رونمایی ناسا از ابری نامرئی و هولناک بر فراز زمین

رونمایی ناسا از ابری نامرئی و هولناک بر فراز زمین

دانشمندان می‌دانند که سطح آلودگی‌ها در جهان افزایش یافته است و باید تغییراتی را در رفتار خود ایجاد کنیم تا جلوی رسیدن شرایط اقلیمی به نقاط بحرانی را بگیریم.

کد خبر : ۱۴۰۳۳۱
بازدید : ۳۵۱

استودیوی تصویرسازی علمی ناسا چند انیمیشن و تصویر را تولید کرده است که نشان می‌دهد اگر آلودگی‌های کربنی در دنیا به‌راحتی قابل مشاهده بودند، کره زمین چگونه به‌نظر می‌رسید.

این ویدیوها در نگاه اول ما را به یاد نورهای شمالی یا شفق‌های قطبی می‌اندازند، اما در واقعیت حجم عظیم آلودگی‌هایی را نشان می‌دهند که بشر سالانه تولید می‌کند.

محققان ناسا با استفاده از داده‌های موجود از توزیع آلودگی‌های دی‌اکسید کربن در سال ۲۰۲۱ انیمیشن‌هایی ساخته‌اند که انتشار این مواد در اتمسفر کره زمین را نشان می‌دهند. در این انیمیشن‌ها می‌توانید نحوه تولید آلودگی‌های کربنی از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۲۱ را ببینید.

در این انیمیشن‌ها، آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های کربنی نارنجی، سوزاندن زیست‌توده قرمز، دی‌اکسید کربن حاصل از اکوسیستم‌های زمینی سبز و آلودگی‌های حاصل از اقیانوس آبی است.

نکته آزاردهنده که البته غافل‌گیرکننده هم نیست، این است که نیم‌کره شمالی با هاله بزرگی به رنگ نارنجی پوشانده شده که نشان‌دهنده مقدار بسیار زیاد آلودگی‌های مربوط به سوخت‌های فسیلی است.

تکانه‌های سبزرنگی که گاهی دیده می‌شود، نشان می‌دهد که کره زمین چقدر توانسته است کربن‌های تولیدی را جذب کند. اقیانوس هم با تکانه‌های آبی نشان می‌دهد که چقدر موفق شده است تا کربن‌ها را از هوا بگیرد.

سطح آلودگی در زمین به نقاط بحرانی نزدیک می‌شود

حرف‌زدن درباره آلودگی‌های کربنی کار سختی است، چون اکثر مردم نسبت به آن‌ها آگاه نیستند و در بیشتر مواقع این گازها را به‌چشم نمی‌بینند. اما چنین تصویرسازی‌هایی به افراد کمک می‌کند تا بهتر با حجم آلودگی‌هایی که راهی محیط‌زیست می‌کنند و زندگی خود را در آن‌ها می‌گذرانند، آشنا شوند.

2

دانشمندان می‌دانند که سطح آلودگی‌ها در جهان افزایش یافته است و باید تغییراتی را در رفتار خود ایجاد کنیم تا جلوی رسیدن شرایط اقلیمی به نقاط بحرانی را بگیریم.

البته ما از بعضی از این نقاط بحرانی عبور کرده‌ایم. برای مثال، سطح آب دریاها بسیار بالا آمده و میزان ذوب‌شدن یخ‌های قطبی هم به‌طرز هشداردهنده‌ای زیاد شده است. بااین‌حال، همچنان ضروری است که دست‌به‌کار شویم و برای نجات محیط‌زیست خود کاری کنیم.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید