۱۲ شخصیت انیمیشن های دیزنی که از افراد واقعی الهام گرفته شدند

۱۲ شخصیت انیمیشن های دیزنی که از افراد واقعی الهام گرفته شدند

النور اودلی نه تنها صداپیشه ی شخصیت مالفیسنت در انیمیشن «زیبای خفته» بود، بلکه فیلمسازان دیزنی از او خواستند که به عنوان مدل زنده بعضی صحنه های فیلم را هم برایشان بازی کند تا انیماتورها بتوانند این شخصیت خیالی را طراحی کنند. این بدان معنی است که ویژگی های ظاهری و حرکات اودلی منبع الهام چهره و حرکات شخصیت مالفیسنت بوده است.

کد خبر : ۱۵۶۴۹۳
بازدید : ۱۲۶

شرکت دیزنی طی تاریخ خود داستان های زیبای زیادی خلق کرده که از کودکی همراه ما بوده اند. بسیاری از شخصیت های این داستان ها محبوب ما بوده اند و بعضی هایشان هم نزدیکی زیادی به قلب مان داشته اند.

با این حال، چیزی که شاید ندانید این است که بسیاری از این شخصیت ها بر اساس افرادی واقعی و در برخی موارد هم سلبریتی ها طراحی شده بودند.

۱- کرکس ها در «کتاب جنگل» (The Jungle Book) – گروه بیتلز

53

در زمان ساخت نسخه ی انیمیشنی داستان «کتاب جنگل»، دیزنی و فیلمسازانش به فکر حضور افتخاری اعضای گروه موسیقی مشهور بیتلز در این انیمیشن افتادند. سال ۱۹۶۷ بود و آن ها دیگر به یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی آن زمان تبدیل شده بودند.

قرار شد جان لنون، پل مک کارتنی، جورج هریسون و رینگو استار صداپیشه ی ۴ کرکس انیمیشن «کتاب جنگل» شوند. این کرکس ها مدل موهای عجیبی هم داشتند و باید آهنگ مشهوری به نام That’s What Friends Are For را می خواندند. با این حال، گرچه اعضای گروه بیتلز منبع الهام این کرکس ها بودند، اما این باعث نشد که همه چیز طبق برنامه پیش رود.

اینطور که گفته می شود لنون ترجیح می داد در این انیمیشن حضور نداشته باشد. او به مدیر گروه موسیقی شان، برایان اپستاین گفته بود که به دیزنی بگوید بهتر است از الویس پریسلی استفاده کنند.

با مخالفت لنون، صداپیشگی اعضای گروه بیتلز در این انیمیشن میسر نشد و صرفاً لهجه ای شبیه به لهجه ی مردم لیورپول، زادگاه اعضای گروه بیتلز، برای صداپیشگان کرکس ها طراحی شد.

۲- مالفیسنت در «زیبای خفته» (The Sleeping Beauty) – النور اودلی

54

النور اودلی نه تنها صداپیشه ی شخصیت مالفیسنت در انیمیشن «زیبای خفته» بود، بلکه فیلمسازان دیزنی از او خواستند که به عنوان مدل زنده بعضی صحنه های فیلم را هم برایشان بازی کند تا انیماتورها بتوانند این شخصیت خیالی را طراحی کنند. این بدان معنی است که ویژگی های ظاهری و حرکات اودلی منبع الهام چهره و حرکات شخصیت مالفیسنت بوده است.

اودلی منبع الهام شخصیت نامادری بدجنس سیندرلا هم بود.

۳- جسیکا ربیت در «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» (Who Framed Roger Rabbit) – ریتا هیورث

55

فیلم موفق «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» به دلیل حضور شخصیت جسیکا ربیت و ظاهر منحصر به فردش تبدیل به اثری ماندگار شد. اما خلق این شخصیت حاصل تصادف نبود و جسیکا ربیت بر اساس ریتا هیورث، بازیگر مشهور عصر طلایی هالیوود طراحی شده بود.

نویسنده ی فیلم، گری کی. وولف، در ابتدا شخصیت رقصنده ی انیمیشن کوتاه  Red Hot Riding Hood را مبنای طراحی جسیکا ربیت قرار داده بود. با این حال، طی فرآیند تولید فیلم، چهره ی جسیکا ربیت دستخوش تغییر شد.

این تغییر با الهام از چندین بازیگر زن مختلف، اما بیشتر از همه ریتا هیورث بود. به گفته ی ریچارد ویلیامز، کارگردان فیلم، او سعی کرد چهره ی جسیکا ربیت را شبیه هیورث درآورد و موهایش را شبیه به بازیگر زن دیگری به نام ورونیکا لیک.

۴- کلاهدوز دیوانه در «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) – اِد وین

56

کلاهدوز دیوانه یکی از متفاوت ترین و خاص ترین شخصیت های انیمیشن «آلیس در سرزمین عجایب» است. منبع الهام کلاهدوز دیوانه، حرکات، ظاهر و شخصیت بازیگر مردی به نام اِد وین بود. او صداپیشگی این شخصیت را هم برعهده داشت.

۵- ادنا مودا در «شگفت انگیزها» (The Incredibles) – لیندا هانت

57

گرچه تصور می شود داستان ادنا مودا، شخصیت انیمیشن «شگفت انگیزها» در اصل بر اساس زندگی طراح مُدی به نام ادیت هد بوده، اما این شخصیت شباهت تقریباً بی نقصی به بازیگری به نام لیندا هانت دارد.

۶- اسکات در «گربه های اشرافی» (The Aristocats) – لویی آرمسترانگ

58

شخصیت اسکات، یکی از گربه های انیمیشن «گربه های اشرافی» در ابتدا برای لویی آرمسترانگ، خواننده ی جاز و نوازنده ی ترومپت نوشته شده بود. قرار بود او صداپیشه ی این شخصیت که در ابتدا نامش ساچمو بود، شود.

با این حال، چند مشکل پزشکی غیرمنتظره باعث شد آرمسترانگ نتواند در این پروژه حضور پیدا کند. درنتیجه، موزیسین دیگری به نام اسکاتمن کرادرز را جایگزین او کردند. به همین دلیل نام این شخصیت را به اسکات تغییر دادند و آهنگ جدیدی هم برایش نوشتند که کرادرز آن را اجرا کرد.

۷- دکتر فسیلیر در «شاهدخت و قورباغه» (The Princess and the Frog) – مایکل جکسون

59

دکتر فسیلیر، شخصیت شرور انیمیشن «شاهدخت و قورباغه» بر اساس مایکل جکسون طراحی شد. شباهت زیاد این دو نه تنها در اندام باریک و سبک لباس پوشیدن شان، بلکه در رقص هایی که دکتر فسیلیر طی فیلم دارد هم مشهود است. حرکات و حالت بدن این شخصیت هم مانند مایکل جکسون است.

۸- آریل در «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) – آلیسا ملانو

60

وقتی مغز متفکرهای دیزنی شروع به طراحی شخصیت آریل در انیمیشن «پری دریایی کوچولو» کردند، می خواستند یک زن جوان زیبا، شیرین و مدرن را به تصویر بکشند، به همین دلیل از بازیگری به نام آلیسا ملانو الهام گرفتند.

ملانو یک بار در مصاحبه ای گفت که خود از این موضوع بی خبر بود و بعدها فهمیده بود منبع الهام شخصیت آریل بوده، زمانی که از او برای حضور در یک مستند درباره ی نحوه ی ساخت این انیمیشن دعوت شد. خالقان «پری دریایی کوچولو» از تصاویر او در دوران نوجوانی برای طراحی این شخصیت فراموش نشدنی استفاده کرده بودند.

۹- اورسولا در «پری دریایی کوچولو» – دیواین

61

هریس گلن میلستد، معروف به دیواین، یک بازیگر آمریکایی شناخته شده بود که منبع الهام اورسولا، شخصیت شرور انیمیشن «پری دریایی کوچولو» بود. اجراهای او نقش مهمی در شکل گیری چهره، سبک لباس و شخصیت اورسولا داشت.

۱۰- آلیس در «آلیس در سرزمین عجایب» – کاترین بومونت

62

شخصیت اصلی انیمیشن «آلیس در سرزمین عجایب» بر اساس بازیگری به نام کاترین بومونت طراحی شده بود. او صداپیشه ی شخصیت آلیس هم بود. انیماتورهای دیزنی برای جان بخشی به شخصیت آلیس، از بومونت به عنوان مدل زنده استفاده کردند.

او آن زمان تنها ۱۰ سال داشت. تصاویر زیادی از بومونت در مراحل ساخت این فیلم وجود دارد و یک ویدئو نیز هست که او را در حال بازیگری و صداپیشگی برای شخصیت آلیس نشان می دهد.

۱۱- کروئلا دویل در «صد و یک سگ خالدار» (۱۰۱ Dalmatians) – تلولا بنک هد

63

نسخه ی انیمیشنی کروئلا دویل نخستین بار در سال ۱۹۶۱ با انیمیشن «صد و یک سگ خالدار» روی پرده ظاهر شد. مارک دیویس، سرپرست تیم انیماتورهای فیلم، باید شخصیت کروئلا را از صفر طراحی می کرد، به همین دلیل او و تیمش برای طراحی کروئلا از شخصیت و حرکات تلولا بنک هد، بازیگر عصر طلایی هالیوود الهام گرفتند.

۱۲- سفید برفی در «سفید برفی و هفت کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarfs) – مارج چمپین

64

مارج چمپین یکی از شناخته شده ترین رقصنده های قرن بیستم بود. وقتی تنها ۱۴ سال داشت، در نقش سفید برفی پذیرفته شد. کار او بازسازی صحنه های این شخصیت در برابر انیماتورها بود. با این حال، از او خواسته شد که نرمی و ظرافتی که در رقص خود دارد را هم حفظ کند، ویژگی هایی که شخصیت سفید برفی را ساختند.

یکی از دلایل انتخاب چمپین برای این نقش، پدرش بود. او استعدادی استثنایی در رقص و بازیگری داشت، اما مانند اشراف بزرگ شده بود و مثل آن ها رفتار می کرد. پدرش، ارنست بلچر به او یاد داده بود که تعظیم کند و همیشه رفتار ظریفی داشته باشد.

در حقیقت، تربیت چمپین باعث شد او این نقش را بگیرد، چرا که حرکات و حالت بدنش شبیه آن چیزی بود که تهیه کنندگان برای شخصیت سفید برفی مدنظر داشتند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید