پرنسس‌های دیزنی در دنیای انیمیشن چند ساله هستند؟

 پرنسس‌های دیزنی در دنیای انیمیشن چند ساله هستند؟

دیزنی از قدیم به خاطر ساخت آثار خانوادگی خوبش، شخصیت‌هایش که در موقعیت‌های جادویی روایت می‌شوند و البته پرنسس‌هایش شناخته شده است. همان‌طور که زمان به طور طبیعی تغییر کرده است، نقش‌های زنان در انیمیشن‌های دیزنی هم شروع به تغییر کرده است.

کد خبر : ۱۷۳۶۹۱
بازدید : ۸۷

تقریبا می‌شود گفت فرقی نمی‌کند چند ساله هستیم، یا در کدام دهه از تاریخ به دنیا آمده‌ایم. چنانچه کودک درونمان زنده و جاری باشد، احتمالا هنوز هم دلمان برای شخصیت‌های انیمیشنی دیزنی ضعف می‌رود و مثل روز اول به تماشای ماجراهایشان می‌نشینیم. در این مطلب به بررسی سن پرنسس های دیزنی می‌پردازیم تا ببینیم هر کدام از این شاهزاده خانم‌ها، در زمان اکران داستان خود، چند ساله بوده‌اند.

سن پرنسس های دیزنی

دیزنی از قدیم به خاطر ساخت آثار خانوادگی خوبش، شخصیت‌هایش که در موقعیت‌های جادویی روایت می‌شوند و البته پرنسس‌هایش شناخته شده است. همان‌طور که زمان به طور طبیعی تغییر کرده است، نقش‌های زنان در انیمیشن‌های دیزنی هم شروع به تغییر کرده است. کلیشه دختر ترسان و مضطربی که منتظر شوالیه‌اش در زرهی درخشان است، خوشبختانه از بین رفته است. به جای آن، دیزنی شروع به تصویر کشیدن زنان جوانی کرده است که مسئولیت زندگی خود را بر عهده می‌گیرند و کارهایشان را به روش خودشان انجام می‌دهند. این زنان به سرزمین‌های ناشناخته می‌روند و اغلب با افراد بی‌رحم و شرور روبه‌رو می‌شوند که می‌خواهند آن‌ها را بکشند، بنابراین طرفداران ممکن است از این که بدانند شاهزاده خانم‌ها در این بخش از مسیر زندیگی‌شان چند سال دارند، شگفت‌زده شوند. در ادامه به بررسی سن پرنسس های دیزنی می‌پردازیم

1- سن سفید برفی در «سفیدبرفی و هفت کوتوله»: 14 سال

Snow-White_11_11zon

هنگامی که برادران گریم برای نخستین بار شخصیت سفید برفی را خلق کردند، او فقط یک دختر بچه هفت ساله بود که قرار بود توسط یک شکارچی کشته شود. با این حال، از آنجایی که او قادر به انجام این عمل وحشتناک نبود، قبل از این که توسط ملکه شیطانی مسموم شود، 17 ساله شد. در نسخه دیزنی با نام «سفید برفی و هفت کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarfs)، زیباترین دوشیزه در تمام سرزمین‌های اطراف در واقع به سن 14 سالگی رسیده است.

طرفداران حدس می زنند که سن سفید برفی برای ایجاد ارتباط بهتر با کودکان تغییر کرده است، اما وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه نامادری او واقعاً به یک نوجوان حسادت می‌کرد، داستان غمگین‌تر می‌شود. نکته اینجاست که از داستان سفید برفی، دو بازسازی لایو اکشن هم ساخته شده است؛ «آینه، آینه» و «سفید برفی و شکارچی» که در هر دوی آن آثار، بازیگران اصلی آن در زمان فیلمبرداری، در دهه 20 سالگی خود بودند.

2- سن سیندرلا در «سیندرلا»: 19 سال

cinderella_10_11zon

سیندرلا یکی از قدیمی‌ترین شاهزاده خانم‌های دیزنی است که بر اساس داستان جادویی چارلز پرو، نوشته شده است. با این حال، او هنوز یک نوجوان است. سیندرلا، در 19 سالگی چندین سال را به عنوان خدمتکار نامادری خود گذرانده، در حالی که دو خواهر ناتنی او (که تقریبا هم‌سن سیندرلا هستند) اجازه داشته‌اند در رویدادهای اجتماعی شرکت کرده و مردان واجد شرایط را برای همسری پیدا کنند.

سیندرلا به جای این که یک نوجوان پرحاشیه باشد، به سادگی سرنوشت خود را می‌پذیرد، زیرا هرگز باور نمی‌کند که بتواند از خانه بیرون برود و زندگی مستقلی از خانواده‌اش داشته باشد. در حالی که تعداد زیادی فیلم با محوریت سیندرلا ساخته شده است، به نظر می‌رسد تقریبا همه آن‌ها به سن این شخصیت وفادار مانده‌اند.

3- سن بلا در «دیو و دلبر»: 17 سال

Beauty-and-the-Beast-4_9_11zon

بلا در «دیو و دلبر» فقط 17 سال داشت. او در این سن دقیقا در لب تیغ قرار دارد و باید انتخاب کند؛ بین نوجوانی بی‌خیال که تمام دنیا پیش رویش است و زن جوانی است که در نهایت باید اقداماتی برای بهبود آینده‌اش انجام دهد.

خوشبختانه، سن و خرد بلا در مواجهه با دیو و احساس انزوای او مفید واقع شد. از آنجا که بلا مهربان و متواضع است، کارکنان قلعه دیو به سرعت او را دوست دارند و در میان خود می‌پذیرند.

وقتی صحبت از بازسازی لایو اکشن دیو و دلبر به میان آمد، اما واتسون 25 ساله بود که فیلمبرداری شروع شد و رفتار پخته و آرام شاهزاده خانم نمادین دیزنی را کاملا به نمایش گذاشت.

4- سن آرورا در «زیبای خفته»: 16 سال

Sleeping-Beauty_8_11zon

سن آرورا در «زیبای خفته» بسیار مهم است، زیرا مالفیسنت کودک بی‌گناه را نفرین می‌کند تا قبل از غروب خورشید در تولد 16 سالگی خود بمیرد. با توجه به این که آرورا تحت تأثیر سه پری خوب و بدون هیچ تماسی با والدینش یا شخص دیگری به جنگل فرستاده می‌شود تا بزرگ شود، منطقی است که در ملاقات با یک غریبه خوش‌تیپ در جنگل، کمی ساده‌لوح باشد.

هنگامی که فیلم لایو اکشن Maleficent (با بازی آنجلینا جولی در نقش شخصیت شرور نمادین) ساخته شد، ال فانینگ، بازیگر نقش آرورای نوجوان، در واقع تنها 14 سال داشت که فیلمبرداری شروع شد. این غیرعادی است، زیرا بیشتر بازیگران تمایل دارند نقش شخصیت‌های جوان‌تر از خود را بازی کنند، اما با ظاهر معصومانه فانینگ، او نقش پرنسس جوان را به خوبی بازی کرد.

5- سن آریل در «پری دریایی کوچولو»: 16 سال

the-little-mermaid-2_7_11zon

آریل در پری دریایی کوچولو، درست مثل هر نوجوان 16 ساله دیگری است: کنجکاو، سرکش و مصمم. او فکر می‌کند همه‌چیز را در مورد دنیای انسان‌ها از آنچه از راه دور می‌بیند می‌داند، بنابراین وقتی پدرش سعی می‌کند او را از زندگی بالای آب دور نگه دارد، به اقتضای سن خود عمل می‌کند و به هر حال راه خود را می‌رود. متأسفانه، او به سختی این حقیقت را می‌آموزد که همه آنقدرها که به نظر می‌رسند، مهربان نیستند.

6- سن یاسمین در «علاءالدین»: 15 سال

aladdin_6_11zon

در حالی که ازدواج‌های سنتی و از پیش ترتیب داده شده در فضای خاورمیانه زمان علاءالدین رایج است، زنان جوان زیادی مانند یاسمین وجود دارند که ترجیح می‌دهند با عشق ازدواج کنند. زمانی که از یاسمین می‌خواهند قبل از 16 سالگی با یک شاهزاده ازدواج کند، او با پدرش بحث می‌کند که انتظارات او و همچنین قانون اشتباه است. یاسمین نسبت به سن خود بسیار بالغ است، به خصوص که به او اجازه داده نشده است کاخ را ترک کرده و تمام شگفتی‌های زندگی را تجربه کند.

7- سن مولان در «مولان»: 16 سال

Mulan_5_11zon

در انیمیشن معروف «مولان» که در سال 1998 ساخته شد، شخصیت اصلی مولان تنها 16 سال داشت که تصمیم نهایی را گرفت تا جای پدرش را در ارتش بگیرد. مولان مانند دیگر دختران دیزنی، هیچ ابایی نداشت که به جای نشستن در خانه، زندگی خود را برای خانواده‌اش به خطر بیندازد.

از آنجایی که افسانه مولان طی صدها سال نقل شده است، سن مولان به طور رسمی مشخص نشده است. در فیلم لایو اکشن 2020 دیزنی، ییفی لیو، بازیگر نقش مولان، در زمان فیلمبرداری 31 ساله بود. به نظر می‌رسد این سن، سن بسیار مناسب‌تری برای زن جوانی است که موفق می‌شود تمام چین را نجات دهد.

8- سن راپونزل در «گیسو کمند»: 18 سال

Tangled_4_11zon

اگرچه راپونزل در «گیسو کمند» (Tangled) 18 ساله است، اما به دلیل عدم اجتماعی بودن و نداشتن دانش کافی، تمایل دارد جوان‌تر از آنچه واقعا هست، رفتار کند. هنگامی که او برای اولین بار با فلین رایدر ملاقات می‌کند، در ابتدا می‌ترسد؛ تصمیمی که در واقع هوشمندانه است. با این حال، وقتی تصمیم می‌گیرد به او اعتماد کند و خانه‌اش را برای دیدن رویداد سالانه فانوس ترک کند، واقعا ساده‌لوح است.

در حالی که راپونزل از برخی جهات کودکانه است، به سرعت بالغ شده و متوجه می‌شود که افراد خوب زندگی او واقعا چه کسانی هستند.

9- سن مریدا در «دلیر»: 16 سال

Brave-1_3_11zon

در دوران قرون وسطی، برای مردان و زنان جوان بلندپایه معمول بود که زود ازدواج کنند، زیرا خانواده‌های سلطنتی می‌خواستند ثروت خود را حفظ کنند و در عین حال خانه‌ها و زمین‌ها را به طور استراتژیک به یکدیگر متصل کنند. با این حال، مریدا در «دلیر» (Brave)، ذره‌ای به سنت یا تجارت ازدواج اهمیت نمی‌داد زیرا تنها 16 سال داشت.

10- سن موانا در «موانا»: 16 سال

Moana_2_11zon

موانا یکی از سرسخت‌ترین نوجوانان در تمام تاریخ دیزنی است. او در سن 16 سالگی تصمیم گرفت مثل یک بزرگسال، جزیره خود را ترک کند تا سرنوشت خود را رقم بزند. او با هدایت قلبش و سخنان دلگرم‌کننده مادربزرگش، حاضر بود برای نجات جزیره و مردمش همه چیز را به خطر بیندازد.

موآنا مانند یک نوجوان 16 ساله معمولی و بسیاری دیگر از شاهزاده خانم‌های دیزنی، علیه خواسته‌های والدینش شورش می‌کند و به تنهایی به کشتی می‌نشیند.

11- سن السا و آنا در «یخ زده»: 21 و 18 سال

frozen_1_11zon

در حالی که بسیاری از شاهزاده خانم‌های دیزنی خیلی زودتر از آنچه که باید، عنوان «ملکه» را کسب می‌کنند، السا در واقع زمانی که 21 ساله بود در فروزن تاج‌گذاری کرد. این سن قابل احترامی است، زیرا سال‌های نوجوانی او پشت سر گذاشته است و او بسیار بالغ است. (البته او مجبور بود مراقب خواهر کوچکترش باشد و در بیشتر عمرش از احساسات شدید اجتناب کند.) از طرف دیگر، آنا در فیلم اول فقط 18 سال سن دارد.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید