شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» در رقابت با توییتر از راه رسید

شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» در رقابت با توییتر از راه رسید

تردز (Threads) سرویسی مناسب برای کاربرانی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنند و می‌تواند به عنوان رقیب جدی توییتر توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر کاربران می‌توانند نسخه اندروید، iOS را دانلود کرده و از طریق وب‌سایت www.threads.net وارد این شبکه اجتماعی شوند.

کد خبر : ۱۴۰۶۵۴
بازدید : ۲۹

شرکت متا، شبکه اجتماعی جدید «اینستاگرام تردز» (Instagram Threads) را در رقابت با توییتر و برای اندروید، iOS و تحت وب منتشر کرد.

شرکت متا، شبکه اجتماعی جدید «اینستاگرام تردز» (Instagram Threads) را در رقابت با توییتر و برای اندروید، iOS و تحت وب در بیش از ۱۰۰ کشور منتشر کرد.

در حالی که کاربران آمریکایی می‌توانند از تردز استفاده کنند، این سرویس هنوز در دسترس کاربران منطقه اتحادیه اروپا قرار نگرفته است. با این وجود اینستاگرام تردز بعد از دو ساعت بعد از انتشار بیش از دو میلیون کاربر و بعد از چهار ساعت، بیش از ۵ میلیون کاربرد دارد.

 تردز (Threads) سرویسی مناسب برای کاربرانی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنند و می‌تواند به عنوان رقیب جدی توییتر توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر کاربران می‌توانند نسخه اندروید، iOS را دانلود کرده و از طریق وب‌سایت www.threads.net  وارد این شبکه اجتماعی شوند.

«آدام موسری» رییس اینستاگرام می‌گوید توییتر سکان‌دار شبکه‌های اجتماعی متن‌محور است ولی با این وجود متا براساس شرایط به این نتیجه رسیده است که فرصتی برای رقابت وجود دارد و سرویس تردز می‌تواند رقیبی مناسب برای توییتر باشد. وی می‌گوید این شبکه اجتماعی می‌تواند برای کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، مناسب باشد.

اینستاگرام تردز چه قابلیت‌هایی دارد؟

24

کاربران در شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام تردز می‌توانند پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر را ایجاد کنند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا پست‌هایی شامل عکس و ویدیو را منتشر کنند. ویدیوهای این شبکه اجتماعی حداکثر می‌تواند ۵ دقیقه باشد.

این شبکه اجتماعی رابط کاربری ساده‌ای دارد و کاربران می‌توانند با لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذ اری به پست‌های منتشر شده واکنش نشان بدهند.

در واقع اینستاگرام تردز نسبتا مشابه توییتر است. از سوی دیگر این شبکه اجتماهی ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ با اینستاگرام دارد. کاربران می‌توانند به‌راحتی با نام کاربری اینستاگرام خود وارد اینستاگرام تردز شوند.

صفحه اصلی تردز هم شبیه اینستاگرام است که پست‌های منتشر شده را نشان می‌دهد. از سوی دیگر تمامی کاربرانی که در اینستاگرام فالو کرده بودند را مجددا در اینستاگرام تردز نیز فالو کنند.

در حال حاضر تمامی پست‌های تردز در یک صفحه نمایش داده می‌شود. اما ممکن است در آینده صفحه پست‌های فالویینگ‌ از سایر پست‌ها جدا شده و کاربر بتواند به صورت تخصصی پست‌های فالویینگ و پست‌های پیشنهادی را در صفحات جداگانه مشاهده کند.

25

شبکه اجتماعی تردز به حریم خصوصی کاربران توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد و امکان فیلتر کردن برخی کلمات وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند مشخص کنند چه افرادی اجازه ریپلای روی پست‌ها دارند.

مثلاً می‌توانند مشخص کنند که تمامی کاربران تردز اجازه دارند پست‌های آنها را ریپلای کنند یا فقط افرادی که فالو کرده یا کاربرانی که در پست‌ها منشن شده‌اند اجازه پاسخ‌ دادن و ریپلای کردن را دارند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید