا حدودی تلخ را در آن برعهده داشته است و البته این نقش‌آفرینی جدی، مانند نقش‌های کمدی این بازیگر مورد استقبال مخاطبان عام قرار نگرفته است.

در کنار این فیلم‌ها جمشیدی دو فیلم مهم «شیشلیک» و «ویلای ساحلی» را در انتشار اکران عمومی دارد. دو فیلمی که در کنار رضا عطاران در آن‌ها ایفای نقش کرده و طبق قواعد حاکم برگیشه شانس بسیار بالایی برای فروش دارند، اما اکران هر دو فعلا با، اما و اگر‌هایی مواجه است.

شبنم مقدمی؛ شهر هرت، ستاره‌بازی، زنبور کارگر

تنوع فعالیت‌های او به‌ویژه در بستر شبکه‌های خانگی، در سال‌های اخیر چهره‌ای پرکار از او به نمایش گذاشته است. شبنم مقدمی در مسیر فعالیت‌های خود اهل ریسک کردن است و شاید به همین دلیل انواع پیشنهاد‌ها را هم برای نقش‌آفرینی هم برای حضور‌ها دیگر در مقابل دوربین، می‌پذیرد.

در هفته‌های اخیر که حضور او در برنامه «صداتو» به‌عنوان یکی از کمک‌کننده‌ها موردتوجه مخاطبان در شبکه خانگی قرار گرفته بود، او در فیلم کمدی «شهر هرت» به‌عنوان دومین فیلم پرفروش سال هم ایفای نقش داشت و همزمان فیلم متفاوت «ستاره‌بازی» هم با نقش‌آفرینی او روی پرده رفت.

چند هفته پیش هم فیلم «زنبور کارگر» با نقش‌آفرینی شبنم مقدمی به ترکیب اکران اضافه شد تا او با سه فیلم روی پرده تبدیل به پرکارترین بازیگر زن اکران ۱۴۰۲ شود.

صابر ابر؛ بعد از رفتن، کت چرمی، بی‌رویا

یکی از نکات مشهود درباره جشنواره فیلم فجر سال گذشته، رویکرد قهرآمیز بازیگران با این رویداد بود که به‌صورت واضحی منجر به غیبت چهره‌ها در جشنواره شد. صابر ابر هم هرچند در ادامه همین رویکرد، در جشنواره حاضر نشد، اما از نظر فیلم‌های بخش مسابقه، عنوان پرکارترین بازیگر فجر را از آن خود کرد.

ابر در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر با سه فیلم «بعد از رفتن»، «کت چرمی» و «یادگار جنوب» حضور داشت که از این سه فیلم، دو فیلم اول در چرخه اکران امسال روی پرده رفته‌اند.

در فیلم «کت چرمی» جواد عزتی ایفاگر نقش اصلی است، اما صابر ابر یکی از نقش‌های فرعی و مهم را برعهده دارد. در فیلم «بعد از رفتن»، اما او بازیگر اصلی است.

این بازیگر در کنار اکران عمومی این دو فیلم، فیلم «بی‌رویا» را هم در اکران آنلاین داشت. فیلمی که دو سال پیش در جشنواره فجر حضور داشت و به‌دلیل انتشار نسخه غیرقانونی آن، قربانی قاچاق شد. فیلم به همین دلیل پیش از ورود به چرخه اکران عمومی، در قالب اکران آنلاین، در پلتفرم‌ها عرضه شد.

پردیس پورعابدینی؛ غریب، بی‌مادر، خائن‌کشی

پردیس پورعابدینی که پیش‌تر با حضور در سریال خانگی «آقازاده» به مخاطبان معرفی شده بود، برای ورود به سینمای حرفه‌ای پیشنهاد حضور در سه پروژه را پذیرفت که هر سه امسال روانه پرده سینما‌ها شدند.

او ابتدای امسال و به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی را روی پرده داشت و بعدتر فیلم «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی هم از او به نمایش عمومی درآمد.

پورعابدینی در هر دو این فیلم‌ها نقش‌هایی پیچیده و دشوار داشت که برای اولی یعنی «غریب» سیمرغ بلورین هم دریافت کرد.

سومین پروژه مهمی که پورعابدینی در آن ایفای نقش کرده بود، فیلم «خائن‌کشی» تازه‌ترین ساخته مسعود کیمیایی بود که البته این فیلم هنوز به اکران عمومی درنیامده است، اما عرضه آن در قالب یک مینی‌سریال منجر به دیده شدن نقش‌آفرینی کوتاه پورعابدینی در آن شد.

بنا به گفته علی اوجی، تهیه‌کننده «خائن‌کشی» برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم همچنان در جریان است و بعید نیست تا پایان همین امسال شاهد اکران محدود آن باشیم.

بازیگران دو فیلمه؛ از «محسن» تا «هدی»

در کنار بازیگران سه‌فیلمه چرخه اکران امسال سینماها، تعداد قابل‌توجهی از بازیگران هم از ابتدای امسال دو فیلم را بر پرده سینما‌ها داشته‌اند.

با آغاز اکران «هتل» محسن کیایی به جمع این بازیگران دو فیلمه پیوست. کیایی پیش‌تر فیلم «نگهبان شب» را روی پرده سینما‌ها داشت.

هدی زین‌العابدین دیگر بازیگر دو فیلمه امسال است که پیش‌تر در نقش فرعی در فیلم «دسته دختران» ایفای نقش کرده بود و این روز‌ها در مقام بازیگر نقش اصلی فیلم «دست‌انداز» را روی پرده دارد.

فرهاد قائمیان هم با دو نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز در فیلم‌های «غریب» و «مصلحت» جزو بازیگران فعال سینمای ایران در چرخه اکران امسال بوده است.

مجید نوروزی که در فیلم «مصلحت» نقش فرزند فرهاد قائمیان را ایفا می‌کند هم بعد از این فیلم، این روز‌ها فیلم «زنبور کارگر» را هم روی پرده دارد تا تبدیل به یکی از بازیگران دوفیلمه اکران امسال شود.

میترا حجار هم پس از چند سال کم‌کاری در سینما امسال دو فیلم «بی‌مادر» و «ستون ۱۴» را در دو فضای کاملا متفاوت، روی پرده سینما‌ها داشت.

شقایق دهقان و بیژن بنفشه‌خواه هم از بازیگران دو فیلمه اکران امسال هستند که در دو در دو فیلم «نارگیل ۲» و «فصل ماهی سفید» ایفای نقش کرده‌اند. بنفشه‌خواه در فیلم «گیجگاه» هم حضور دارد و می‌توان گفت با نقش‌های فرعی یکی از بازیگران سه‌فیلمه اکران امسال هم می‌تواند محسوب شود.

پژمان بازغی را هم می‌توان کم‌اقبال‌ترین بازیگر دو فیلمه در ترکیب اکران امسال دانست. او در دو فیلم شکست‌خورده «پرونده باز است» و «بچه‌های طوفان» ایفای نقش کرده است که هیچ‌یک در گیشه عملکرد موفقی نداشتند.

منبع: فرارو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید